یونان دیگر به بسته نجات سوم احتیاج ندارد

به گزارش کد الکترونیک، خبرنگاران: یک نماینده دولت یونان روز گذشته در برلین خاطرنشان کرد که این کشور دیگر احتیاج اقتصادی نداشته و به بسته نجات دیگری از طرف وام دهندگان بین المللی احتیاج ندارد.

یونان دیگر به بسته نجات سوم احتیاج ندارد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل کد الکترونیک، به نقل از روزنامه آلمانی ویرتشافتز ووخه، برای دولت یونان یک سیاست کاهش مجدد بدهی ها یا بسته یاریی سوم یاری کنندگان بین المللی دیگر مطرح نیست. یکی از نمایندگان دولتی یونان روز پنج شنبه در برلین این مسئله را مطرح نموده و توضیح داد: زمانی که هیچ احتیاج مالی وجود ندارد همچنین هیچ برنامه یاریی جدیدی نیز مورد احتیاج نیست.

یکی دیگر از دست اندر کاران دولتی یونان نیز با تاکید بر اینکه دیگر احتیاجی به بسته نجات سومی برای یونان نیست، همچنین توضیح داد که یک کاهش بدهی های جدید برای ما که هزینه آن به دوش طلبکاران ما باشد دیگر هیچ گزینه ای نیست. ما با شرکای خود در اروپا اما درباره تسهیل روند بازپرداخت بدهی های قبلی و همچنین درباره طولانی کردن دوره بازپرداخت یا بهره های پایین تر برای وام هایمان سخن می گوییم.

آنتونیس ساماراس، نخست وزیر یونان نیز حدود یک هفته پیش اعلام نموده بود که کشورش دیگر به بسته نجات دیگری احتیاج ندارد. صندوق بین المللی پول در سال 2015 یک شکاف میلیاردی مالی را برای یونان پیش بینی نموده است.

در جریان بحران بدهی ها تروئیکای اروپایی متشکل از اتحادیه اروپا، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول در مجموع حدود 240 میلیارد یورو یاری مالی به یونان ارائه دادند تا این کشور را از ورشکستگی نجات دهند.

یکی از نمایندگان دولت یونان روز گذشته در برلین اظهار داشت که ما در دوازده ماه آینده هیچ احتیاج مالی نداریم. بخصوص این کشور بعد از بازگشت پیروز به بازارهای مالی این امکان را دارد که در این جهت از ابزارهای دیگری استفاده کند.

وی همچنین اظهار داشت که کشورش به همه تعهدات خود در قبال وام دهندگان بین المللی بخصوص اصلاحات ساختاری و تجدید ساختار بودجه پایبند بوده است.

این نماینده دولت یونان همچنین توضیح داد که این مهم است که یونان در سال 2014 رکود مالی را پشت سر خواهد گذاشت، نرخ بیکاری روند رو به پایین را به آرامی در پیش خواهد گرفت و بودجه دولت در زمان قابل پیش بینی پایدار و به مرحله مازاد خواهد رسید.

بسته نجات دوم اروپاییان برای یونان در امسال به اتمام می رسد و شرکای یوروی آتن اعلام آمادگی نموده اند که در صورت احتیاج درباره بسته نجات دیگری برای این کشور سخن بگویند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 388

به "یونان دیگر به بسته نجات سوم احتیاج ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان دیگر به بسته نجات سوم احتیاج ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید