کرونا در اروپا، از تعدیل گسترده نیرو در ایرباس اروپا تا افزایش بیکاری در آلمان

به گزارش کد الکترونیک، جدیدترین اخبار کرونایی در اتحادیه اروپا حاکی از آن است که شرکت هواپیمایی ایرباس اروپا می خواهد بسیاری از مشاغل خود در سراسر جهان را کاهش دهد و پیامد بحران کرونا بیکاری در آلمان هم به شدت افزایش پیدا نموده است.

کرونا در اروپا، از تعدیل گسترده نیرو در ایرباس اروپا تا افزایش بیکاری در آلمان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل کد الکترونیک، بحران کرونا و عواقب گسترده سیاسی، اجتماعی و مالی آن همچنان اتحادیه اروپا را درگیر خود نموده است.

هشدار سفر کرونایی اتریش برای کشورهای بالکان غربی

جدیدترین اخبار کرونایی از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که با توجه به شمار روزافزون موارد ابتلا به کرونا در کشورهای بالکان غربی اتریش برای هر 6 کشور عضو این منطقه هشدار سفر بالا را صادر نموده است.

الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش از بالاترین سطح هشدارهای کرونایی درباره این کشورها سخن گفته است. سوزان راب، وزیر ادغام و هماهنگی اتریش با نگاهی به حدود 530 هزار نفر از ساکنان اتریش که اصالت یوگسلاو دارند گفته است که سفرهای تابستانی به کشورهای صربستان، کوزوو، آلبانی، بوسنی و هرزگوین، مقدونیه شمالی و مونته نگرو مجاز نیست.

وزیر امور خارجه اتریش هم از مواردی از ابتلا به کرونا در کشورش به دلیل سفر به کشورهای بالکان غربی خبر داده است. وزیر کشور اتریش هم از کنترل های مرزی فشرده خبر داده و گفته است: سفر از این کشورها تنها با تست کرونای منفی و یا قرنطینه 14 روزه مجاز است.

افزایش بیکاری در آلمان

همچنین آمارها نشان می دهد که شمار بیکاران در آلمان در ماه ژوئن به دلیل بحران کرونا به شدت افزایش پیدا نموده است. در ماه ژوئن حدود 2.853 میلیون نفر در آلمان بیکار بودند که تعداد آن ها حدود 637 هزار نفر بیشتر از یک سال گذشته بود.

گرد مولر، وزیر توسعه آلمان هم از وزیر امور خارجه این کشور درخواست نموده محدودیت های سفر تصویب شده برای کشورهای آفریقایی به دلیل بحران کرونا را مورد بازنگری قرار دهد.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از روز چهارشنبه در خانه های سالمندان آلمان اقوام می توانند عزیران خود در این مراکز را در آغوش بکشند.

ایالت زارلند آلمان هم به دلیل شیوع گسترده کرونا در صنعت گوشت این کشور می خواهد از شاغلان این بخش تست کرونا بگیرد. وزیر بهداشت این ایالت آلمان اعلام نموده است: شیوع گسترده در صنعت گوشت در دیگر ایالات آلمان به ما نشان داده است که باید توجه ویژه ای به این بخش داشته باشیم.

افزایش میزان استفاده از رسانه در بین شهفرایندان آلمانی

نتایج یک نظر سنجی نشان می دهد که میزان استفاده از رسانه در دوران بحران کرونا به شدت در آلمان افزایش پیدا نموده است.

نتایج یک آنالیز هم نشان می دهد که در دوران بحران کرونا کشور چین توانسته صندلی خود را به عنوان قدرت عظیم در سه کشور مهم غربی گسترش دهد.

ارتقا صندلی چین در کشورهای غربی و کاهش اعتبار اروپا و آمریکا

نتایج این نظرسنجی که روز سه شنبه در کشورهای آلمان، فرانسه و ایالات متحده آمریکا منتشر شده است نشان می دهد که به اعتقاد شرکت نمایندگان نفوذ چین در دوران کرونا به میزان قابل توجهی افزایش پیدا نموده است. این در حالی است که آمریکا و اتحادیه اروپا در عموم صندلی خود را از دست می دهند.

خشم ترکیه از تداوم طرح محدودیت های سفر به این کشور از طرف اتحادیه اروپا

آنکارا هم انتقاد شدیدی به لغو نشدن محدودیت های سفر به ترکیه از طرف اتحادیه اروپا به دلیل شیوع کرونا وارد نموده است. سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در این باره که اتحادیه اروپا کشورش را در لیست کشورهایی که از این پس شهفرایندان اروپایی می توانند به آن سفر نمایند قرار نداده ابراز دلسردی نموده است.

سفر وزرای ترک به برلین

ترکیه همچنان برای لغو این محدودیت ها از طرف اتحادیه اروپا اصرار دارد. به همین دلیل وزرای امور خارجه و وزیر توریسم ترکیه روز پنج شنبه به برلین سفر می نماید. بر اساس اطلاعات رسانه های ترک این دو وزیر می خواهند با دولت آلمان درباره هشدارهای سفر کرونایی صحبت نمایند.

لغو محدودیت های سفر برای 11 کشور غیر اروپایی از طرف آلمان

آلمان هم برای حدود 11کشور خارج از اتحادیه اروپا محدودیت های ورود به کشورش را لغو می نماید. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از روز چهارشنبه شهفرایندان کشورهای غیر اروپایی استرالیا، گرجستان، کانادا، مونته نگرو، نیوزلند، تونس و اروگوئه می توانند به آلمان سفر نمایند.

کشورهای ژاپن، کره جنوبی و چین هم در صورتی که اجازه ورود شهفرایندان آلمانی به کشورهایشان را بدهند مشمول طرح کاهش محدودیت های سفر خواهند شد.

جمهوری چک هم در پی بهتر شدن اوضاع و کاهش موارد ابتلا به کرونا طرح اجباری بودن استفاده از ماسک را لغو می نماید.

شرکت هواپیمایی ایرباس صندلی های شغلی در سراسر جهان را کاهش می دهد

به دلیل بحران کرونا شرکت هواپیمای ایرباس می خواهد حدود 15 هزار صندلی شغلی خود در سراسر جهان از جمله 5 هزار شغل در آلمان را کاهش دهد. این شرکت به این ترتیب می خواهد روی کاهش تقاضاهای مسافران پروازی به دلیل بحران کرونا واکنش می دهد.

این شرکت اروپایی میخواهد حدود 5100 صندلی شغلی در آلمان، 5 هزار شغل در فرانسه، 1700 شغل در انگلیس و 900 شغل در اسپانیا را کاهش دهد.

شرکت هواپیمایی ایرباس اروپا به دلیل بحران کرونا در سه ماهه ابتدایی امسال میلادی ضرر حدودا نیم میلیارد یورویی را به بار آورد.

کرونا در اروپا همچنان قربانی می گیرد

جدیدترین آمارها نشان می دهد که تعداد موارد ابتلا به کرونا در اتحادیه اروپا همچنان فرایند صعودی راطی می نماید.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس حدود 312654 نفر به کرونا مبتلا شده و 28355 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 296351 نفر به کرونا مبتلا شده و 28355 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس آمارهای رسمی در ایتالیا هم 240578 نفر به کرونا مبتلا شده و 34767 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم تا به حال 195832 نفر به کرونا مبتلا شده و 9052 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در فرانسه هم تا به حال 164801 نفر به کرونا مبتلا شده و 29843 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1206

به "کرونا در اروپا، از تعدیل گسترده نیرو در ایرباس اروپا تا افزایش بیکاری در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از تعدیل گسترده نیرو در ایرباس اروپا تا افزایش بیکاری در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید