راهنمای سفر به شانگهای ، چین (تور چین ارزان)

به گزارش کد الکترونیک، راهنمای سفر به شانگهای و جاذبه های گردشگری آن

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران درباره راهنمای سفر به شانگهای چین سخن خواهیم گفت .

راهنمای سفر به شانگهای ، چین (تور چین ارزان)

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

یکی از بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهرهای چین که دارای فرهنگ های مختلف نیز می باشد شانگهای چین است این شهر با ساختمان های مدرن و بلندی که دارای به شهری بی نظیر و تماشای تبدیل شده است که همواره مسافران و جهانگردان بی شماری را در خود جای داده است . این شهر دارای مکانها و جاذبه های تماشای بسیاری است که می توانید از آن لذت ببرید بعلاوه مکانهای ارزان نیز وجود دارد برای کسانیکه از بودجه کمی برخوردار هستند. با ما همراه باشید.

گران، کلمه ای است که اگر بخواهیم شانگهای را با دیگر شهرهای چین مقایسه کنیم، به کار می بریم. البته این بدان معنی نیست که اگر بودجه کمی در اختیار دارید نشود از زیبایی های این شهر لذت برد. چرا که جهانگردان می توانند با بودجه ای کمتر نسبت به شهرهای اروپایی و بعضی از شهرهای آسیایی هتل های خوب و مناسب را پیدا نمایند.

جاذبه های ارزان و حتی رایگان زیادی در این شهر وجود دارد. هنگامی که یک اتاق اجاره کردید و خیالتان از بابت اقامت راحت شد، می توانید با بودجه ای محدود هم از این جاذبه ها بازدید کنید. غذا و نوشیدنی در شانگهای پهنه قیمتی وسیعی دارند. اگر در رستوران هایی که به وسیله محلی ها اداره می شود یا از غذافروشی های خیابانی غذا تهیه کنید می توانید با پرداخت هزینه ای کم، خورد و خوراک خودتان را تامین کنید. اما رستوران هایی که به جهانگردان اختصاص دارد معمولا گران قیمت هستند.

اطلاعات ضروری

اختلاف زمانی با تهران: 3:30+

واحد پول: رنمینبی(یوان)

نرخ تبدیل ارز: 10CNY = 1.57 USD

شرایط آب و هوایی در شانگهای چین

آب و هوای شانگهای به طرز چشمگیری در طول فصل ها تغییر می نماید. تابستان ها معمولا هوا داغ و گرم است. زمستان هم گاهی اوقات یخ بندان می شود. از این رو هردوی این فصل ها سفر را با مشکل روبرو می نمایند. بنابراین فصل های پاییز و بهار برای سفر به این شهر شرایط بهتری دارند. بارش باران در طول تابستان و بهار اتفاقی بسیار عادی است. بر خلاف این دو فصل، پاییز و زمستان، آب و هوایی نسبتا خشک دارند.

برترین ماه های سال برای رزرو هتل

از آنجا که شانگهای مقصد تجاری محبوبی است، اغلب اوقات سال با جمعیت زیادی روبرو هستیم که بیشتر هتل ها را پر نموده اند. فصل های پر جهانگرد و گران قیمت یا به اصطلاح High-Season معمولا از ماه آوریل تا می و بعلاوه سپتامبر تا نوامبر به شمار می فرایند. البته بیشتر هتل های شهر در طول تابستان قیمت های بالایی دارند. بنابراین برترین زمان برای اجاره هتل در طول زمستان و از ماه های دسامبر تا مارس است که off-season نامیده می شوند.

هزینه سفر به شانگهای چین چقدر است ؟

هزینه هاستل

اگر قصد اقامت در یک اتاق اشتراکی را داشته باشید باید به ازای هرشب اقامت مبلغی بین 56 تا 72 یوان بپردازید. اتاق های خصوصی قیمت های بالاتری دارند و برای هر شب اقامت در بیشتر آن ها معمولا باید بین 140 تا 250 یوان هزینه کنید. اما در بعضی نقاط قیمت ها بالاتر از 400 یوان هم می رسند. بعلاوه اگر بودجه محدودی دارید با کمی جستجو می توانید اتاق های ارزان تری هم پیدا کنید.

هزینه اقامت در هتل

در شانگهای هتل ها رنج قیمتی متفاوتی دارند که بستگی به تعداد ستاره و موقعیت مکانی می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

یک ستاره: 57 تا 254 یوان

دو ستاره: 70 تا 605 یوان

سه ستاره: 114 تا 726 یوان

چهار ستاره: 171 تا 1.783 یوان

پنج ستاره: 414 تا 3.083 یوان

همانطور که مشاهده می کنید قیمت انواع هتل در این شهر، از بسیار ارزان تا بسیار گران نوسان دارد. اگر به جدول دقیق تر نگاهی بیاندازید متوجه می شوید که گاهی می توان با پرداخت هزینه یک هتل به طور مثال 2 ستاره در یک هتل 5 ستاره اتاق رزرو کرد. پس اگر در انتخاب هتل کمی آگاهانه عمل کنید می توانید به اندازه قابل توجهی در هزینه هایتان صرفه جویی کنید.

نکته: قیمت هایی که برای هاستل ها و هتل ها ذکر کردیم برای 1 تا 2 نفر به ازای هرشب اقامت محاسبه شده اند، طبعا هرچقدر تعداد نفرات بالاتر باشد قیمت ها هم تغییر خواهند کرد.

میانه قیمت مواد غذایی

صبحانه: در صورتی که هتل یا هاستل مقصدتان منوی صبحانه را ارایه نکند، می توانید در فروشگاه هایی که مردم محلی غذا تهیه می نمایند یک وعده صبحانه را با پرداخت 12 تا 35 یوان تهیه کنید.

ناهار: برای صرف یک وعده ناهار خوب به همراه قیمتی منطقی می توانید با پرداخت 18 تا 40 یوان در رستوران های معمولی و غرفه های خیابانی توقف کنید و از غذایتان لذت ببرید.

شام: برای صرف وعده ای شام انتخاب های زیادی در پیش رویتان قرار گرفته است که می توانید با هزینه 30 تا 60 یوان از آن لذت ببرید. برای افرادی که محدودیت بودجه ای زیادی دارند با کمی شانس و جستجو می توانند با قیمت های کمتری هم یک وعده شام نسبتا خوب را میل نمایند.

مک دونالد: خوشبختانه قیمت منوهای مک دونالد در شانگهای تقریبا از هرجای دیگر دنیا ارزان تر است. معمولا صرف یک وعده غذا در این رستوران ها در برترین حالت خود بیشتر از 14 یوان نمی شود.

بطری آب: می توان در ارزان ترین حالت یک بطری آب را در شانگهای با پرداخت 4 تا 6 یوان تهیه کرد.

هزینه حمل و نقل

هزینه جابجایی با تاکسی در این شهر نسبت به بعضی از دیگر نقاط دنیا ارزان تر است، به طور مثال هزینه جابجایی از فرودگاه تا مرکز شهر بین 150 تا 200 یوان هزینه در بر دارد. قیمت پایه تاکسی در سطح شهر هم در طول روز 12یوان و در شب 16 یوان می شود که به ازای هر 3 کیلومتر جابجایی اضافه به ترتیب 2.4 و 3.1 یوان در روز و شب اضافه می شود. با این وجود پیشنهاد ما این است که بیشتر از سیستم حمل و نقل عمومی بهره ببرید. ارزان ترین راه برای این کار هم خرید یک عدد کارت حمل و نقل عمومی شانگهای به نام Jiao Tong Ka است. مزیت اصلی این کارت این است که می توان از آن در همه حالت های سیستم حمل و نقل استفاده کرد (اتوبوس، مترو، لایت ریل، تاکسی و کشتی). اگر این کارت را مبلغ بیشتری شارژ کنید می توانید از آن در بعضی از فروشگا های شعبه ای همانند مک دونالد بهره ببرید. در صورتی که فروشگاهی از این سیستم استفاده کند لوگوی آن را بر روی کارت حک می نمایند. برای تهیه کارت کافی است با پرداخت 20 یوان و به زبان آوردن جمله yi zhang jiao tong ka (یی ژانگ جایو تانگ کا) از هریک از ایستگاه های مترو آن را تهیه کنید. کارت مذکور تا سقف 2.000 یوان قابل شارژ است.

توصیه هایی برای صرفه جویی در هزینه ها

از فروشگاه های محلی خرید کنید

مراقب باشید در دام سوپرمارکت های خارجی نیفتید. برای کمپانی ها منفعت دارد که از نگرانی خارجی ها در خصوص کالاها و یا گوشت های بسته بندی شده استفاده نمایند و شعبه ای در دیگر نقاط دنیا افتتاح نمایند، اما نکته اینجاست که اغلب، قیمت های بسیار بالاتری نسبت به فروشگاه های محلی دارند. پس قبل از این که تصمیم بگیرید کجا خرید کنید سری به فروشگاه های محلی بزنید و قیمت ها را مقایسه کنید. بدون شک می توان کالا ها و مواد غذایی مورد احتیاجتان را با قیمت های معقول تری از چنین نقاطی تهیه کنید.

برترین تفریحات و تفریح ها در شانگهای

بازدید از Oriental Pearl Tower (برج مروارید شرقی)

اگر به هرکدام از کارت پستال های شانگ های نگاهی بیاندازید به احتمال فراوان برج مروارید شرقی را در آن خواهید دید. این برج با 468 متر ارتفاع، سومین برج بلند تلویزیونی دنیا به شمار می رود. طراحی جالب این بنا، آن را بخشی جدایی ناپذیر از خط افق معروف شانگ های نموده است. اگر دوست دارید چشم انداز ای بی نظیر را از ارتفاع بالا تماشا کنید این برج انتخاب بسیار خوبی خواهد بود.

نکته ها:

اطمینان حاصل کنید که در موقعیتی خوب بر بالای این برج قرار گرفته اید، در غیر این صورت ارزش هزینه ای که پرداخت می کنید را ندارد.

قسمتی با سقف شیشه ای بر بالای برج وجود دارد که حتما از آن تماشا کنید. مسلما تماشا ارتفاع زیاد درست در زیر پاییتان هیجان انگیز است.

معمولا جمعیت زیادی در این ناحیه حضور دارد. برترین کار این است که در ساعات اولیه باز شدن درهای برج از آن تماشا کنید. ساعت 8 صبح زمان بازگشایی آن است.

پیاده روی و تماشای خط افق در تفرجگاه ریورساید

تفرجگاه ریورساید مکانی عالی برای قدم زدن محسوب می شود. باور کنید یا نه، انبوه آسمان خراشی که می بینید کمتر از 20 سال قدمت دارد. هم در شب و هم در روز بازدید از این نقطه ارزش بالایی دارد. هرچقدر هوا تاریک تر می شود، رنگ های زیباتری در آسمان به نمایش در می آید.

نکته ها:

وقتی در این ناحیه حضور دارید، مراقب جیب ها و کیف پولتان باشید.

دسترسی به این تفرجگاه به وسیله مترو و تاکسی بسیار راحت است.

میدان مردم

میدان مردم که قبل از انقلاب کمونیستی یک جهت مسابقه اسب سواری بود در جنوب جاده غربی Nanjing قرار گرفته است. این مکان یک میدان عمومی بزرگ است که ساختمان شهرداری شانگ های هم در آن واقع شده است. میدان مردم ترکیبی زیبا و دلنشین از پارک و معماری است. یک لیوان چایی تهیه کنید، در پارک بنشینید و از شنیدن صدای مصنوعی پرندگانی که از بلندگوها پخش می شود لذت ببرید!

نکته ها:

موزه هنرهای معاصر این پارک، یکی از برترین موزه های شانگهای محسوب می شود که با نمایشگاه های فصلی به وسیله هنرمندان جوان اداره می شود.

معبد لانگا (Longhua)

معبد لانگا که یکی از بزرگترین مجموعه معابد شانگهای است، اولین بار در سال 242 پس از میلاد ساخته شد. بیشتر ساختمان هایی که در این مجموعه تماشا می کنید به طور معمول دوباره سازی شده اند، اما لایه ها و معماری ها از زمان ساخت در طول سلسله سانگ تا به امروز حفظ شده اند. این معبد در حومه شانگهای قرار گرفته است و به همین علت معمولا جهانگرد زیادی به خود جذب نمی نماید، از این رو برای زمان هایی که احتیاج به آرامش و خلوت دارید می توانید به عنوان گزینه مناسبی روی آن حساب کنید تا چند ساعتی را دور از شلوغی شهر سپری کنید. البته معماری های این مجموعه در هر صورت ارزش بازدید زیادی دارند.

نکته ها:

بیرون از معبد نمی توان زیاد دور شد، پس سعی کنید درون آن بمانید.

اگر دنبال مکانی هستید که استراحت کنید، به گشت و گذار بپردازید و بعلاوه عکس های فوق العاده ثبت کنید، این معبد مناسب شما خواهد بود.

اگر در طول بازدید از معبد گرسنه شدید می توانید در داخل آن اسنک خرید و میل کنید.

اگر خوش شانس باشید می توانید زمانی که راهبان مشغول عبادت و مناجات هستند آن ها را تماشا کنید.

رستوران Xibo

نام این گوهر نایاب اشاره به اقلیت مردم منطقه Xianjiang دارد. این رستوران متخصص در طبخ غذاهای محلی است که طیف وسیعی از ظرف های غذایی شامل گوشت گوسفند، بادمجان و کدوتنبل را ارایه می دهد. احتمالا شما از طعم متفاوتی که این غذاها با آن چه که در شانگهای تجربه نموده اید دارد متعجب خواهید شد. پس اگر دنبال طعم های خاص هستید به هیچ وجه این رستوران را از دست ندهید.

نکته ها:

کباب بره یکی از آن غذاهایی است که حتما باید انتحان کنید.

پیشنهاد می کنیم حتما یکی از دسرهای این رستوران را مزه کنید.

پارک مجسمه سازی Jingan

پارک Jingan یک فضای سبز خوش آیند با گل ها، درخت ها و جهتهای پیاده روی در دل شهر است. این پارک خانه یک ترکیب دایمی از مجسمه ها و نمایشگاه های ویژه است که به صورت دوره ای با توجه به موضوع تغییر می نمایند. آخرین موضوع این نمایشگاه بهشت و فانتزی شهری بود.

نکته ها:

ورود به پارک رایگان است.

تماشای سیرک دنیای شانگهای

سیرک دنیای شانگهای، یک مکان سرپوسیده است که در انجام حرکات آکروباتیک و آوازی متخصص هستند. معروفیت و معروفیت این سیرک فراتر از مرزهای کشور چین است. این سیرک دنیای به خوبی برای نمایش حرکات آکروباتیک سنتی چینی و موسیقی که هم بزرگسالان و هم بچه ها را تحت تاثیر قرار می دهد، شناخته شده است. پس اگر به تماشای سیرک و حرکات زیبا و محیر العقول علاقمند هستید به هیچ وجه این یکی را از دست ندهید.

نکته ها:

خوراکی و نوشیدنی در این مکان واقعا گران است. بنابراین خرید تنقلات و نوشیدنی قبل از رسیدن به اینجا را از قلم نیاندازید.

می توانید به وسیله مترو از شانگهای به راحتی به این سیرک سفر کنید.

باغ یو یوآن (YuYuan)

باغ یو یوآن در شهر قدیمی شانگهای واقع شده است. این باغ در سال 1577 میلادی و در طول حکومت سلسله مینگ به وسیله یک کارمند رسمی دولتی ساخته شده است. بعلاوه این مجموعه در طول چند قرن گذشته چندین بار بازسازی شده است. آخرین بازسازی آن به سال 1961 بر می شود. قدم زدن در باغ یو یوآن به شما فرصت می دهد تا نگاهی اجاقتصادی به سبک زندگی در چین باستان بیاندازید. به علاوه اگر دنبال مکانی برای برطرف خستگی پس از یک صبح شلوغ شهری هستید، این باغ می تواند یک گزینه بسیار عالی باشد.

نکته ها:

از قلم نیاندازید که هنگام تماشای باغ اندازهی خوراکی و نوشیدنی به همراه داشته باشید.

برای ورود به این مجموعه مجبور هستید اندازهی هزینه کنید، اما مطمئن باشید که ارزشش را خواهد داشت.

آخر هفته ها معمولا جمعیت زیادی به این مکان هجوم می آورند. پس اگر در پی آرامش هستید بهتر است در طول روزهای دیگر هفته از باغ تماشا کند چرا که با وجود جمعیت، قابل تحمل تر است.

یک بازار درست بیرون از یو یوآن وجود دارد که در آن سوغاتی های جهانگردی را به فروش می رسانند، پس اگر علاقمند هستید، بازدید از آن را از دست ندهید.

ناحیه بیرونی باغ قبلا بخشی از دیوار اصلی شهر شانگهای محسوب می شد، پس تعجبی ندارد که حس و حال چین باستان را بازتاب می دهد.

بازدید از مرکز اقتصادی دنیای شانگهای

بنای بلند مرکز اقتصادی دنیای شانگهای نه تنها میزبان ادارات مختلف است، بلکه تعداد وسیعی رستوران را در خود جای داده است. این مرکز بعلاوه در طبقه 94 یک ایوان دارد که می توان منظره های بی نظیر از شهر شانگهای و نمایی منحصر به فرد از اورینتال تاور را از آنجا تماشا کرد.

نکته ها:

احتمالا در تمام شانگهای سرویس بهداشتی پاک تر و مجلل تر از سرویس های مرکز اقتصادی دنیای شانگهای پیدا نکنید.

دره شادی شانگهای

دره شادی، محبوب ترین پارک تفریحی در شانگهای محسوب می شود و مشخصا ارزش بازدید بالایی به همراه خانواده دارد. با وجود اینکه پارک در مرکز شهر قرار ندارد، اما به راحتی به وسیله مترو قابل دسترسی است. دره شادی انواع وسایل تفریح معمول و غیر معمول شهربازی ها را درون خود جای داده است. پس اگر دنبال محیطی برای سپری کردن یک نصف روز به یاد ماندنی هستید، می توانید روی این پارک حساب باز کنید.

نکته ها:

با خط شماره 9 مترو به خیابان sheshan بروید و از آنجا به طور رایگان به وسیله اتوبوس های شاتل به سمت این پارک حرکت کنید.

معمولا پارک در طول صبح شلوغ است، پس کار عاقلانه این است که بعد از ظهر به این پارک بیایید. مگر اینکه از شلوغی بیش از حد خوشتان بیاید.

رستوران ShangHai DiShuiDong

معمولا یکی از برترین کارها در طول سفر تجربه غذاهای خوش طعم به همراه مزه ای تازه است. با اینکه رستوران Xibo را کمی قبل معرفی نموده ایم، اما دلمان نیامد از این یکی نامی نبریم. پیشنهاد ما این است که برای تجربه یک وعده ناهار دلچسب در رستوران سبک هونان ShangHai DiShuiDong توقف کنید که هم در میان چینی ها و هم جهانگرد ها از محبوبیت بالایی برخوردار است. با وجود اینکه ظرف های غذا در اینجا اغلب با فلفل های قرمز بزرگ پوشیده شده است، اما تندی آن ها را می شود چیزی بین ملایم و میانه در نظر گرفت، همین موضوع سبب شده است تا طعم این غذاها با ذائقه اغلب مردم سازگار باشد. البته اگر اصلا تندی دوست ندارید می توانید ظرف غذای بدون تندی سفارش دهید. پس نگران نباشید و از طعم های متفاوت و خوشمزه غذاها لذت ببرید.

نکته ها:

گوشت دنده به همراه زیره مشهورترین غذای این رستوران است.

ظرف غذای میگوی مائو و قطعات مرغ سرخ شده به همراه فلفل بعضی از محبوب ترین غذاهای سرو شده در این رستوران هستند.

رستوران DiShuiDong دو شعبه دارد، یکی در جاده جنوبی Maoming و دیگری در Dongping Lu. واقع شده است.

تور یهودیان شانگهای

شانگهای از راه های مختلفی شما را شگفت زده می نماید. در این شهر می توانید بلندترین ساختمان های دنیا، مراکز مدرن خرید و معابد زیبا را پیدا کنید. اما اغلب مردم نمی دانند که شانگهای دارای تاریخی جالب مربوط به یهودیان است و درواقع یک محله قدیمی یهودی نشین در اینجا وجود دارد. این ناحیه در جنوب محله هانگوکو و جنوب غربی محله یانگ پو واقع شده است. قبلا بعضی از جوامع یهودی که در اواخر دهه 30 از آلمان مهاجرت کردند در این منطقه زندگی می کردند. محله ِی یهودی نشین برای پناهندگانی که بین سال های 1943 تا 1945 که به چین مهاجرت کردند در نظر گرفته شده بود. این محله یکی از فقیرترین نقاط شانگهای به شمار می رفت.

نکته ها:

تورهای هدایت برای این محله در نظر گرفته شده است که می توانید در آن ها شرکت کنید، اگر نه که به تنهایی هم می شود به گشت و گذار در این منطقه پرداخت.

اگر علاقمند به تاریخ هستید این محله به همراه معماری های جالب و غیر منتظره می تواند برای شما مجذوب کننده باشد.

برطرف استرس و خستگی در چشمه آب گرم Green Massage

سفر به چین و خصوصا شهر شانگهای به خاطر بزرگی آن، می تواند تنش زا و گاهی خسته نماینده باشد. از این رو یکی از برترین کارهایی که می شود در این شهر انجام داد این است که برای چند ساعتی تنتان را در چشمه هایی که در سراسر شهروجود دارند به آب بزیند. Green Massage یک چشمه آب گرم چینی است که به طور ویژه به آروماتراپی (رایحه درمانی) و زیبایی تخصص یافته است. ویژگی همه 6 شعبه این چشمه یا حمام طراحی بسیار زیبا و کیفیت بالای درمانی آن ها است. با وجود اینکه هزینه ماساژ در این چشمه ها ارزان نیست، اما حقیقت این است که ارزش پولی را که پرداخت می کنید، دارد.

نکته ها:

حتما 90 دقیقه ماساژ با روغن را امتحان می کنید، چرا که در آخر احساس می کنید شخصی تازه هستید.

سعی کنید از قبل به صورت آنلاین نوبت رزرو کنید تا مطمئن شوید جای مناسبی گیرتان می آید.

خرید در مرکز خرید IFC شانگهای

مرکز IFC یکی از بزرگترین مراکز خرد در سراسر چین به شمار می رود. در این مرکز می توان انواع برندهای لوکس به همراه غذاهای خوشمزه و دلفریب را پیدا کرد. با وجود اینکه خرید در این مرکز ممکن است گران تمام شود، اما هنوز هم ارزشش را دارد که در این منطقه به گشت و گذار و تماشای معماری آن و منظره ها زیبای شب بپردازید. بعلاوه در مرکز خرید IFC طیف وسیعی از غذا وجود دارد که حتی سخت ترین ذائقه ها را هم راضی نگه می دارد.

نکته ها:

می توانید حمام های بسیار تمیزی در این مرکز پیدا کنید.

اگر از اورینتال تاور تماشا کردید می توانید بازدید از آن را با این مرکز همزمان کنید.

تفرجگاه The Bund

منطقه کنار ساحلی The Bund یک تفرجگاه و ناحیه تاریخی است که درست در طول ساحل رودخانه Huangpu واقع شده است و منظره های زیبا از سطح خیابان ها و آسمان خراش ها، معماری گوتیگی و هنر Beaux را در مقابل رویتان به نمایش می گذارد. طوری برنامه ریزی کنید که چند ساعتی را در این منطقه زیبا سپری کنید، خصوصا اگر به عکاسی علاقه زیادی دارید.

نکته ها:

برای داشتن تجربه ای منحصر به فرد سعی کنید در تونل جهانگردی کشیده شده زیر آب که منطقه ها Pudog و Puxi را به هم وصل می نماید به گشت و گذار بپردازید.

اگرچه منطقه the Bund در طول شرقی اولین جاده Zhongshan قرار گرفته است، اما کافی است به راننده تاکسی ها بگویید Wai Tan تا آن ها متوجه شوند که باید شمارا به این نقطه بیاورند.

لذتی تماشایی به همراه آرامش در آکواریوم اقیانوسی شانگهای

اگر به موجودات اقیانوسی و دریایی علاقمند هستید، احتمالا این آکواریوم زیبا مناسب شما خواهد بود. آکواریوم اقیانوسی شانگهای این فرصت را در اختیارتان می گذارد تا از نزدیک به تماشای کوسه های دریایی، کلپ ها، انواع ماهی و موجودات دریایی دیگر مشغول شوید. بعلاوه یک تونل زیر آبی که یکی از بزرگترین های دنیا هم محسوب میشود لذتی وصف ناشدنی و قابل لمس و فرصتی استثنایی برای تماشای دنیای زیر آبی را فراهم می نماید.

نکته ها:

اجازه ندهید هزینه ورودی گران این آکواریوم شما را از تماشای آن منصرف کند، چرا که این هزینه ارزشش را خواهد داشت.

طوری برنامه ریزی کنید که چندین ساعت زمان را در این مکان صرف کنید.تا تماشای های زیاد آن را از دست ندهید.

اگر به شلوغی علاقه ای ندارید سعی کنید در طول روزهای هفته به تماشای آکواریوم بروید و از آخر هفته ها اجتناب کنید.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 18 شهریور 1401 بروزرسانی: 18 شهریور 1401 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2279

به "راهنمای سفر به شانگهای ، چین (تور چین ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به شانگهای ، چین (تور چین ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید