رئیس اتاق بازرگانی ایران و آلمان: بین 5 تا 7 هزار شرکت کوچک و متوسط آلمانی به دنبال تجارت با ایران هستند

به گزارش کد الکترونیک، میشائیل توکوس با استقبال از شروع به کار سازوکار ویژه اقتصادی ایران و اروپا، گفت: این کانال اقتصادی دادوستد پایاپای شرکت ها را با ایران میسر می نماید.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و آلمان: بین 5 تا 7 هزار شرکت کوچک و متوسط آلمانی به دنبال تجارت با ایران هستند

به گزارش، به نقل از پرس تی وی، میشائیل توکوس، رئیس اتاق بازرگانی ایران و آلمان، با استقبال از به شروع به کار سازوکار ویژه اقتصادی ایران و اروپا -موسوم به اینستکس (INSTEX) - گفت: این کانال اقتصادی دادوستد پایاپای شرکت ها را با ایران میسر می نماید.

میشائیل توکوس در تبادل نظر با یک نشریه آلمانی اضافه نمود: برآورد ما این است که بین 5 تا 7 هزار شرکت کوچک و متوسط (آلمانی) همچنان به دنبال تجارت با ایران هستند.

فرانسه، آلمان و انگلیس سه شنبه از سازوکار ویژه اقتصادی میان ایران و اروپا که هدف آن فراهم کردن امکان تجارت مشروع میان شرکت های ایرانی و اروپایی است، به طور رسمی رونمایی کردند.

آماده سازی اینستکس که ایده ایجاد آن پس از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای ایران و قدرت های جهانی مطرح شد، ماه ها طول کشید.

آمریکا پس از خروج از برجام، تحریم های غیرقانونی خود را علیه ایران دوباره اعمال کرد. این تحریم ها همچنین شامل مجازات های ثانویه علیه کشور هایی می گردد که به تجارت با ایران ادامه می دهند. ایران و دیگر امضانمایندگان برجام که عمدتاً کشور های اروپایی هستند، علی رغم خروج آمریکا از این توافق همچنان به آن پایبند مانده اند.

توکوس همچنین توضیح داد: این تصور که رابطه بازرگانی با ایران رو به توقف است، گمانی نادرست است. آلمان به صادرات ماهانه کالا هایی به ارزش 200 تا 250 میلیون یورو به ایران ادامه می دهد.

او در ادامه اضافه نمود: تحریم های ثانویه آمریکا شرکت های بزرگ را که به تجارت با ایران ادامه می دهند، هدف قرار می دهد. مقامات آمریکایی به این مسئله آگاهی ندارند که بسیاری از شرکت های دیگر همچنان به روابط تجاری خود با ایران ادامه دهند.

آمریکا تهدید نموده است همه شرکت های اروپایی که به تجارت با ایران ادامه دهند، هدف تحریم های ثانویه قرار خواهند گرفت، اما توکوس می گوید تنها آن دسته از شرکت های آلمانی که سهامداران آمریکایی دارند و یا از سرمایه آمریکایی ها استفاده می نمایند هدف این نوع تحریم ها خواهند بود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و آلمان اضافه نمود: دیگر شرکت ها می توانند بدون نگرانی به تجارت با ایران ادامه دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 209

به "رئیس اتاق بازرگانی ایران و آلمان: بین 5 تا 7 هزار شرکت کوچک و متوسط آلمانی به دنبال تجارت با ایران هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس اتاق بازرگانی ایران و آلمان: بین 5 تا 7 هزار شرکت کوچک و متوسط آلمانی به دنبال تجارت با ایران هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید