معاون وزیر صمت: دید مثبتی به واردات خودرو داریم ، مشکل تأمین قطعات برای فراوری خودرو رفع شده است

به گزارش کد الکترونیک، معاون وزیر صمت گفت: یکی از مواردی که به کاهش تقاضا های کاذب در بازار خودرو می انجامد، واردات خودرو است؛ بنابراین برای تنظیم بازار خودرو به واردات به دید مثبت نگاه می کنیم.

معاون وزیر صمت: دید مثبتی به واردات خودرو داریم ، مشکل تأمین قطعات برای فراوری خودرو رفع شده است

به گزارش گروه مالی کد الکترونیک، منوچهر منطقی معاون وزیر صمت با بیان اینکه قواعد لازم برای واردات خودرو در حال تنظیم است، گفت: هر زمان نهادهای بالادستی اجازه دهند واردات خودرو را اجرایی خواهیم کرد.

منطقی افزود: یکی از مواردی که به کاهش تقاضا های کاذب در بازار خودرو می انجامد، واردات خودرو است؛ بنابراین برای تنظیم بازار خودرو به واردات به دید مثبت نگاه می کنیم.

وی بابیان این که قواعد لازم برای واردات خودرو در حال تنظیم است، توضیح داد: یکی از ابزار هایی که قانون گذار در اختیار ما گذاشته واردات است و باید از این ابزار استفاده مفید کنیم، بنابراین هر زمان نهاد های بالادستی اجازه دهند کار را اجرایی خواهیم کرد.

تأکید رئیس جمهوری بر واگذاری سهام دولتی خودروسازان

معاون صنایع حمل ونقل وزیر صمت در مورد واگذاری سهام دولتی خودروسازان نیز شرح داد: یکی از محور های دستورالعمل 8 ماده ای رئیس جمهوری به وزیر صمت، واگذاری سهام دولتی شرکت های خودروسازی بزرگ است و یک دوره زمانی نیز برای آن پیش بینی شده است.

منطقی ادامه داد: اقدامات لازم در این خصوص شروع و تمام موانع شناسایی شده است و در حال رفع آن ها هستیم؛ بنابراین در دوره زمانی موردنظر (6 ماهه) این اتفاق خواهد افتاد.

مشکل تأمین قطعات برای فراوری خودرو رفع شده است

وی با اشاره به هدف گذاری سال جاری برای فراوری 1.5 میلیون دستگاه خودرو برای ایجاد تعادل میان عرضه، گفت: پیش ازاین موضوع تأمین قطعات به دلیل مسئله ریزتراشه ها در جهان مشکلاتی داشت، اما اکنون این مشکل حل شده و خودروسازان جهان افزایش فراوری دارند.

منطقی با تأکید بر این که ریزتراشه ها و قطعات باید به صورت دقیق تأمین شوند، توضیح داد: در این زمینه موضوع تأمین نقدینگی بسیار مهم است که خوشبختانه با بسته حمایتی دولت، هزینه آن تا حدی جبران می گردد.

معاون صنایع حمل ونقل وززیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر این که خودروسازان نباید اجازه فراوری خودرو ناقص را بدهند، افزود: سعی داریم خودرو هایی که فراوری می گردد و مستقیم به دست متقاضی می رسد بیشتر گردد تا چیزی به عنوان خودروی ناقص نداشته باشیم.

منطقی در مورد پرداخت بدهی خودروسازان به قطعه سازان با یادآوری این که اسفندماه سال گذشته در یک دوره پرداخت های بالای 120 روز به قطعه سازان کاهش یافته بود، اعلام کرد: وزارت صمت در این خصوص مواردی را دنبال می نماید، نخست این که پول قطعه سازان منصفانه داده گردد، دوم این که با روش مدیریت نقدینگی خودروسازان و با نظارت وزارت صمت، پرداخت های خودروسازان به قطعه سازان به میزان نرمال برسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 خرداد 1401 بروزرسانی: 23 خرداد 1401 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2209

به "معاون وزیر صمت: دید مثبتی به واردات خودرو داریم ، مشکل تأمین قطعات برای فراوری خودرو رفع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون وزیر صمت: دید مثبتی به واردات خودرو داریم ، مشکل تأمین قطعات برای فراوری خودرو رفع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید