تور مالزی ارزان: معرفی 6 دانشمندجوان از ایران و مالزی به عنوان منتخب نهایی

به گزارش کد الکترونیک، دومین دوره رقابت علمی کنز بعد از قریب به یکسال از شروع فراخوان در روز آدینه 23 اردیبهشت، با معرفی منتخبین به انتها رسید.

تور مالزی ارزان: معرفی 6 دانشمندجوان از ایران و مالزی به عنوان منتخب نهایی

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل کد الکترونیک، در مراسم اختتامیه دومین دوره رقابت علمی کنز با حضور علی اکبر صالحی، قائم مقام فرهنگستان علوم ایران، سعید سهراب پور، رئیس رقابت علمی کنز، عذرا پچیهو، وزیر بهداشت و رفاه اجتماعی استان سند پاکستان و مهدی صفاری نیا، رئیس پارک فناوری پردیس و مدیر بنیاد مصطفی (ص)، برگزیدگان حوزه های مختلف دومین رقابت علمی کنز معرفی گردیدند.

در دومین دوره رقابت علمی کنز 658 اثر از 25 کشور اسلامی به وسیله دبیرخانه رقابت دریافت شد که پس از داوری، 20 طرح از کشور های ایران، مالزی و بنگلادش انتخاب و در نهایت 6 اثر به عنوان طرح های منتخب دومین دوره رقابت علمی کنز معرفی گردیدند.

منتخبین اولیه در گروه آب، محیط زیست و انرژی، مهدی ملکی، وی جای لای از مالزی، هادی عطاپور و حامد صادقی بودند که مهدی ملکی به عنوان منتخب نهایی شناخته شد.

در بخش اقتصاد، بانکداری و تامین اقتصادی، حسن بان، مهدی نوری و سعیده ممتازی به عنوان منتخبین اولیه معرفی گردیدند که سعیده ممتازی منتخب نهایی شد.

در گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز حسین ذبیحی، مهرداد آقامحمدعلی کرمانی و محمدعلی اخایی منتخبین اولیه بودند که محمدعلی اخایی به عنوان منتخب نهایی معرفی گردید.

در گروه معدن و صنایع معدنی نیز حسین ملایمت، ایرج ارسلان سراج و آیدا میرحیداری شایسته منتخب اولیه شدند که این بخش منتخب نهایی نداشت.

در گروه سلامت و فناوری پزشکی نیز 4 نفر معرفی گردیدند؛ محمدعلی خیامیان، علیرضامیرباقری، خانم پیک سی چیا (Pike See Cheah) از مالزی و سیدعلی موسوی شایق، به عنوان برگزیده معرفی گردیدند که خانم پیک سی چیا و آقای علی موسوی شایق به صورت مشترک منتخب نهایی معرفی گردیدند.

در گروه حمل و نقل نیز سعید بستان منش، ریپون هور و امیرحسین مقدم سلطانی، منتخبین اولیه بودند و سعید بستان منش به عنوان منتخب نهایی معرفی گردید.

برگزیدگان این دوره رقابت علمی کنز غیر از جوایز دریافت شده از بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) از وام 300 میلیون تومانی بانک توسعه تعاون برای توسعه طرح های خود برخوردار می شوند. بعلاوه پارک فناوری پردیس نیز 200 میلیون تومان تسهیلات برای همکاری با منتخبین اهدا می نماید.

نگاهی به رقابت علمی کنز

بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) در تکمیل زنجیره ارزش خود، رقابت علمی کنز؛ کاربرد دانش و اندیشه برای جامعه (Knowledge Application and Notion for Society) را میان دانش پژوهان، دانشجویان و اساتید زیر 45 سال با هدف تعمیق تفکر و ایجاد نوآوری در جامعه دانشگاهی برای رسیدگی به مسائل دنیا اسلام در حوزه های مختلف؛ از جمله آب، محیط زیست و انرژی؛ بهداشت و فناوری پزشکی؛ فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ حمل و نقل؛ اقتصاد، بانکداری و تامین اقتصادی؛ و ... برگزار می نماید. در این رقابت علمی، دانشمندان، محققان، مبتکران، دانشجویان دانشگاه ها و اساتید تشویق می شوند تا ایده ها و دستاورد های علمی و فناوری خود را در قالب یک فایل ویدئویی ارائه دهند.

اولین دوره این رقابت سال 1397 و در 5 حوزه سلامت، انرژی، اقتصاد، آب و محیط زیست، فناوری اطلاعات و ارتباطات با مشارکت 1045 نفر (753 دانشجو و 292 عضو هیأت علمی) و دریافت 590 اثر از 15 کشور اسلامی برگزار گردید.

دومین دوره این رقابت نیز از سال گذشته و در حوزه های آب، محیط زیست و انرژی، بهداشت و فناوری پزشکی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، اقتصاد، بانکداری و تامین اقتصادی، حمل و نقل و حوزه ویژه 1400؛ معدن و صنایع معدنی شروع شد و آیین پایانی آن همزمان با برگزاری یازدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس 2022 (20 تا 23 اردیبهشت) برگزار گردید. در این دوره 658 اثر از دانشمندان 25 کشور دنیا شامل 233 اثر در حوزه سلامت و فناوری پزشکی، 229 اثر در حوزه آب، محیط زیست و انرژی، 31 اثر در حوزه معدن و صنایع معدنی، 47 اثر در حوزه اقتصاد، بانکداری و تامین اقتصادی، 77 اثر در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و 41 اثر نیز در حوزه حمل و نقل به وسیله دبیرخانه رقابت دریافت شد. افزون بر این بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص)، با هدف عمومی کردن علم به صورت گسترده پاویون رقابت کنز را در نمایشگاه اینوتکس برگزار کرد تا آثار نخبگان و پژوهشگران در این پاویون به نمایش گذاشته گردد.

جوایز منتخبین این رویداد شامل لوح تقدیر و مدال رقابت علمی کنز، 5 نشان طلای 30 گرمی، یاری هزینه 2000 دلاری فرصت مطالعاتی و امتیاز ویژه بهره برداری از بستر های شبکه سازی بنیاد مصطفی (ص) شامل استپ (STEP) و ایسا (EISA) است. بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) با تاکید بر توسعه علم و فناوری در دنیا اسلام، همراه با اتخاذ رویکردی غیرانتفاعی و حفظ استقلال کامل در دستیابی به اهداف خود، با احترام به پیامبر اکرم (ص) و با پیروی از آموزه ­های اسلام، فعالیت­ های خود را در راستای تقدیر از دانشمندان دنیا اسلام و قدردانی از کوشش ­های آن­ها، همراه با تعلیم دانشمندان آینده از یک دهه قبل در سرتاسر دنیا شروع نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2187

به "تور مالزی ارزان: معرفی 6 دانشمندجوان از ایران و مالزی به عنوان منتخب نهایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مالزی ارزان: معرفی 6 دانشمندجوان از ایران و مالزی به عنوان منتخب نهایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید