درخواست شورای عالی آموزش و پرورش از کاندیداها
به گزارش کد الکترونیک، تهران (پانا) - اعضای شورای عالی آموزش و پرورش از کاندیداهای ریاست جمهوری درخواست کردند با توجه به اینکه آموزش و پرورش محور اصلی توسعه کشور در همه زمینه ها از جمله اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، علمی، آموزشی و... است، دیدگاه ها و برنامه های خود را در این زمینه اعلام کنند.
به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش، محمود امانی طهرانی با اشاره به جلسه نهصد و نود و چهارمین شورای عالی که با حضور وزیرآموزش و پرورش و سایر اعضای آن به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: در این جلسه اعضای شورای عالی از کاندیداهای ریاست جمهوری درخواست کردند با توجه به اینکه آموزش و پرورش محور اصلی توسعه کشور در همه زمینه ها از جمله اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، علمی، آموزشی و... است، دیدگاهها و برنامه های خود را در این زمینه اعلام کنند.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش قلب تپبنده کشور برای حرکت به سوی توسعه و پیشرفت است، اضافه کرد: آموزش و پرورش باید اولویت اول و محور اصلی کار رئیس جمهور آینده کشور باشد و برای اجرای کامل سند تحول بنیادین و بهبود وضع معیشتی و رفاهی فرهنگیان برنامه مدون و عملیاتی ارائه نماید.
امانی طهرانی با اشاره به اینکه توجه به آموزش و پرورش آینده کشور را بیمه می کند، اظهار کرد: برای بهبود وضع آموزش و پرورش ضروری است که سه ضلع اصلی، یعنی مجلس(با تصویب بودجه و آئین نامه ضوابط جذب، نگهداشت و استخدام نیروی انسانی متخصص و متعهد ویژه آموزش و پرورش) دولت(در اولویت قرار دادن آموزش و پرورش با اختصاص بودجه مناسب) و جامعه(با تبدیل آموزش و پرورش به گفتمان و مطالبه اصلی جامعه) دست در دست هم قرارداده، برای اعتلای آموزش و پرورش کشور از هیچ تلاش و تلاشی فروگذاری نکرده و همکار و همراه آموزش و پرورش برای حرکت به سوی جامعه ای پیشرفته بر اساس معیارهای حکومت اسلامی باشند. در این صورت است که آموزش و پرورش از مسائل مزمنی که به آنها گرفتار شده است، رهایی می یابد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اضافه کرد: در ادامه این جلسه وزیر آموزش و پرورش بر لزوم توجه جدی به امر مهارت آموزی دانش آموزان و تهیه سند مهارت آموزی در آموزش و پرورش تاکید کرد.
امانی طهرانی با اشاره به ارائه گزارشی از فرایند اجرای مصوبات شورای عالی اضافه کرد: ماده واحده جذب، استخدام و نگهداشت نیروی انسانی در آموزش و پرورش و آیین نامه مشارکت و همکاری دانشگاهها و موسسات علمی و آموزشی و حوزه های علمیه برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش که به تایید شورای عالی هم رسیده بودند، برای تایید نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شدند.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ابراز کرد: همچنین آئین نامه صلاحیت معلمی پس از تایید در شورای عالی آموزش و پرورش برای تصویب نهایی به هیئت دولت ارسال شده است که هم اکنون در دستور کار کمیسیون فرهنگی هیئت دولت قرار گرفته است.
در ادامه این جلسه گزارشی از چگونگی ترمیم و بروز آوری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تشکیل کمیته های آن از طریق مجید رعنایی معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ارائه شد.
وی اضافه کرد: با عنایت به اینکه یکی از اصول بازنگری و تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر اساس ماده واحده مصوب شورای عالی، پژوهش محوری و توجه به تجارب زیسته اجرایی می باشد، سه پژوهش برای این منظور تعریف شده و در مرحله اجراست.
رعنایی گفت: کمیته ترمیم و بروز رسانی سند تحول هر هفته روزهای یکشنبه با حضور صاحب نظران و کنندگان حوزه های مختلف در دبیرخانه شورای عالی تشکیل می شود.
معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در ادامه گزارش خود گفت: کمیسیون های وابسته به شورای عالی هم با ارائه پیشنهادهای اصلاحی و تکمیلی در طول بازنگری و ترمیم سند تحول مشارکت و همکاری فعال دارند.
همچنین در این جلسه آئین نامه نظام جامع راهنمایی و مشاوره مورد بحث و بررسی قرار گرفت که کلیات آن به تصویب رسید و قرار شد کمیته ای در شورای عالی با همکاری و مشارکت معاونت پرورشی و با حضور صاحب نظران و متخصصان امر راهنمایی و مشاوره تشکیل شود تا جزئیات آن را مورد بررسی و تایید قرار دهند.
منبع: خبرگزاری پانا