تور ترکیه ارزان: شهرهای معروف ترکیه را می شناسید؟

به گزارش کد الکترونیک، شهرهای معروف ترکیه

برای خیلی از ما ترکیه در شهرهایی مثل استانبول، آنکارا و شاید هم کوش آداسی خلاصه شده است اما ترکیه شهرهای معروف دیگری هم دارد که با جاذبه های رنگارنگ چشم به راه گردشگرانند. همه این شهرهای معروف ترکیه برترین هتل های 5 ستاره، مراکز خرید و جاذبه های فرهنگی و تاریخی باشکوهی دارند که شما را برای سفر مشتاق تر می نمایند. تعدادی از شهرهای معروف ترکیه را در ادامه معرفی می کنیم، خبرنگاران را همراهی کنید.

تور ترکیه ارزان: شهرهای معروف ترکیه را می شناسید؟

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

استانبول

استانبول شهری که در میان آسیا و اروپا قرار گرفته و مملوء از جاذبه ها و تفریحات هیجان انگیز است. این شهر بزرگ ترین شهر و مرکز اقتصادی و فرهنگی ترکیه است و مساجد عثمانی، حمام های تاریخی، تنگه بسفور و قصرهای باشکوه از آن شهری منحصربفرد ساخته است. پربازدیدترین شهر ترکیه مجذوب کنندهیت های زیادی برای توریستان دارد؛ از فرهنگ و تاریخ تا غذا و تفریحات خاص. برای خیلی از توریستان، ترکیه در استانبول خلاصه شده و قایق سواری در تنگه بسفور و تماشای بناهای باشکوه اطرافش چیزی است که حتما آن را امتحان می نمایند.

آنتالیا

آنتالیا در جنوب غربی ترکیه در میان رشته کوه های توروس و دریای مدیترانه واقع شده است. بزرگ ترین شهر سواحل مدیترانه در بیش از 300 روز از سال آفتابی است و سواحل رویایی، هتل های لوکس، مراکز خرید و رستوران های عالی دارد. آنتالیا خیلی ها را عاشق تابستان نموده است کسانی که قشنگی های تابستان را در سفر به آنتالیا، روزهای آفتابی و شب های آرامش بخش مدیترانه می بینند.

کوش آداسی

کوش آداسی در ساحل دریای اژه واقع شده است و از مقاصد مجذوب کننده توریستی در تابستان است. بندر کوش آداسی فاصله نزدیکی تا جزیره یونانی ساموس دارد و در ماه های بهار و تابستان توریستان زیادی با قایق های موتوری توریستان را به این جزیره یونانی می برند. افسوس در نزدیکی این شهر، تاریخ مجذوب کنندهی را در خود جای داده و علاقمندان به جاذبه های تاریخی در سفر به کوش آداسی حتما از این محل تماشا می نمایند.

آنکارا

خیلی ها به اشتباه به جای آنکارا استانبول را مرکز ترکیه می دانند. این شهر تازه و نسبتا مدرن در مرکز ترکیه واقع شده است و پر از جاذبه های تماشای است؛ جاذبه هایی مثل مقبره آتاتورک، منطقه کیزیلای، قلعه آنکارا، مسجد کوجاتپه، موزه تمدن آناتولی و … که از این شهر جایی را ساخته اند که ارزش سفر را دارد.

ازمیر

ازمیر، سومین شهر بزرگ ترکیه را باید در ساحل دریای اژه و در غرب کشور پیدا کنید. اگر از شلوغی و هیاهوی استانبول فراری هستید و دلتان سکوت و آرامش می خواهد ازمیر گزینه ای عالی است. این شهر مردمانی دارد که همچنان سبک سنتی زندگی خود را حفظ نموده اند و خیابان هایی دارد که قدم زدن در آن ها شما را به سفر تاریخی می برد و زمان را متوقف می نماید. بدون شک مهمترین جاذبه این شهر میدان ساعت است، میدانی که در قلب شهر و در منطقه کوناک واقع شده است و هر روز هزاران توریست از آن تماشا می نمایند. عاشق ساحل هستید؟ اگر سری به جنوب ازمیر بزنید سواحل ماسه ای خیال انگیز و آثار تاریخی هیجان انگیز حتما غافلگیرتان می نمایند.

ترابزون

در شمال شرقی ترکیه در سواحل دریای سیاه به شهر معروف ترابزون برمی خوریم. شهر سرسبز ترابزون به خاطر بودن در جهت جاده ابریشم همواره فرهنگ های و مذاهب متنوعی داشته که این تنوع را در جاذبه های تاریخی اش منعکس نموده است. اگر عاشق ساحل و شهرهای ساحلی هستید سفر به ترابزون با وجود جاذبه هایی مثل قلعه ترابزون، پارک Boztepe، موزه ترابزون، بازار ترابزون و موزه ایاصوفیه می تواند گزینه خوبی باشد. در این شهر برای تماشای معماری بیزانسی به بازدیداز موزه ایاصوفیه بروید، بنایی که در ابتدا یک کلیسای یونانی بود اما در قرن شانزدهم به مسجد تبدیل شده است. مطمئنا این موزه با معماری مجذوب کنندهش از آن جاذبه هایی است که می تواند شما را عاشق این شهر کند.

وان (Van)

شهر وان در شرق ترکیه فاصله چندانی تا مرزهای ایران ندارد و با توجه به قیمت مناسب هتل هایش ایرانی های زیادی راهی سفر به این شهر می شوند. از مهمترین جاذبه های شهر دریاچه وان است که تبدیل به جاذبه نمادین این شهر شده است. در بازدید از این دریاچه پیشنهاد می کنیم حتما سری به رستوران های ساحل دریاچه وان بزنید و غذاهای خوشمزه و البته مقرون به صرفه آنها را امتحان کنید. در دریاچه وان جزیره ای زیبا به نام آکمادار هست که برای رسیدن به آن باید سوار قایق شوید و 20 دقیقه از ساحل فاصله بگیرید. در این جزیره کلیسای مجذوب کنندهی با معماری ارمنی وجود دارد که توریستان زیادی از آن تماشا می نمایند.

بدروم

بدروم از شهرهای ساحلی دریای اژه در جنوب غربی ترکیه مجموعه ای بینظیر از جاذبه های توریستی ترکیه را در خود جای داده است. چه تاریخ دوست داشته باشید و چه علاقمند به گشت و گذار در مراکز خرید باشید هر صورت بدروم می تواند مقصد جالبی باشد. یکی از مجذوب کننده ترین جاذبه های بدروم قلعه با شکوه سنت پیتر است که همچنان بعد از سال ها استحکام و شکوه خود را حفظ نموده است. اگر علاقه به تاریخ داشته باشید بازدید از این قلعه خیلی هیجان انگیز است، قلعه برج بلندی دارد که به منظره افق مجذوب کنندهیت خاصی بخشیده است.

ادرنه (Edirne)

ادرنه از شهرهای شمال غربی ترکیه در نزدیکی مرز یونان و بلغارستان قرار گرفته و در سال های 1363 تا 1453 سومین مرکز امپراتوری عثمانی بوده است. همین که این شهر در دوره ای مرکز عثمانی بوده یعنی آثار تاریخی زیادی دارد که مطمئنا بازدید از آن ها مجذوب کننده است. جاذبه های این شهر در مساجد، بازارهای سرپوشیده، پل ها و خانه های تاریخی خلاصه شده و اینجا را تبدیل به نماد میراث فرهنگی ترکیه نموده است.

منبع: magnificenttravel.com

منبع: الی گشت
انتشار: 7 فروردین 1401 بروزرسانی: 7 فروردین 1401 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2147

به "تور ترکیه ارزان: شهرهای معروف ترکیه را می شناسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه ارزان: شهرهای معروف ترکیه را می شناسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید