موافقت با 2 پیشنهاد بانکی و معدنی اتاق بندرعباس برای حل مسائل ارزی و صادراتی

به گزارش کد الکترونیک، اتاق بندرعباس در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان که با حضور معاون اول رئیس جمهوری و هیات همراه برگزار شد، با ارائه گزارش کاملی از مسائل و موانع پیش روی فعالان اقتصادی استان و معرفی ظرفیت های اتاق بندرعباس، زمینه ساز دو مصوبه در بخش بانکی و معدنی شد.

موافقت با 2 پیشنهاد بانکی و معدنی اتاق بندرعباس برای حل مسائل ارزی و صادراتی

با ما همراه باشید و درباره سفرباران بیشتر بدانید.

در اولین مصوبه، رئیس کل بانک مرکزی ضمن موافقت با درخواست اتاق بندرعباس در حوزه بانکی، با حضور نماینده ای از بانک مرکزی در استان هرمزگان موافقت کرد.

عبدالناصر همتی در این خصوص گفت: به منظور جلوگیری از فرایند طولانی برگشت ارز حاصل از صادرات و نیز اتخاذ درصد برگشت ارز به صرافی ها در سامانه سنا نماینده ای از بانک مرکزی در استان هرمزگان حضور می یابد.

در دومین مصوبه، سرپرست وزارت صنعت و معدن نیز با پیشنهاد اتاق بندرعباس در خصوص تمدید تعرفه های مواد معدنی بر اساس تیپ قراردادی سابق تا پایان سال موافقت کرد.

جعفر سرقینی در این خصوص گفت: با توجه به اینکه افزایش تعرفه های مواد معدنی با توجه به نوع تیپ قراردادهای سازمان بنادر و دریانوردی استان صورت می گیرد موافقت خود را با پیشنهاد اتاق بندرعباس با تمدید تعرفه های مواد معدنی بر اساس تیپ قراردادی سابق تا پایان سال اعلام می کنم.

او اضافه کرد: تیپ قراردادی جدید را توسط سازمان های مربوطه کارشناسی می کنیم.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه وضع عوارض صادراتی گچ برای جلوگیری از خام فروشی بوده است، شرح داد: به دنبال این موضوع هستیم تا معافیت به صادرات گچ استان هرمزگان داده شود تا گچ این استان به صورت دانه بندی بدون عوارض به کشورهای دیگر صادرات شود.

سرقینی همچنین در خصوص برنج های دپو شده در گمرک نیز گفت: این برنج ها با ارز 4200 وارد گمرک شده اند و آن بخشی از این محموله ها که تا به امروز در گمرک معطل مانده است، با ارز نیمایی باید ترخیص و آزاد شوند.

پیام رضایی، دبیر کل اتاق بندرعباس و مهرداد بازرگان، رئیس اتحادیه آبزیان استان هرمزگان نیز به عنوان نمایندگان بخش خصوصی در این نشست با ارائه مسائل و موانع پیش روی فعالان اقتصادی در بخش های مختلف زمینه ساز این مصوبات در بخش بانکی و معدنی شدند تا بار دیگر فعالان اقتصادی شاهد همدلی و همراهی اتاق در حل مسائلشان باشند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 12 آبان 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1370

به "موافقت با 2 پیشنهاد بانکی و معدنی اتاق بندرعباس برای حل مسائل ارزی و صادراتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت با 2 پیشنهاد بانکی و معدنی اتاق بندرعباس برای حل مسائل ارزی و صادراتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید