آنالیز راهکارهای توسعه روابط گردشگری ایران و پاکستان

به گزارش کد الکترونیک، میراث آریا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، آنالیز راهکارهای توسعه روابط گردشگری ایران و پاکستان صورت پذیرفت.

آنالیز راهکارهای توسعه روابط گردشگری ایران و پاکستان

مدیران و روسای گروه های تخصصی معاونت جهانگردی پیرو اجرایی شدن مصوبات تفاهم نامه همکاری میان وزارت میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی با سازمان توسعه و تجارت، نشستی را با حسین امینی، رایزن بازرگانی ایران در کشور پاکستان برگزار کردند تا ضمن انعکاس تحقیقات صورت گرفته و ارائه محورهای مهم و کاربردی در رونق روابط جهانگردی دو کشور به آموزش و افزایش آگاهی از این حوزه بپردازند.

در این نشست پیشنهاد برگزاری نمایشگاه جهانگردی در کشور پاکستان، برنامه ریزی به منظور جذب جهانگرد از این کشور در حوزه های فرهنگی، طبیعتگردی، سلامت و زیارت و نیز استفاده از ظرفیت های جزایر قشم و کیش برای جذب جهانگردان پاکستانی مطرح شد.

بعلاوه با اشاره به هزینه بالای درمان در کشور پاکستان بویژه در بخش دندانپزشکی پیشنهاد شد براساس ابزارهای تبلیغاتی موجود، ترغیب شهروندان این کشور به استفاده از خدمات پزشکی ایران انجام پذیرد.

در نشست تخصصی بازار جهانگردی کشور پاکستان، موضوع تبلیغات و اطلاع رسانی نیز با در نظر گرفتن ظرفیت جمعیت انسانی مورد آنالیز نهاده شد و تصمیم بر آن شد تا براساس فاکتور مذکور مناطقی از جمله کراچی و استان پنجاب در اولویت بازاریابی قرار گیرند.

علاوه بر این برنامه ریزی برای جذب جهانگردان پاکستانی و ایجاد زمینه سفر آنها به ایران بر مبنای مطالعات سه سطح از شهروندان این کشور با توجه به اندازه عایدی آنها انجام شد، بر این اساس قشر فقیر با عایدی بین 30 تا 40 هزار روپیه در ماه شامل 60 % از شهروندان پاکستان، قشر میانه با عایدی تا 100 هزار روپیه و علاقمند به سفرهای طبیعتگردی، درمان شامل جراحی و دندانپزشکی و قشر ثروتمند شامل 10 % از کل جمعیت این کشور که علاقمند به سفرهای لوکس زیارتی و سفرهای با کیفیت بالا و مایل به استفاده از خدمات پزشکی و زیبایی در راستای بکارگیری روشهای متمایز تبلیغات مورد بحث و آنالیز نهاده شدند.

بعلاوه در این نشست تصمیم بر آن شد تا برگزاری تور آشناسازی ویژه پزشکان و تورگردانان پاکستانی نیز در دستور کار قرار گیرد. علاوه بر دستاوردهای مذکور، در انتها نشست تخصصی ویژه رایزن بازرگانی کشور پاکستان مصوب شد از ایده ها و نظرات بخش خصوصی در همکاری های آینده بهره برده گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2177

به "آنالیز راهکارهای توسعه روابط گردشگری ایران و پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز راهکارهای توسعه روابط گردشگری ایران و پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید