بیمار صفر کرونا در اروپا شناسایی شد

به گزارش کد الکترونیک، خبرگزاری خبرنگاران-طبق آخرین آمار جهانی 71 میلیون و 438 هزار نفر به بیماری کرونا مبتلا شده اند؛ کشور آمریکا در شب گذشته با ثبت 246 هزار مبتلا رکوردی جدید به جا گذاشت.

بیمار صفر کرونا در اروپا شناسایی شد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرگزاری کد الکترونیک،بر اساس آخرین آمار دنیای پایگاه اطلاعاتی worldometer تا صبح امروز 71 میلیون و 438 هزار و 206 نفر در دنیا به ویروس کرونا کووید19 مبتلا شده اند که از این تعداد، یک میلیون و 601 هزار و 190 نفر جان خود را از دست داده اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در دنیا، تا به امروز 49 میلیون و 638 هزار و 35 نفر بهبود یافته و توانسته اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در دنیا با افزایش 246 هزار و 530 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 16 میلیون و 295 هزار و 458 نفر رسیده است؛ تا به امروز 302 هزار و 750 آمریکایی مبتلا به کووید19 در این کشور جان خود را از دست داده اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم دنیا واقع شده است که با افزایش 30 هزار و 34 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 9 میلیون و 827 هزار و 26 مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد 142 هزار و 662 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

کشور برزیل به عنوان سومین کشور دنیا با افزایش 52 هزار و 770 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 6 میلیون و 836 هزار و 313 نفر رسیده است؛ تا به امروز 180 هزار و 453 برزیلی جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

کشورهای روسیه، فرانسه، انگلیس، ایتالیا و ترکیه نیز به ترتیب با 2میلیون و 597 هزار و 711، 2میلیون و 351 هزار و 372، یک میلیون و 809 هزار و 455، یک میلیون و 805 هزار و 873 و یک میلیون و 780 هزار و 673 نفر مبتلا در رده های چهارم تا هشتم دنیا قرار گرفته اند.

همچنین کشورهای اسپانیا با یک میلیون و 741 هزار و 439 مبتلا و آرژانتین نیز با یک میلیون و 489 هزار و 328 نفر مبتلا در رده های نهم و دهم دنیا قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به ترتیب با 9میلیون و 507 هزار و 419، 9میلیون و 324 هزار و 328 و 5میلیون و 954 هزار و 745 نفر بهبودیافته در رده های اول تا سوم قرار دارند.

سیاه پوستان آمریکا در معرض بیشترین فشار اقتصادی ناشی از کرونا

نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که فشار اقتصادی ناشی از قرنطینه به دلیل شیوع همه گیری کرونا در آمریکا بیشترین فشار را برای خانواده های رنگین پوستان به ویژه اقشار سیاه پوست دارای درآمد پایین وارد نموده است.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها در آمریکا، شمار تلفات سیاه پوستان غیرهسپانیک سه برابر سفیدپوستان غیر هسپانیک تبار است و این امر نابرابری در نظام مراقبت های بهداشتی آمریکا را نشان می دهد.

تحقیقات منتشره در مجله سوسیوس/Socius نشان می دهد این همه گیری لطمه اقتصادی بیشتری بر جامعه سیاه پوست دارای درامد پایین در آمریکا وارد نموده است.

آدام گلداسمیت استادیار جامعه شناسی در مدرسه عمومی و امور بین المللی پرینستون گفت: پوشش رسانه ها بر تاثیرات نابرابر نژادی بیماری کووید 19 تاکید داشته است اما ما علاقه مند به آنالیز تاثیرات اجتماعی اقتصادی این ویروس و این که آیا الگوی مشابهی را پیروی نموده است، بوده ایم.

این تحقیقات نشان داد: در حالی که خانوارهای با درامد پایین در ماه های اولیه همه گیری با مسائل اقتصادی دست و پنجه نرم می کردند خانواده های سیاه پوست در آمریکا به طور نامتناسبی تحت تاثیر این بیماری بوده اند. حتی در بین جمعیت دارای درامد پایین، نابرابری نژادی در مقابل خانواده های آسیب پذیر در این بحران چشمگیرتر بوده است.

این تحقیقات نشان داده تقریبا35 درصد از پاسخ دهندگان تا اواسط ماه ژوئن (تیر) شغل خود را از دست داده اند که این نتیجه ناامنی شغلی گسترده را نشان می داد. حدود 60 درصد از آنها گفتند که در همان ابتدای همه گیری نتوانسته اند صورتحساب خود را بپردازند. تحقیقات دیگری نشان داده که 77 درصد از آنها صورتحساب یا کرایه منزل خود را نتوانسته اند پرداخت نمایند.

تصویر اقتصادی ناشی از این همه گیری برای خانواده های سیاه پوست بدتر بوده است. خانوارهای لاتین تبار هم فشار شدیدتری را نسبت به سفیدپوستان تحمل نموده اند اما این فشار درجات کمتری نسبت به خانواده های سیاه پوست داشته است.

تا اوایل ماه آوریل که بسکمک از ایالت ها دستور ماندن در خانه را دادند 30 درصد از سیاه پوستان شرکت نماینده در این تحقیقات شغل خود را از دست داده بودند و تا اوسط ماه ژوئن تقریبا نیمی از آنها (48 درصد) بیکار بودند.

تاکید دبیرکل سازمان ملل بر ارائه واکسن کرونا به همه احتیاجمندان

دبیرکل سازمان ملل متحد در پیغامی به مناسبت فرارسیدن 12 دسامبر (22 آذر) روز دنیای پوشش همگانی سلامت، بر لزوم ارائه واکسن، آزمایشات و روش های جدید درمانی کووید19به همه احتیاجمندان تاکید نمود.

آنتونیو گوترش در این پیغام توضیح داد: همه گیری کووید19 به ما نشان داده تا چه حد داشتن نظام های سلامت توانمند برای همه کشورها مهم است که بتوانند به تمامی جمعیت خدمات با کیفیت در هرزمان و مکان ارائه دهند.

وی اضافه کرد: سال جاری، فاجعه ای را مشاهده کردیم که وقتی امکانات سلامت تحت تأثیر یک بیماری جدید، بسیار عفونی و اغلب کشنده قرار می گیرد - و هنگامی که کوشش برای برطرف این شرایط اضطراری بدین معناست که نظام های سلامت بسیارتحت فشار قرارگرفته اند، دیگر نمی توانند سایر خدمات ضروری مانند غربالگری سرطان، واکسیناسیون معمول و مراقبت از مادران و نوزادان را ارائه دهند.

گوترش توضیح داد: اگر می خواهیم به هدف خود برای دستیابی به پوشش همگانی سلامت تا 2030 برسیم، باید کارهای بیشتری انجام دهیم. این به معنای بیشتر هزینه کردن برای سلامت است. اما این همچنین به معنای بهتر هزینه کردن برای حمایت از کارمندان سلامت و تقویت زیرساخت ها برای جلوگیری از بیماری ها و ارائه مراقبت های سلامت نزدیک به خانه، در جامعه است. سرمایه گذاری درنظام های سلامت همچنین آمادگی و واکنش کشورها به موارد اضطراری سلامت را در آینده بهبود می بخشد.

وی اضافه کرد: موارد اضطراری سلامت تأثیرات نامتناسبی بر جمعیت به حاشیه رانده شده و آسیب پذیر دارد. زمانیکه واکسن، آزمایشات و روش های جدید درمانی کووید19 ارائه می شوند، همه احتیاجمندان باید به آن ها دسترسی داشته باشند. همه گیری سال جاری به ما نشان داده است تا زمانی که همه ایمن نباشند ، هیچ فردی ایمن نیست.

گوترش ادامه داد: در پاسخ به این همه گیری، روینمودهای نوآورانه سریع در ارائه خدمات سلامت و مدل های مراقبتی و پیشرفت در آمادگی را دیده ایم. باید از این تجربه درس بگیریم.

دبیرکل سازمان ملل متحد اضافه کرد: بیایید برای روز دنیای پوشش همگانی سلامت با سرمایه گذاری در نظام های سلامت که همه ما را محافظت می نمایند، اکنون به سرانجام دادن به این بحران و ایجاد آینده ای امن و سالم متعهد شویم.

بیمار صفر کرونا در اروپا شناسایی شد

یک کودک ایتالیایی بیش از یک سال قبل به کروناویروس آلوده شده بود که به گفته پزشکان این بیمار ممکن است اولین مورد ابتلا در اروپا بوده باشد.

پزشکان ایتالیایی اظهار داشتند: شناسایی یک پسر چهار ساله که در نوامبر سال گذشته به بیماری کووید-19 مبتلا شده بود موردی است که می تواند جدول زمانی گسترش این بیماری را به طرز چشمگیری تغییر دهد.

این یافته نشان می دهد کروناویروس بسیار زودتر از آنچه اعلام شده در ایتالیا در حال گردش بوده است. همه گیری این بیماری به طور رسمی تا اواخر ماه فوریه شناسایی نشده بود.

به گفته محققان این موضوع می تواند به طور اساسی در شناسایی دقیق زمان ورود ویروس از چین که احتمالا منشا گسترش ویروس بوده، تغییر ایجاد کند. تا به امروز این باور وجود داشته که اولین مورد ابتلا به کروناویروس در قاره اروپا مربوط به یک بیمار 43 ساله فرانسوی بوده که اواخر ماه دسامبر در پاریس شناسایی شد.

محققان تاکید نمودند این یافته حائز اهمیت است زیرا اطلاعات و دانش ما در خصوص زمان بندی و الگوی گسترش کروناویروس را گسترش می دهد.

این کودک که از ساکنان روستایی در نزدیکی میلان بوده در 21 نوامبر دچار علائمی مشابه با آنفلوآنزا و بثورات پوستی بوده و ابتدا تصور شده بود که به بیماری سرخک مبتلا شده است.

به گزارش روزنامه تلگراف، آنالیز دانشگاه میلان حاکی از وجود کروناویروس در نمونه های آزمایشگاهی این کودک مشاهده شده که در ماه دسامبر گرفته شده است. به نظر می رسد که این کودک ایتالیایی بیمار صفر در اروپا بوده در حالیکه تا به امروز تصور می شد یک مرد میانسال از شهر شاقتصادی کودونیو، اولین بیمار مبتلا به کووید 19 در ایتالیا در ماه فوریه بوده است

شمارقربانیان کرونا در آمریکا به 303 هزار نفر نزدیک شد

شمار قربانیان کرونا در آمریکا در حالی به 302 هزار و 762 نفر افزایش یافته است که تا به امروز 16 میلیون و 295 هزار و 714 نفر در این کشور به کووید- 19 مبتلا شده اند.

وبگاه وُرلد میترز که آمار قربانیان و مبتلایان به کرونا در دنیا را اعلام می نماید، درباره آمریکا نوشت که شمار قربانیان ویروس کرونا (کووید 19) در این کشور طی یک شبانه روز گذشته با افزایشی چشمگیر به مرز 303 هزار نفر نزدیک شد.

وبگاه وُرلد میترز در این خصوص اظهار داشت: آخرین شمار مبتلایان به این ویروس 16 میلیون و 295 هزار و 714 نفر است و تعداد قربانیان نیز به 302 هزار و 762 تَن افزایش یافته است.

بر اساس اعلام این وبگاه، آمریکا با احتساب این آمار در صدر فهرست کشورهای دنیا به لحاظ شمار مبتلایان و قربانیان کرونا در دنیا واقع شده است.

لازم به ذکر است، خبرگزاری رویترز پیشتر اعلام نموده بود که افزایش بی سابقه موارد ابتلاء به کرونا در آمریکا، ظرفیت بیمارستان ها را به مرز انفجار رسانده است.

این در حالیست که همزمان با تمهید و تدارک مقدمات برای توزیع واکسن کرونا در سرتاسر ایالات متحده طی روزهای آینده، این کشور چهارشنبه هفته جاری نیز رکورد جدیدی از شمار قربانیان این بیماری ویروسی را ثبت کرد؛ به نحوی که بسکمک از ناظران می گویند شمار قربانیان کرونا در این روز به بیش از رقم کشته شدگان حملات تروریستی یازدهم سپتامبر 2001 (2977 نفر) افزایش یافت.

در این میان، ایالت های تگزاس، کنتاکی، جورجیا، مینه سوتا و اوکلاهاما دارای بالاترین نرخ بستری بیماران کرونایی هستند. همچنین ظرفیت بخش مراقبتهای ویژه در صدها بیمارستان آمریکا تکمیل یا رو به تکمیل است.

افزایش محدودیت های کرونایی در سوئیس

شورای فدرال سوئیس تصمیم گرفت رستوران ها، کافه ها، مغازه ها، بازار ها، کتابخانه، موزه ها و همچنین سالن های ورزش و سرگرمی فقط تا ساعت 19 به فعالیت ادامه دهند.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، سوئیس که توانسته بود موج اول همه گیری را تاحدودی مهار کند، در حال حاضر شرایط وخیمی دارد.

این کشور روزانه بیش از صد مورد مرگ و 5 هزار مورد ابتلا به کووید 19 ثبت می نماید. در نتیجه شورای فدرال محدودیت هایی را تصویب کرد. به این ترتیب تقریبا همه از ساعت 19 تعطیل خواهند کرد.

در دور نخست همه گیری از اقدامات سوئیس برای اجتناب از قرنطینه سراسری استقبال شده بود. اما حالا این کشور یکی از بالاترین آمار آلودگی در اروپا را دارد و روزانه حدود 5 هزار مورد جدید ابتلا به کووید 19 را ثبت می نماید. تدابیر جدید دولت برای مقابله با همه گیری از شنبه اجرایی می گردد و تا 22 ژانویه ادامه خواهد داشت.

سیمونتا سوماروگا رئیس جمهور سوئیس در این باره گفت: شورای فدرال تصمیم گرفته است رستوران ها، کافه ها، مغازه ها، بازار ها، کتابخانه، موزه ها و همچنین سالن های ورزش و سرگرمی تنها تا ساعت 19 به فعالیت ادامه دهند. به این ترتیب ما می توانیم ارتباط ها و همچنین شیوع را کاهش دهیم.

مناطقی که میزان شیوع در آن ها کمتر است می توانند تا ساعت 23 به فعالیت ادامه دهند. برای ملاقات های خصوصی همچنان محدودیت ده نفر ادامه دارد. دولت همچنین توصیه کرد بیش از دو خانوار با هم در یک جا جمع نشوند.

آلن برست مشاور فدرال در زمینه همه گیری می گوید: پیغام ما کاملا ساده است. پیغام ما این است که می توانیم در دوره جشن های سرانجام سال به زندگی ادامه دهیم و گردهمایی ها باید به صورت خانگی و با کمترین تعداد ممکن برگزار گردد.

فعالیت های ورزشی و فرهنگی گروهی حداکثر با حضور 5 نفر امکان پذیر است. پیست های اسکی می توانند به کار ادامه دهند، اما وزیر بهداشت از گردشگران اروپایی خواست برای اسکی به سوئیس نیایند.

در هر شبانه روز یک رکورد جدید در آمار کرونایی ترکیه

در شبانه روز گذشته، بیش از 32 هزار شهفرایند ترکیه به کرونا مبتلا شده و 226 بیمار کرونایی جان باخته اند.

دولت ترکیه در ادامه اجرای محدودیت های کرونایی، قرنطینه عمومی را در سراسر این کشور از ساعت 21 دیشب تا 5 صبح روز دوشنبه بمدت 56 ساعت، اعمال نموده است.

اکرم امام اوغلو، شهردار استانبول میگوید، شرایط کرونا در ترکیه بویژه استانبول بسیار وخیم است و شهرداری استانبول بار ها از دولت برای تعطیلی کامل دوهفته ای این کلانشهر، درخواست نموده است. بر اساس اعلام وزارت بهداشت ترکیه، آمار موج پاییزی کرونا، چند برابر موج اول 9 ماه پیش است.

تست انسانی واکسن کرونا از هفته اول دیماه آغاز می گردد

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام از آغاز تست انسانی واکسن کرونا در ایران، طی هفته نخست دی ماه اطلاع داد.

به گزارش اسپوتنیک محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه تمامی امکانات و مقدمات لازم این واکسن فراهم شده است، اظهار کرد: تست انسانی این واکسن در سه فاز از هفته نخست دی ماه آغاز خواهد شد. این واکسن از مسیری فراوری شده است که کم ترین تبعات را دارد و امتحان شده است

به گفته وی، در فراوری این واکسن از ویروس کشته شده و ضعیف شده استفاده شده است که در گذشته نیز از این روش در کشور استفاده شده بود.

مخبر گفت: با کمک خداوند ملت عزیزمان هیچ مسئله ای در تهیه و فراوری و تزریق واکسن نخواهند داشت

صدر اعظم اتریش: دوران سختی را در پیش رو داریم

صدر اعظم اتریش هم با توجه به شرایط همچنان وخیم کرونایی محدودیت ها برای کریسمس را که تازه چند روز پیش برداشته شده بود مجددا تشدید می نماید. به گفته وی از 26 دسامبر محدودیت های در برقراری روابط اجتماعی تشدید می گردد.

صدر اعظم اتریش با تاکید بر اینکه بحران کرونا هنوز تمام نشده است با اشاره به ماه های زمستان پیش رو گفت: دوران سختی در برابر ما واقع شده است.

اتریش تازه از دوشنبه گذشته قرنطینه سراسری سخت در این کشور را لغو نموده بود.

هشدار وزیر اقتصاد آلمان درباره غیر قابل کنترل شدن کرونا

پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان هم درباره کاملا از کنترل خارج شدن بحران کرونا هشدار داده و در مصاحبهیی با آر ان دی آلمان خواهان اقدامات سختگیرانه و سریع برای در هم شکستن موج دوم کرونا شد.

وی در بخشی از این مصاحبه توضیح داد: گسترش کرونا به شدت سرعت پیدا نموده است و به حدود 30 هزار ابتلای روزانه و 600 مرگ در 24 ساعت رسیده است. محدودیت های قبلی فرایند شیوع این بیماری را برای مدت کوتاهی کُند نموده است و این به صورت پایدار و به اندازه کافی نبوده است. ما به اقدامات موثر و بیشتر احتیاج داریم تا موج دوم کرونا را بشکنیم و دوباره این بحران را تحت کنترل درآوریم. محافظت از سلامت میلیون ها شهفرایند چاره دیگری برای ما باقی نمی گذارد.

وی اقداماتی موثر که به اهداف خود در مبارزه با کرونا دست یابد را برای اقتصاد کشور هم بهتر دانست.

وزیر اقتصاد آلمان بر لزوم اعمال سریع این محدودیت ها قبل از کریسمس تاکید نمود و این را از مهم ترین موضوعاتی دانست که باید با ایالات آلمان درباره آن مشاوره گردد. وی ابراز امیدواری کرد که تصمیمات مشترک و سریعی در این راستا اتخاذ گردد.

وزیر اقتصاد آلمان همچنین درباره کامل شدن ظرفیت بیمارستان ها در آلمان با توجه به شیوع گسترده این بیماری ابراز نگرانی نموده و تاکید نمود: ما به هیچ عنوان نمی توانیم تا بعد از کریسمس منتظر بمانیم. ما باید حالا درباره ادامه فرایند محدودیت ها شفاف سازی کنیم. در غیر این صورت این بیماری کاملا از کنترل خارج می گردد.

انستیتو رابرت کخ آلمان: خطر سلامت بسیار بالا است

انستیتو رابرت کخ آلمان هم خطر سلامتی در آلمان را بسیار بالا ارزیابی نموده و این خطر را بر اساس شرایط موجود بالا برده است.

دولت و ایالات آلمان قرار است صبح یکشنبه درباره تشدید محدودیت ها برای مهار کرونا با هم مشاوره نمایند. به نوشته خبرگزاری آلمان احتمالا قرنطینه سراسری برای مهار کرونا در این کشور تصمیم گیری خواهد شد.

424 مرگ کرونایی روزانه در انگلیس

شمار مبتلایان جدید به کرونا در انگلیس در عرض 24 ساعت هم به 21672 مورد افزایش پیدا نموده است. 424 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

درخواست بخش های مراقبت های ویژه آلمان برای اعمال قرنطینه سریع

پزشکان بخش های مراقبت های ویژه در آلمان هم خواهان تصمیم گیری سریع درباره محدودیت های کرونایی سراسری سختگیرانه شدند. رئیس انجمن اورژانس و مراقبت های ویژه در آلمان (Divi) گفته است که هر روز بیشتر بدون قرنطینه به قیمت از دست رفتن جان انسان های بیشتری تمام می گردد. وی اظهار داشت که حتی یک قرنطینه سریع هم تازه آمارها را در دو تا سه هفته آینده پایین می آورد.

وی تردید و منتظر ماندن برای کریسمس را اقدامی غیر مسئولانه دانست. فشارها بر بخش های مراقبت های ویژه به اندازه ای بالا است که دیگر پرستاران و پزشکان نمی توانند از پس آن برآیند.

طرح باز شدن برج ایفل به تعویق افتاد

به خاطر بحران کرونا طرح باز شدن مجدد برج ایفل فرانسه هم فعلا به تعویق افتاد. بر اساس تصمیمات قبلی قرار بود این برج از تاریخ 16 دسامبر بر روی بازدیدنمایندگان باز گردد. این مکان دیدنی پاریس از اوایل اکتبر و هم زمان با قرنطینه بسته شده بود.

بالا دریافت درخواست های مقام های آلمانی برای اعمال قرنطینه سریع

ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان هم خواهان تشدید سریع محدودیت ها شده و گفت: ما نمی توانیم خود را ببخشیم اگر کریسمس به جشنی برای ویروس کرونا تبدیل گردد.

فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان هم محدودیت های بیشتر برای مبارزه با بحران کرونا را ضروری دانسته و اوضاع کرونایی را بسیار وخیم دانست.

وی از شهفرایندان خواست همچنان به قواعد و محدودیت های کرونایی پایبند باشند.

هشدار مقام های بهداشتی فرانسه درباره شعله ور شدن مجدد بحران کرونا

مقامات بهداشتی فرانسه هم درباره شعله ور شدن مجدد بحران کرونا در این کشور هشدار داده اند. در بیانیه نهادهای بهداشتی فرانسه آمده است که تحولات هفته های گذشته و تعطیلات پیش رو احتیاج به هوشکمک بالا را نشان می دهد.

وی اعلام نموده که برای اولین بار در تاریخ این شرکت در سه ماهه ابتدایی سال 2021 شرایط به گونه ای خواهد بود که ما مجبور به اخراج 500 کاپیتان و 500 افسر اول خواهیم بود. این مساوی حدود یک پنجم 5 هزار خلبانی است که در این شرکت هواپیمایی کار می نمایند.

761 مرگ کرونایی روزانه در ایتالیا

نهادهای بهداشتی ایتالیا هم شب گذشته اطلاع دادند که در عرض 24 ساعت 18727 ابتلای جدید به کرونا در این کشور وجود داشته و 761 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان داده اند.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپایی

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 2351372 نفر به کرونا مبتلا شده و 57567 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان داده اند.

در انگلیس هم 1809455 نفر به کرونا مبتلا شده و 63506 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان داده اند.

در ایتالیا هم تا به حال 1805873 نفر به کرونا مبتلا شده و 63387 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 1741439 نفر به کرونا مبتلا شده و 47624 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در آلمان هم تا به حال 1298776 نفر به کرونا مبتلا شده و 21820 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

خیز همه مناطق روسیه برای واکسیناسیون کرونا

به دنبال واکسیناسیون عمومی کرونا در روسیه واکسن اسپوتینک وی بین همه مناطق این کشور توزیع شده و به گفته مقامات در روزهای آینده واکسیناسیون گسترده اجرایی می گردد.

به دنبال واکسیناسیون عمومی کرونا در روسیه که از شنبه هفته گذشته در مسکو پایتخت روسیه آغاز شد واکسن اسپوتینک وی بین همه مناطق این کشور توزیع شده و به گفته مقامات در روزهای آینده واکسیناسیون گسترده اجرایی می گردد.

تا به امروز فقط در مسکو واکسیناسیون کرونا در حال اجرا است و هزاران نفر از نظامیان نیز به عنوان پیشقراولان واکسیناسیون کرونا نیز در روسیه در واحدهای نظامی این کشور پهناور واکسن کرونا زده اند.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز شنبه در گزارشی اظهار داشت: واکسن اسپوتنیک وی برای واکسیناسیون به 83 منطقه (جمهوری و استان) از 85 منطقه روسیه حمل شده است. انتقال این واکسن به شرایط خاصی احتیاج دارد که باید رعایت گردد.

بر اساس این گزارش، به جمهوری آدیگیا در منطقه قفقاز 200 دوز واکسن اسپوتنیک-وی، به استان خاباروفسک در خاور روسیه 400 دوز واکسن انتقال یافته و همین مقدار واکسن بین همه جمهوریها و استان های روسیه توزیع شده است که در وهله نخست کادر درمانی و معلمان واکسیناسیون می شوند.

در مجموع در ماه دسامبر جاری، مناطق روسیه 480 هزار دوز واکسن کرونا دریافت می نمایند.

برنامه زمانی توزیع واکسن کرونا بین مناطق روسیه تنظیم شده است و حتی در روزهای تعطیلات سال نو میلادی که در روسیه از اول تا 10 ماه ژانویه برگزار می گردد، مراکز واکسیناسیون کرونا در همه مناطق روسیه به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دستور داده است تا سرانجام این هفته واکسن اسپوتنیک -وی باید در همه مناطق روسیه توزیع گردد.

28 هزار نفر دیگر در روسیه به کرونا مبتلا شدند

با شناسایی بیش از 28 هزار مورد جدید آلودگی، تعداد مبتلایان به کووید-19 در روسیه به 2 میلیون و 626 هزار نفر نزدیک شد، از این تعداد حدود 493 هزار نفر همچنان تحت درمان بوده و بیش از 46 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

به گزارش خبرگزاری تاس، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، گزارش داد که تعداد افراد مبتلا به کووید-19 در این کشور، طی یک روز گذشته، 28 هزار و 137 نفر افزایش یافت. در مجموع تعداد کل افراد آلوده به این عفونت در روسیه به دو میلیون و 625 هزار و 848 (2625848) نفر رسیده است.

طبق این اطلاعات، از لحاظ نسبی، نرخ رشد آلودگی از 1.1 درصد فراتر نرفته است. به طور خاص، طی روز گذشته 3 هزار و 776 مورد عفونت جدید در سن پترزبورگ، یک هزار و 393 مورد در منطقه مسکو، 501 مورد در منطقه نیژنی نووگوراد ، 428 مورد در منطقه کاریلیا و 405 مورد در منطقه آرخانگلسک شناسایی شده است.

طی این مدت در شهر مسکو، 6 هزار و 622 مورد آلودگی به ویروس کرونا ثبت شد. بدین ترتیب، از ابتدای شیوع همه گیری در روسیه تا به امروز، 685 هزار و 785 نفر در پایتخت آلوده شده اند. یک روز قبل، 7 هزار و 215 مورد جدید در مسکو ثبت شده بود. میزان افزایش موارد ابتلا در این شهر، 1 درصد است.

در حال حاضر، 493 هزار و 437 نفر در تمامی 85 منطقه فدرال روسیه به درمان خود ادامه می دهند.

این ستاد همچنین اظهار داشت که تعداد بیماران مرخص شده در روسیه که قبلاً به ویروس کرونا آلوده شد بودند، طی یک روز گذشته، 26 هزار و 118 نفر افزایش یافت، تا در مجموع دو میلیون و 85 هزار و 958 (2085958) نفر از این عفونت درمان شده باشند. نسبت کسانی که بهبود یافته اند به 79.4 درصد از کل افراد آلوده افزایش یافته است.

به طور خاص، طی 24 ساعت اخیر، 2 هزار و 369 بیمار در سن پترزبورگ، 970 بیمار در منطقه مسکو، 643 نفر در منطقه لنینگراد، 607 نفر در منطقه آرخانگلسک و 429 بیمار در منطقه خاباروفسک، پس از گذراندن دوره درمان از بیمارستان ها مرخص شدند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1401 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1516

به "بیمار صفر کرونا در اروپا شناسایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمار صفر کرونا در اروپا شناسایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید