آشنایی با معروف ترین سوغات مالزی ، دریچه ای به شناخت فرهنگ و تمدن

به گزارش کد الکترونیک، کشور مالزی، یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا بوده که سرمایه گذاری های کلانی را در زمینه صنعت توریسم انجام داده و در این زمینه نیز بسیار پیروز عمل نموده است. سالانه گردشگران زیادی از سراسر جهان به مالزی سفر می نمایند که بخشی از آن ها را گردشگران ایرانی تشکیل می دهند. با توجه به اینکه ایرانیان زیادی مالزی را در لیست سفرهای خارجی خود قرار داده و خرید سوغات معروف مالزی نیز یکی از مهمترین بخش های این سفر محسوب می گردد، در این مطلب تصمیم داریم تا به معرفی تعدادی از معروف ترین سوغات مالزی بپردازیم. وقتی بدانید قصد خرید چه چیزی را دارید، راحت تر و در زمان کمتری این کار را انجام می دهید و می توانید در باقی مانده زمان خود از مکان های بیشتری بازدید نمایید. با ما همراه باشید تا با بهترین سوغات مالزی آشنا شوید.

آشنایی با معروف ترین سوغات مالزی ، دریچه ای به شناخت فرهنگ و تمدن

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

صنایع دستی

همانطور که می دانید اغلب شهرها و کشورهای دنیا دارای هنر و صنایع دستی هستند که از گذشته های دور در آن منطقه رواج داشته و تا به امروز به یادگار مانده اند. این هنرها نماد یک کشور محسوب می شوند و خرید آن ها می تواند بهترین سوغات یا یادگاری از سفر به آن نقطه باشد. در مالزی نیز صنایع دستی مختلفی وجود دارند که در اغلب فروشگاه های سوغاتی فروشی این کشور عرضه شده و مورد استقبال گردشگران قرار می گیرند. از جمله این صنایع که از سوغات معروف مالزی هستند، می توان به ظروف ساخته شده از برنج، نقره، قلع اشاره نمود. ظروف چینی یکی از بهترین سوغات مالزی بوده که از تلفیق دو هنر چینی و مالزیایی ایجاد شده و در طراحی های مختلفی چون فنجان، قاشق، قاب های تزیینی، جای جواهرات و اشیای کوچک دخترانه در بازار دیده می شوند. روی این ظروف معمولا با طراحی های شاد و زیبایی از گل و بته تزئین شده که جلوه ای خاص و جذاب به آن ها می دهد. پیشنهاد می کنیم این ظروف زیبا را از دست ندهید و برای دوستان و آشنایان خوش سلیقه خود تعدادی از آن ها را سوغات بیاورید.

جواهرات و مروارید

مرواریدهایی که از آب های مالزی به دست می آیند، بهترین و مرغوب ترین مرواریدهای دنیا هستند و مالزی نیز بزرگترین صادر نماینده مروارید در دنیا محسوب می شود. از این رو، خرید مرواریدهای صورتی و سفید می تواند یک یادگار زیبا از سفر به این کشور باشد. در این کشور علاوه بر مروارید سنگ های زینتی زیبایی نیز دیده می شود که در زیورآلات مختلفی چون دستبند، گوشواره، گردنبند به کار رفته است. با توجه به اینکه مالزی معدن مروارید است، در این کشور می توان مروارید را با قیمت بسیار مناسب تری نسبت به نقاط دیگر دنیا تهیه کرد، اما اگر قصد دارید تا هدیه ارزان تری از میان معروف ترین سوغات مالزی انتخاب کنید، می توانید به سراغ مرواریدهای تزئینی و پلاستیکی بروید. این مرواریدها با هزینه کمتری نسبت به مرواریدهای اصل به فروش می رسند و یک گردنبند مروارید تنها 3.5 دلار برایتان در می آید. اگر به دنبال جواهرات در بین سوغات معروف مالزی هستید، توصیه می کنیم فروشگاه ها و مراکز معتبری را برای خرید انتخاب نمایید.

نماد برج های پتروناس

برج های دوقلوی پتروناس (Petronas Towers) با ارتفاع 452 متر، یکی از بلندترین برج های دنیا بوده که نماد شهر کوالالامپور محسوب می شوند. از این رو ماکت ها و اشیای تزیینی بسیاری از این برج ها تهیه شده و به عنوان سوغاتی در فروشگاه های این کشور عرضه می شود. با توجه به اینکه بهترین سوغاتی و یادگاری چیزی است که شما را به یاد سفرتان بیندازد، این اشیا می توانند یکی از بهترین انتخاب ها باشند. ماکت های پتروناس در اندازه های مختلف و قیمت های متفاوت در بازارهای مالزی در دسترس هستند. اگر می خواهید این اشیا را با قیمت پایین تری تهیه نمایید، می توانید سری به بازارهای چینی مالزی بزنید.

چای مالزی

چای مالزی یکی از چای های معروف دنیاست که رنگ و بوی آن شهرت دنیای دارد. با توجه به اینکه اغلب مردم ایران چای خور هستند و چای نوشیدنی محبوب آن ها محسوب می شود، خرید چای مالزی می تواند یک سوغات فوق العاده برای دوستان و آشنایان شما باشد. چای مالزی که یکی از معروف ترین سوغات مالزی هست، در طعم های مختلفی چون لیمو، زنجبیل، انبه، ارل گری عرضه شده که هریک از آن ها نیز هواداران خاص خود را دارند. جالب است بدانید که مزارع چای مالزی یکی از زیباترین و چشم نوازترین مناظر طبیعی دنیا بوده که مورد توجه گردشگران این کشور قرار دارند. توصیه می کنیم در سفر خود به مالزی بازدید از این مزارع را به هیچ عنوان از دست ندهید و حتما آن را در لیست مکان های دیدنی خود بگنجانید.

ادویه جات و داروهای گیاهی

علاوه بر چای، گیاهان دارویی متنوعی نیز در کشور مالزی پرورش داده می شوند. این گیاهان که یکی از سوغات معروف مالزی بوده، در طب سنتی چینی به عنوان داروی گیاهی مطرح شده و در تسکین و درمان بیماری های مختلفی چون سرماخوردگی، سردرد، آنفولانزا، آسم مورد استفاده قرار می گیرند. اگر از جمله افرادی هستید که برای تسکین درد و درمان بیماری ها از دمنوش های گیاهی استفاده می کنید، حتما از گیاهان دارویی مالزی حتی به عنوان یکی از بهترین سوغات مالزی خریداری نمایید. فروش این گیاهان در مالزی رونق زیادی داشته و در بازارهای این کشور به راحتی قابل دسترس است.

صنایع دستی چوبی

کار با چوب و کنده کاری روی آن یکی از زیباترین هنرهایی است که در مالزی رواج دارد. این مجسمه ها و دست سازه ها در قالب های مختلف چون فریم و قاب یا طرح هایی از حیوانات تهیه می شوند. صنایع چوبی در اغلب فروشگاه های سوغاتی فروشی قابل دسترسی بوده و با قیمت های مختلف عرضه می شوند. مجسمه های چوبی را که یکی از بهترین سوغات مالزی به حساب می آید، می توانید در کوالالامپور پیدا کنید.

من عاشق مالزی هستم (I Love KL)

یکی از چیزهایی که می تواند شما را به یاد سفرتان به مالزی بیندازد و خاطرات روزهای خوب را برایتان زنده کند، خرید تیشرت هایی بوده که بر روی آن نوشته شده است: من عاشق مالزی هستم. علاوه بر تیشرت می توانید گردنبند، لیوان و اشیای دیگری نیز با جمله حک شده I Love KL پیدا کنید که نشان دهنده سفر شما به این کشور است. این اجناس در شهر کوالالامپور با تنوع بیشتری ارائه شده و یکی از معروف ترین سوغات مالزی به حساب می آیند.

کتاب آشپزی مالزیایی

اگر اهل مطالعه هستید یا در بین دوستان خود کسی را دارید که به کتاب علاقمند باشد، می توانید برای او به عنوان یکی از سوغات معروف مالزی کتاب بخرید. پیشنهاد می کنیم به جای خرید کتاب هایی از نویسندگان معروف یا شعر و داستان، کتابی را خریداری نمایید که خواندن آن شما را با فرهنگ مردم مالزی و آداب و رسوم آن ها بیشتر آشنا کند و اطلاعات وسیعتری در خصوص این کشور در اختیارتان قرار دهد. همانطور که می دانید، مالزی یکی از گسترده ترین و غنی ترین فرهنگ های غذایی دنیا را دارد و غذاهای مالزیایی در لیست غذاهای بین المللی رستوران های مختلف دنیا صندلی ویژه ای دارند. از این رو پیشنهاد می کنیم تا وقتی که در مالزی هستید، طعم غذاهای خوشمزه و متفاوت این کشور را چشیده و برای آشنایی با دستور پخت آن ها، یک کتاب آشپزی مالزیایی تهیه نمایید. با استفاده از این کتاب که به عنوان یکی از بهترین سوغات مالزی شناخته می شود، می توانید برای دوستان خود غذاهای مالزیایی درست نموده و آن ها را نیز در طعم هایی که چشیده اید، شریک نمایید.

سوغات اسلامی

دین رسمی مردم مالزی اسلام بوده و بیش از 60 درصد مردم این کشور را مسلمانان تشکیل می دهند. از این رو، در مالزی بناهای بسیاری را مشاهده می کنید که با معماری اسلامی طراحی شده اند. همچنین در موزه های این کشور می توان انواع هنرها و صنایع دستی اسلامی را مشاهده نموده و در صورت تمایل به عنوان سوغات تهیه نمایید. از جمله سوغات معروف مالزی می توان به انواع نقاشی، خطاطی و دست نوشته خوش نویسان، صنایع چوبی و ماکت هایی از مساجد اشاره نمود.

قهوه سفید

یکی از معروف ترین سوغات مالزی، قهوه است. قهوه، گیاهی است که اغلب در کشورهای استوایی و نیمه گرمسیری کشت می شود و جزایر جنوبی و جنوب شرقی آسیا نیز از جمله مناطق مناسب برای کشت این گیاه هستند. در مالزی نیز کشت قهوه رونق داشته و انواع مختلفی از آن چون قهوه عربیکا، موکا و جاوه برداشت می شود. قهوه سفید یکی از انواع قهوه بوده که از همان دانه های قهوه سیاه تهیه می شود. تنها تفاوت آن در نوع بو دادن و موادی است که به آن اضافه می شود. شاید قهوه جز بهترین سوغات مالزی محسوب نشود، اما می توانید مقداری قهوه سفید از سفر خود به همراه آورده و با آن از میهمانانتان پذیرایی نمایید.

میوه های استوایی

حتما دیده اید کسانی که به مالزی سفر می نمایند، میوه هایی عجیب و غریب با خود به همراه می آورند. خرید میوه و به همراه آوردن آن از کشوری دیگر شاید خیلی معمول نباشد، اما قطعا دیدن این میوه و چشیدن آن ها برای کسانی که به آن دسترسی ندارند، بسیار جذاب و دوست داشتنی است. از این رو توصیه می شود حتما میوه های استوایی را در مالزی امتحان نموده و اگر می توانید تعدادی از آن را برای دوستان خود نیز به عنوان یکی از سوغات معروف مالزی بیاورید.

نودل یا رشته فرنگی

اگر با فرهنگ و رژیم غذایی مردم مالزی آشنایی داشته باشید، می دانید که نودل یکی از مواد غذایی پرکاربرد در رژیم آن هاست. سوپ ها و سالادهایی که از نودل تهیه می شوند، جز محبوب ترین و پرطرفدارترین غذاهای مالزیایی هستند. نودل در ایران نیز هواداران خاص خود را دارد و در سال های اخیر توانسته جای خود را در سفره های ایرانی باز کند. هرچند نودل را می توان در همه جای دنیا پیدا کرد، اما نودل های مالزی چیز دیگری هستند. نودل از موادی چون خامه، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای تهیه می شود و می توان انواع مختلفی از آن را در مالزی پیدا کرد. پس اگر اهل خوردن نودل هستید یا در بین دوستان خود کسی را می شناسید که به نودل علاقمند باشد، نودل های مالزی را که یکی از بهترین سوغات مالزی هست، از دست ندهید.

روغن جوز هندی

جوز هندی یک گیاه وحشی بوده که خواص بسیاری در طب سنتی دارد. جوز هندی عطر و طعمی تند داشته و در بسیاری از غذاهای مردم مناطق گرمسیری به عنوان ادویه و طعم دهنده استفاده می شود. در طب سنتی نیز از دانه ها و روغن این گیاه برای تسکین و درمان بیماری هایی چون دردهای عضلانی، سردرد، بیماری های گوارشی و تنفسی استفاده می شود. به اعتقاد مردم مالزی روغن جوز هندی خاصیت آرامش بخشی نیز دارد و از این رو از آن برای ماساژ بدن استفاده می نمایند. علاوه بر مواردی که عنوان شد، جوز هندی خواص بسیار دیگری نیز دارد. اگر دوست داشته باشید، می توانید در خصوص خواص جوز هندی مطالعه نموده و اطلاعات خود را به همراه یک شیشه روغن جوز هندی که از مالزی آورده اید، به دوستان خود هدیه دهید.

منبع: همگردی
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 477

به "آشنایی با معروف ترین سوغات مالزی ، دریچه ای به شناخت فرهنگ و تمدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با معروف ترین سوغات مالزی ، دریچه ای به شناخت فرهنگ و تمدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید