فرهنگ و هنر

چرا خاکسپاری ندوشن در جوار عطار مجوز می خواهد؟

پنجم اردیبهشت سال 1401 محمدعلی اسلامی ندوشن در کانادا از جهان رفت و پیکرش که به صورت امانی در آرامگاهی به خاک سپرده شده بود، در 28 آبان ماه 1402 به ایران بازگردانده شد تا طبق وصیتنامه اش در شهر نیشابور، به عنوان بلاکشیده ترین شهر و در جوار آرامگاه خیام و عطار...

1 آذر 1402

یک نسخه خطی از میرعماد رونمایی شد

یک نسخه از کتاب مرقع خط به شماره 1565 شامل 27 قطعه در سطرهای متفاوت و چلیپا به خط نستعلیق و کتابت ممتاز میرعماد در سال 1007 هجری قمری در مقابل خبرنگاران قرار گرفت.

9 مهر 1402

انتشار کتابی در باب توصیف شناسی در ادبیات

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، کتاب توصیف شناسی در ادبیات؛ با تکیه بر آثاری از ادبیات فارسی پنج فصل را با نام های توصیف، از نظریه توصیف تا توصیف پژوهی، گونه شناسی توصیف با تکیه بر ادبیات فارسی، توصیف، رمان و شعر نو و سخت پایانی و چشم اندازها را شامل می گردد.

27 شهریور 1402

راز رژیم غذایی جادویی جوکوویچ برای قهرمانی فاش شد

توانایی بدنی نواک جوکوویچ در 36 سالگی حیرت انگیز است، او حتی در این سن به قهرمانی های خود در گرند اسلم ادامه می دهد، اما چه عواملی در موفقیت های اخیر صربیناتور دخیل بوده است؟ او خود در کتاب سرویس برای برنده شدن به عوامل تغذیه ای موفقیتش در عرصه قهرمانی...

23 شهریور 1402

جنجال تازه ژیلا صادقی درباره خیانت!

ژیلا صادقی مجری سابق صداوسیما که پیش تر از ماجرای طلاقش به علت خیانت پرده برداری نموده بود حالا با یک استوری دوباره افشاگری نموده است. ژیلا صادقی (زاده 22 شهریور 1352 در تهران) مجری سابق تلویزیون و بازیگر سینما و تلویزیون ایران است.

19 شهریور 1402

سریالی که بعد 30 سال هنوز در توقیف به سر میبرد!

ایرج طهماسب مجری، کارگردان و عروسک گردان محبوب با انتشار پستی در صفحه خود خبر از توقیف سی ساله سریال لطایف الطوایف داد.

12 شهریور 1402

ساخت اجاق هیزومی با آجر در باغ

برای داشتن یک منقل و اجاق گاز هیزومی در دسترس، می توانید با آجر و سیمان خودتان به راحتی در خانه آن را درست کنید و لذت ببرید.

24 مرداد 1402

جزیره ابوموسی؛ آغوشی از خزانه های تاریخ و فرهنگ خلیج همواره فارس

جزیره ابوموسی جنوبی ترین جزیره ایرانی آب های خلیج فارس است. این جزیره از خوش آب و هواترین منطقه ها خلیج فارس محسوب می گردد و انواع گیاهان و جانوران دریایی در ساحل آن به چشم می خورد. جزیره ابوموسی در سال 1391 با هدف افزایش جهانگرد به وسیله دولت ایران،...

16 مرداد 1402

قدم قدم تا رویا روی پل چوبی کیسم

بر روی رودخانه حشمت رود جا خوش نموده است. انگار منتظر صدای قدم های تو است تا به طبیعت جانبخش آستانه اشرفیه اضافه شوی و این تابلوی شگفت انگیز با حضور تو کامل گردد.

7 مرداد 1402

اتحادیه صنعت گردشگری روسیه اعلام نمود تقاضا برای تورهای ایران افزایش یافته است

ایرنا/ براساس اخبار واصله، اتحادیه صنعت گردشگری روسیه اظهار داشت تقاضا برای تورهای ایران افزایش یافته است.

7 مرداد 1402

ضرورت شادی جمعی برای توسعه اجتماعی

مهرداد هوشمند، جامعه شناس معتقد است یکی از ابزارهای پراکنده کردن شادی در جامعه، برپایی جشن های مختلف ملی و مذهبی است و چنین جشن هایی مانند جشن عید غدیر، می تواند شادی را در بین مردم رواج دهد.

18 تیر 1402

کتاب نوشتارهای عکاسی مستند منتشر شد

به گزارش خبرنگاران در سنندج، کتاب نوشتارهای عکاسی مستند مجموعه متونی است که نگارنده در باب عکاسی مستند اجتماعی به رشتۀ تحریر درآورده است.

1 تیر 1402

داستان اولین سینمای شمال تهران

سینما روباز یکی از تفریحات محبوب تهرانی ها در دهه 40 بود. جایی که علاقمندان به سینما در فضای روباز به تماشای فیلم ها می نشستند. سینما بهار یکی از معروف ترین سینماهای روباز تهران بود که البته فقط تابستان ها می شد در آن فیلم دید.

27 خرداد 1402

آثار 9 هزار ساله البرز به علت نبود موزه خارج از استان نگهداری می شوند

ایسنا/ براساس گزارشات بدست رسیده، آثار 9 هزار ساله البرز به علت نبود موزه خارج از استان نگهداری می شوند.

25 خرداد 1402

7 مستند پرتره کمیاب از مشاهیر تاریخ سینما اکران می گردد

به گزارش خبرنگاران ، در ادامه نمایش های ویژه فیلم های هنری و تجربی رویداد فیلم های مستند پرتره سینمایی با عنوان هفت، سینماپرتره از روز شنبه 20 خرداد تا آدینه 26 خرداد در پردیس سینمایی چارسو برگزار می گردد.

17 خرداد 1402

شبهای موسیقی سنتی بجنورد به انتها رسید

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی در تبادل نظر با خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)در بجنورد، گفت: شب های موسیقی سنتی بجنورد به همت حوزه هنری و کانون پرورش فکری بچه ها استان و با حضور گروه های موسیقی و هنرمندان خراسان شمالی به مدت سه شب در تماشاخانه ترنج برگزار و با...

7 خرداد 1402

خلق نشدن شاهکارهای ادبیات موجب ادراک پایین انسان ها از یکدیگر می گردد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در اهواز، شهرام شفیعی عصر یکشنبه در مراسم رونمایی از کتاب چتری برای هانیه با حضور مرجان ظریفی نویسنده کتاب و جمعی از بچه ها و نوجوانان در موسسه معاک تهران با اشاره به اهمیت داستان در زندگی اعلام کرد: هنرمندان چیزهایی در زندگی...

1 خرداد 1402

طراحی عجیب هدفون بیتس خبرساز شد

اپل از هدفون بی سیم بیتس استودیو بادز پلاس رونمایی کرد. هدفون تازه Beats طراحی زیبایی دارد و با تغییرات سخت افزاری قابل ملاحظه کیفیت صدای بسیار بهتری را ارائه می دهد.

29 اردیبهشت 1402

ضروری ترین وسایل در سفر به مشهد با اتوبوس کدامند؟

خبرنگاران: کدام وسایل را باید در سفر به مشهد با اتوبوس همراه داشته باشیم؟ برای دریافت چک فهرست کامل از وسایل مورد احتیاج در مسافرت زمینی به مشهد با ما همراه شوید.

16 اردیبهشت 1402

قانون 5 ثانیه برای غلبه بر تعویق انداختن و تنبلی

مل رابینز یکی از سخنرانان خانم بسیار پیروز در جهان به شمار میرود و نویسنده آثار پر فروش در سطح بین المللی می باشد. کتاب های او به 36 زبان مختلف ترجمه شده اند. مل رابینز در سال 2017 با انتشار کتاب قانون 5 ثانیه ای خود، رکورد های قبلی خودش را هم شکست.

1 اردیبهشت 1402
تعداد: (370)