کمبود نیروی انسانی و ناوگان فرسوده آمبولانس مهمترین چالش های اورژانس کشور است

به گزارش کد الکترونیک، دکتر جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور در حاشیه جلسه روسای دانشگاه های علوم پزشکی چالش های اورژانس کشور را گفت.

کمبود نیروی انسانی و ناوگان فرسوده آمبولانس مهمترین چالش های اورژانس کشور است

به گزارش گروه اجتماعی کد الکترونیک دکتر میعادفر در این همایش گفت: اورژانس 115 بعنوان خط مقدم در نظام سلامت در دوسال بحران کرونا 19 شهید سلامت به کشور تقدیم کرد و در طول این مدت 10 هزار نفر از جمعیت 24 هزار نفری اورژانس 115 به کرونا مبتلا شدند.

دکتر میعادفر اضافه نمود: کمبود نیروی انسانی یکی از مهمترین دغدغه های ما در اورژانس پیش بیمارستانی است که امید داریم با اضافه شدن رشته فوریت های پزشکی در دانشگاه های تیپ یک و بومی گزینی این مشکل برطرف گردد.

وی ناوگان فرسوده آمبولانس را نیز یکی دیگر از چالش های اورژانس کشور دانست و اضافه نمود: در سال های اخیر بدلیل مسائل اعتباری نتوانستیم آمبولانسی به ناوگان اورژانس اضافه کنیم و در حال حاضر 5500 آمبولانس اورژانس 115 بطور عملیاتی استفاده می شوند که 3 هزار دستگاه بالای 14 سال عمر دارند و 2500 دستگاه دیگر جوابگوی احتیاج سازمان نیست که باید در این خصوص تدابیر ویژه ای اتخاذ گردد.

رئیس سازمان اورژانس کشور در ادامه گفت: برگزاری برنامه های آموزشی و طرح رتبه بندی پرسنل فوریت های پزشکی را در دستور کار داریم و در کنار آن استفاده از فناوری های IT و پزشکی از راه دور و نیز تقویت کد های 724 (سکته مغزی) و 247 (سکته قلبی) از مهمترین برنامه های پیش رو در سازمان اورژانس کشور است.

اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور دیماه امسال در مشهد مقدس برگزار گشت و رئیس سازمان اورژانس کشور نیز در این نشست حضور داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2130

به "کمبود نیروی انسانی و ناوگان فرسوده آمبولانس مهمترین چالش های اورژانس کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود نیروی انسانی و ناوگان فرسوده آمبولانس مهمترین چالش های اورژانس کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید