طراحی لوگو: موزه آرمیتاژ کجاست؟

به گزارش کد الکترونیک، روسیه کشوری است که مکان های دیدنی و تاریخی زیادی در آن وجود دارند. موزه ها، کاخ ها وبسیاری دیگر از جاذبه های این کشور سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید. موزه آرمیتاز که یکی از بزرگ ترین و قدیمی ترین موزه های جهان شناخته می گردد در این کشور قرار گرفته است. برای آشنایی بیشتر با این موزه، با خبرنگاران همراه شوید.

طراحی لوگو: موزه آرمیتاژ کجاست؟

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی لوگو از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی لوگو و آرم تجاری تا برندینگ حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

معرفی

موزه آرمیتاژ واقع در سن پترزبورگ روسیه، با 3 میلیون اثر هنری، یکی از بزرگ ترین موزه های دنیا و از قدیمی ترین نگارخانه های هنری و موزه های تاریخ و فرهنگ بشری در دنیا است.

مجموعه بزرگ آرمیتاژ در شش بنا به نمایش گذاشته شده است. بنای اصلی، کاخ زمستانی نام دارد و در گذشته محل سکونت رسمی تزار های روسیه بوده است. از جمله هنرمندانی که آثارشان از نقاط قوت این موزه محسوب می شوند می توان به میکل آنژ، لئوناردو داوینچی، پیتر پل روبنس، آنتونی فان دیک، رامبرانت، آگوست رودن، کلود مونه، پل سزان، ونسان ون گوگ، پل گوگن و پابلو پیکاسو اشاره نمود.

البته در این موزه مجموعه آثار متعدد دیگری از جمله نشان ها، لباس ها و جواهرات سلطنتی و بزرگ ترین کلکسیون طلای باستانی موجود در دنیا و متعلق به اروپای شرقی و آسیای شرقی وجود دارند. موزه آرمیتاژ شعبه هایی بین المللی در آمستردام، لندن و لاس وگاس نیز دارد.

تاریخچه

در سال 1764، کاترین کبیر با خرید بیش از دویست نقاشی در اروپا، جمع آوری این مجموعه مشهور را شروع کرد. سفرای روس در مرکز های کشور های دیگر مأمور یافتن برترین مجموعه های هنری ارائه شده برای فروش بودند. کاترین کبیر، نگارخانه خود را گوشه عزلت یا خلوتگاه خود (my hermitage) می نامید زیرا تنها افرادی انگشت شمار اجازه ورود و تماشای آثار موجود در آن را داشتند.

به تدریج، کلکسیون های سلطنتی با آثار باستانی و فرهنگی یونان و سیت که در طی حفاری های صورت گرفته در پرشچپینا، دره پازیریک و دیگر مقابر باستانی یافت شد، در جنوب روسیه، غنی تر شد. به این ترتیب ایجاد یکی از غنی ترین مجموعه های طلای باستانی شروع شد. این مجموعه اکنون شامل بخش قابل توجهی از گنج های تروا است که به وسیله هاینریش اشلایمن کشف و از زیر خاک خارج و در سال 1945 به وسیله ارتش سرخ از موزه برلین ضبط شد.

تزار نیکولاس اول برای جای دادن عتیقه جات یونان، روم و مصر از لیو فون کلنز ،معمار آلمانی،خواست تا بنای موزه عمومی را طراحی کند. این بنا که در سال 1852 برای بازدید عموم گشوده شد، به احتمال بسیار اولین گالری در اروپای شرقی است که از ابتدا به همین قصد طراحی و ساخته شده است.

درحالی که که تزار های روس به توسعه مجموعه هنری خود مشغول بودند، آثار متعددی از داوینچی، یان ون ایک و رافائل در ایتالیا خریداری شدند. بزرگ ترین مجموعه آثار رامبرانت در دنیا نیز متعلق به موزه آرمیتاژ است.

در طی انقلاب روسیه در سال 1917، موزه سلطنتی آرمیتاژ جزو اموال خصوصی اعلام شد. پس از ملی شدن مجموعه های هنری عمومی ملی، دامنه آثار موجود در موزه وسعت بیشتری یافت. از جمله آثار اضافه شده به موزه می توان از بیشتر آثار سال های اخیر گوگن، 40 اثر سبک کوبیسم پابلو پیکاسو و آثاری مشهور از بزرگان هنر مدرن مانند تابلو پایکوبی اثر ماتیس و کافه شبانه اثر ون گوگ اشاره نمود.

حکومت شوروی توجه چندانی به نگهداری از هنر منحط طبقه بورژوا نداشت. به دستور ژوزف استالین بعضی از با ارزش ترین آثار موجود در موزه آرمیتاژ در خارج از کشور به فروش رسید. از جمله این آثار می توان از شاهکار های بی رقیبی چون آلبا مدونا اثر رافائل ونوس، در مقابل آینهاثر تیشین و بشارتاثر ون ایک نام برد.

بسیاری از این آثار که به وسیله اندرو ملون تهیه شد، اکنون هسته مرکزی گالری هنر ملی در واشنگتن را تشکیل داده است. تعدادی از کلکسیون های موزه نیز در طی محاصره لنینگراد در جنگ دنیای دوم، هنگامی که ساختمان موزه به عنوان پناهگاه در مقابل حمله هوایی استفاده شد، قربانی بمباران شد.

این دوره غم انگیز در تاریخ موزه آرمیتاژ در سال 1945 به خاتمه رسید. در این زمان دولت تلاش می کرد با انتقال تعدادی از آثار هنری به موزه که در طی جنگ دنیای دوم به وسیله ارتش سرخ از آلمان تصرف شده بود، خسارات وارده را جبران کند. گران قیمت ترین بخش این غنیمت جنگی نقاشی های هنرمندان امپرسیونیست بود که از مجموعه های خصوصی طبقه ممتاز آلمان به دست آمده بود.

این نقاشی ها تا سال 1995 که موزه آنها را در معرض دید عموم قرار داد، گمشده تلقی می شدند. به گفته دولت روسیه این آثار تنها می توانند بخش کوچکی از خسارات جبران ناپذیری که تهاجم آلمان به میراث فرهنگی روسیه وارد نموده است را جبران کند.

از طرفی دولت روسیه قانونی را تصویب کرد که به موجب آن بازگرداندن این آثار به صاحبان قبلی آن ممنوع اعلام شده است زیرا این افراد به خاطر تامین هزینه رژیم نازی گناهکار شناخته شده اند.

در سال های اخیر، آرمیتاژ بیش از پیش پیشرفته و عمارت ستاد فرماندهی را نیز در بر گرفته است و به انجام پروژه های بزرگی در خارج از کشور نیز پرداخته است.

مقامات موزه در ماه ژوئیه سال 2006 اعلام کردند که 221 فقره آثار کوچک مانند جواهرات، شمایل های ارتودوکس، ظروف نقره و اشیایی با میناکاری فراوان از موزه به سرقت رفته است. ارزش این اشیا که هنوز یافت نشده اند، 543 هزار دلار برآورد شده است.

آدرس

روسیه، سن پترزبورگ، موزه آرمیتاژ

راستا دسترسی

شما می توانید با یکی از تور های به مقصد روسیه همراه شده علاوه بر مکان های دیدنی دیگر، از این موزه نیز بازدید کنید.

منبع: کجارو / fa.wikipedia.org
انتشار: 10 دی 1400 بروزرسانی: 10 دی 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2054

به "طراحی لوگو: موزه آرمیتاژ کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی لوگو: موزه آرمیتاژ کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید