نهاوندیان: مهلت تسویه بدهی بدهکاران بانکی تمدید شد خبرنگاران

به گزارش کد الکترونیک، معاون مالی رئیس جمهور بیان کرد با توجه به تداوم شیوع بیماری کرونا و آثار مالی آن، ستاد ملی کرونا با هدف مانع زدایی و پشتیبانی از فراوری، با تمدید مهلت مشخص شده در قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی به مدت شش ماه موافقت کرد.

نهاوندیان: مهلت تسویه بدهی بدهکاران بانکی تمدید شد خبرنگاران

به گزارش گروه مالی کد الکترونیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و پایش آثار مالی کرونا، محمد نهاوندیان؛ معاون مالی رییس جمهور در این رابطه گفت: بر اساس مصوبه سال قبل ستاد ملی کرونا، مهلت های معین شده در قانون تسهیل تسویه بدهی، تا آخر سال 1399 انتها می گرفت.

وی تاکید نمود: با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری، موضوع در دستور کار کارگروه آثار مالی مقابله با کرونا نهاده شد و در جلسه هفته قبل کارگروه، بعد از آنالیز و با توجه به شرایط مالی ناشی از شیوع کرونا، تاکید شد، این تمدید در جهت پشتیبانی از واحد های فراوریی و تحقق شعار سال صورت پذیرد؛ لذا موضوع در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح و با موافقت اعضا، تاریخ های معین شده در مصوبه قبلی ستاد به مدت شش ماه تمدید شد تا واحد های فراوریی با شرایط مطلوب تری نسبت به تسویه بدهی اقدام کنند.

معاون مالی رئیس جمهور گفت: بر اساس قانون مذکور اشخاص حقیقی با تسهیلات زیر 500 میلیون تومان و بنگاه های مالی حقوقی با تسهیلات زیر 2 میلیارد تومان، در رشته فعالیت های فراوریی شامل کشاورزی، شیلات، استخراج معادن، صنعت، ساختمان و تامین برق، آب و گاز مشمول این قانون هستند. جریمه تأخیر این فراوریکنندگان بخگردده می گردد و بدهی آنان بر اساس نرخ قرارداد اولیه و به صورت ساده (و نه مرکّب) محاسبه می گردد. فراوری کنندگانی مشمول تسهیلات این قانون می باشند که بخواهند بدهی غیرجاری خود را نقداً تسویه کنند. دولت و ستاد ملی کرونا تصمیم گرفت در جهت پشتیبانی از فراوری و تسهیل تسویه بدهی، نسبت به تمدید مهلت های معین شده در این قانون اقدام نماید.

وی در پایان گفت: بر اساس مصوبات ستاد مالی دولت که به دستگاه ها ابلاغ شده است، برطرف موانع فراوری و پشتیبانی از این بخش در دستور کار ستاد نهاده شده و همه پیشنهاد های دستگاه ها و بخش خصوصی و تعاونی، در جهت مانع زدایی و پشتیبانی از فراوری برای تصویب در هیات دولت و شورایعالی هماهنگی مالی سران قوا در حال جمع بندی نهایی است و متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1726

به "نهاوندیان: مهلت تسویه بدهی بدهکاران بانکی تمدید شد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نهاوندیان: مهلت تسویه بدهی بدهکاران بانکی تمدید شد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید