زوریخ در یک نگاه

به گزارش کد الکترونیک، شهر زوریخ، به لطف ذخایر طبیعی چون رودخانه و دریاچه، چشم اندازی مسحور کننده از کوهستان آلپ پوشیده از برف، خیابان های سنگفرش و جاذبه های متعدد و دیدنی، تجربه ای منحصر به فرد را پیشکش گردشگران می نماید.

زوریخ در یک نگاه

زوریخ (Zürich)، بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر در سوئیس و مرکز کانتون زوریخ است که در شمال مرکزی سوئیس در دامنه کوه های آلپ واقع شده است. این شهر مهم و زیبای سوئیس امروز به قطب مالی این کشور تبدیل شده است و 65 بانک ملی و بین المللی دارد. ضمناً گاهی اوقات از آن به عنوان مرکز فرهنگی این کشور یاد می شود؛ حال آن که مرکز سیاسی سوییس، شهر برن است. زوریخ توانسته لقب مرغوب ترین شهر دنیا را از نظر ارزش زندگی به دست بیاورد، به طوری که در سال 1394 به عنوان گران ترین شهر دنیا شناخته شد.

شهر زوریخ از 12 منطقه یا به آلمانی سوئیسی از 12 حلقه (Kreis) تشکیل شده است. این منطقه ها به ترتیب از یک تا دوازده نامگذاری شده اند. بخش قدیمی شهر زوریخ همان بخش یک است.

زوریخ یکی از توریستی ترین نقاط سوئیس است، علت این استقبال هم به تفریحات شبانه روزی این شهر برمی شود. علاوه بر بخش تاریخی و مجذوب نماینده، مدرن ترین جاذبه های دنیا را در زوریخ تجربه خواهید کرد. مراکز فرهنگی معتبر و گالری های هنری بی نظیر تنها گوشه ای از مجذوب نمایندهیت های زوریخ برای گردشگران است.

شهر زوریخ مرکز فرهنگی کشور سوئیس است و به عنوان یکی از شهرهای هنرمندپرور قاره اروپا نیز شناخته می شود. از جمله رشته های هنری مطرح در سوئیس، موسیقی است و طی سالیان گذشته هنرمندان بسیاری از شهر زوریخ به دنیا معرفی شده اند. جالب است بدانید مقر فیفا، سازمان بزرگ و دنیای فوتبال در تمام دنیا در زوریخ واقع شده است. یکی دیگر از ویژگی های برتر این شهر، دانشگاه های آن است. دانشگاه پلی تکنیک زوریخ از جمله برترین و سرآمدترین دانشگاه های دنیا به شمار میرود. علاوه براین، مرکز شکلات و شیرینی های شکلاتی دنیا نیز محسوب می شود.

زبان بیشتر سوئیسی ها، آلمانی است و بیشتر مردم زوریخ هم به این زبان صحبت می نمایند، ولی در این میان افرادی با زبان های ایتالیایی، فرانسوی و انگلیسی هم دیده می شود. گردشگران در زوریخ نگران زبان نیستند، چون تقریبا بیشتر زبان های پرکاربرد در این شهر صحبت می شود. جمعیت شهر زوریخ 402,762 نفر، واحد پول، فرانک سوئیس و مذهب اکثریت مردم سوئیس، کاتولیک رومی و پروتستان است.

زوریخ دارای آب و هوای معتدل است و چهار فصل متمایز دارد. در فصل زمستان، دمای هوا به زیر صفر درجه هم می رسد و در تابستان، دمای هوای روز تا 30 درجه افزایش می یابد. برترین زمان سفر به زوریخ بین ژوئن و آگوست است زمانی که دمای هوا ملایم است و امکان شنا کردن در دریاچه ها وجود دارد. البته دمای هوای مناسب در فصل تابستان، آن را به فصل شلوغ گردشگری در زوریخ تبدیل نموده در نتیجه گران ترین فصل برای سفر است.

تاکسی در زوریخ گران است و البته استفاده از آن هیچ ضرورتی ندارد، مگر اینکه در شرایط خاصی قرار داشته باشید. در عوض می توانید از اتوبوس، قطار و تراموا بهره ببرید و با این کار میزان زیادی در هزینه های سفرتان صرفه جویی کنید. با کرایه کردن رایگان دوچرخه و دوچرخه سواری در شهر می توانید به راحتی نقاط مختلف شهر را ببینید. برای اینکه با حال و هوای شهر آشنا شوید و تاریخ آن را یاد بگیرید می توانید از تورهای پیاده روی رایگان نیز بهره ببرید.

از تماشای های زوریخ می توان به ایرساید سنتر در فرودگاه زوریخ، موزه ملی سوئیس، میدان Burkliplatz، خانه اپرای زوریخ، موزه کونستهاوس زوریخ (موزه هنرهای زیبا)، کلیسای زنان، تالار شهر زوریخ، باغ وحش زوریخ، موزه عروسک زوریخ، کتابخانه مرکزی زوریخ، موزه هاوس کانستراکتیو، رصدخانه اورانیا، مرکز حمام های ترمال و اسپای زوریخ، سالن سینمای خانه هنر پاریس و سالن تئاتر شاوشپیل هاوس زوریخ اشاره نمود که باید در تور زوریخ از آن ها تماشا کنید.

برای تهیه سوغاتی می توانید اقلامی نظیر چاقوی سوئیسی یا چاقوی ارتش سوئیس، ساعت مچی سوئیسی، ساعت کوکو، موزیک باکس، شکلات و پنیر سوئیس، ماگ و اسباب بازی های سوئیسی را برای عزیزان خود تهیه کنید.

منبع: کجارو / کجارو
انتشار: 7 تیر 1401 بروزرسانی: 7 تیر 1401 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2222

به "زوریخ در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زوریخ در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید