مهمترین نقدها به لایحه و طرح رتبه بندی معلمان چیست؟

به گزارش کد الکترونیک، خبرنگاران-رییس مجلس معلمان آموزش و پرورش گناباد گفت: لایحه رتبه بندی معلمان از بسیاری از اهداف خود فاصله گرفته و از نواقص مهم آن عدم توجه به لیاقت های علمی و پژوهشی این افراد و جداسازی کادر اداری از معلمان است در حالی که این 2 بخش در کنار هم و از ارکان مهم آموزش و پرورش هستند.

مهمترین نقدها به لایحه و طرح رتبه بندی معلمان چیست؟

به گزارش کد الکترونیک ، محمد صفایی دلویی عصر یکشنبه در جلسه بررسی مسائل و مسائل لایحه رتبه بندی معلمان در گناباد اضافه کرد: این لایحه که هم اکنون در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، خام و دارای اشکالات متعددی است و ابتدا قرار بود در سال 1395 از طریق دولت ارایه شود و در برنامه ششم توسه کشور اجرا شود، ولی با تاخیر و امسال تدوین و به مجلس ارایه شد.

وی در ادامه این جلسه که با هدف استفاده از نقطه نظرات مسوولان ذیربط و معلمان شهرستان های گناباد و بجستان در بررسی لایحه رتبه بندی معلمان برگزار گشت ادامه داد: باید تمام نقاط قوت و ضعف این لایحه به صورت کامل بررسی شود و در بررسی آن در کمیسیون آموزش مجلس این مسائل را پیگیری می کنم.

کننده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی نادیده شدن خدمت در منطقه ها محروم، اعمال مدرک دوم برای حوزه اداری، توجه به مسائل بازنشستگان در نظام رتبه بندی و شاخص های مربوطه و همطرازی آموزش و پرورش با مزایای دانشگاه های عالی را از جمله درخواست های فرهنگیان در بررسی این لایحه دانست.

صفایی ابراز امیدواری کرد که زمان بررسی لوایح در مجلس شورای اسلامی از نقطه نظرات استان ها بیش از پیش استفاده شود.

رییس آموزش و پرورش گناباد هم مهمترین نقدها به لایحه و طرح رتبه بندی معلمان را کاهش انگیزه بین پرسنل اداری به علت عدم تعلق رتبه بندی دانست.

حسین احمدی گفت: نیرو هایی که در اداره حضور دارند از بطن آموزشگاه ها و کلاس ها در جایگاه مسوولیت و تصمیم گیری قرار گرفته اند و شرایط کاری سخت تری را تجربه می کنند چرا که تصمیمات کلی و برنامه ریزی در حوزه اداری گرفته می شود.

حمیدرضا رمضانی رییس آموزش و پرورش شهرستان بجستان هم با اشاره به این که لایحه رتبه بندی معلمان نیازمند بررسی بیشتر است گفت: باید در لایحه امتیازاتی به خدمت در منطقه ها محروم داده شود.

رییس مجلس معلمان آموزش و پرورش گناباد هم گفت: لایحه رتبه بندی معلمان از بسیاری از اهداف خود فاصله گرفته و از نواقص مهم آن عدم توجه به لیاقت های علمی و پژوهشی این افراد و جداسازی کادر اداری از معلمان است در حالی که این 2 بخش در کنار هم و از ارکان مهم آموزش و پرورش هستند

مجید دانا گفت: در ابتدا قرار بود تا آموزش و پرورش در رتبه بندی مثل دانشگاه ها دیده شود تا رتبه بندی معلمان در راستای تلاش آن ها برای فعالیت های علمی و پژوهشی باشد، ولی در لایحه فوق به این مساله توجه نشده است.

وی شرح داد: این لایحه اگر تصویب نشود بهتر از آن است که با این نواقص تصویب شود و مجلس نباید عجولانه آن را بررسی کند.

کنندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی 18 خرداد ماه جاری با کلیات لایحه رتبه بندی معلمان موافقت کردند.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1887

به "مهمترین نقدها به لایحه و طرح رتبه بندی معلمان چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمترین نقدها به لایحه و طرح رتبه بندی معلمان چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید