31 رام قطار مترو تهران نیازمند تعمیرات اساسی است

به گزارش کد الکترونیک، تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت، 31 رام قطار نسل اولی این ناوگان نیازمند تعمیرات اساسی است.

31 رام قطار مترو تهران نیازمند تعمیرات اساسی است

به گزارش ایرنا از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران حومه، فرنوش نوبخت روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از هشتمین نمایشگاه بین المللی حوزه ریلی اضافه کرد: حرکت های بزرگی در بخش مهندسی و عملیات صورت گرفته است و با تکیه بر تجربه 22 سال بهره برداری از مترو و توانایی علمی توانسته ایم کارهای خوبی در کاهش سرفاصله حرکت قطارها داشته باشیم.

وی توضیح داد: ما سعی نموده ایم از تمام ناوگان تا حدی که امکان داشت برای خدمات رسانی به شهروندان استفاده کنیم و تمام کوشش خود را نموده ایم که با بهترین شرایط خدمات رسانی کنیم اما برای ادامه خدمت، احتیاج به همراهی و یاری های کافی برای تعمیرات اساسی قطارها داریم.

نوبخت با اشاره به اینکه 31 رام قطار نسل اولی احتیاج مبرم به تعمیرات اساسی دارند اضافه کرد: سال جاری تنها 20 میلیارد تومان از بودجه در قالب اوراق مشارکت برای سال 1400 پرداخت شد که رقم خیلی کمی است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه توضیح داد: طی سه سال گذشته قطعات زیادی از جمله هندریل پله برقی، تأمین قطعات سوزن قطارهای درون شهری، ترمزهای قطار، تجهیزات آن پودر ترمیت، صفحات سرسره سوزن، پایه چک ریل نوع اتریشی UIC60، فنر مارپیچی فلزی قطر 22 و طول 120 میلیمتر دستگاه روبل (برای هرزگیری تراورس چوبی)، دستگاه نصب غلاف داخلی رولپلاگ مخصوص هرزگیری تراورس های دی وی داگ به همت متخصصان داخلی فراوری و مورد استفاده قرار گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه تعامل خوبی با فراوریکنندگان داخلی داریم، گفت: شرکت ذوب آهن اصفهان طبق قرارداد قبلی بخشی از ریل ها را تحویل شرکت بهره برداری متروی تهران داد و امیدواریم 550 تُن ریل Uic54 که مخصوص خطوط درون شهری را هم تا انتها سال تحویل دهد.

نوبخت اظهار داشت: ما دیگر تنها از ریل ملی استفاده می کنیم و امیدواریم این تعامل خوب با دیگر فراوریکنندگان داخلی نیز ایجاد گردد چرا که این همکاری ها دو طرفه است و می توانیم همدیگر را حمایت و پشتیبانی کنیم.

وی اظهار داشت: ما در مترو تهران به عنوان اولین بهره بردار مترو در ایران کوشش نموده ایم در سالی که توسط رهبری انقلاب سال جهش فراوری نامگذاری شده، ارتباط خوبی با دانشگاه، فراوریکنندگان و صنعت گران داخلی داشته باشیم و استفاده از فراوریات داخلی را در اولویت قرار داده ایم تا اعتماد متروهای کلان شهرها دیگر را برای استفاده از فراوریات داخلی افزایش دهیم و معتقدیم این کار موجب توسعه و پیشرفت فراوریکنندگان داخلی و خدمت به صنعت حمل و نقل ریلی است.

به گزارش ایرنا، ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و 132 ایستگاه فعال است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1660

به "31 رام قطار مترو تهران نیازمند تعمیرات اساسی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "31 رام قطار مترو تهران نیازمند تعمیرات اساسی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید