شناسایی 56 مزرعه رمز ارز غیرمجاز در زنجان

به گزارش کد الکترونیک، خبرنگاران/زنجان معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، از شناسایی 56 مزرعه استخراج رمز ارزهای غیرمجاز اطلاع داد.

شناسایی 56 مزرعه رمز ارز غیرمجاز در زنجان

عبدالله نثار در گفت وگو با کد الکترونیک، از شناسایی 56 مزرعه استخراج رمز ارزهای غیرمجاز اطلاع داد و اظهار کرد: از موارد شناسایی شده در مجموع مبلغ 59 میلیارد ریال تفاوت نرخ برق مصرفی محاسبه و به حساب مشترکان مربوطه اعمال شد و از این مبلغ 42 میلیارد ریال اخذ و 17 میلیارد ریال در مرحله پیگیری قضایی است.

وی اضافه نمود: طبق مصوبه شرکت توانیر در راستای افزایش شاخص بهره وری انرژی و جذب سرمایه گذاری در طرح های بهینه سازی مصرف برق، شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان از هرگونه همکاری در زمینه مراکز فراوری رمز ارزهای دیجیتال استقبال می نماید.

این مسئول با بیان اینکه بر اساس این طرح، در ازای سرمایه گذاری اجرا شده، معادل انرژی الکتریکی صرفه جویی شده در طول عمر طرح که حداکثر به مدت 10 سال است، گواهی صرفه جویی قابل انتقال به غیر و نیز قابل معامله در بورس انرژی به سرمایه گذار ارائه خواهد شد، ادامه داد: گواهی صرفه جویی برای همه کاربری های رایج از جمله استخراج رمزارزها صادر می گردد.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، توضیح داد: رویکرد جدید وزارت نیرو در اعطای امتیاز برق و فعالیت ماینرها به شکلی است که بعد از اینکه صاحبان مزارع، پروانه کسب و کار را از وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه کردند، تامین برق این مزارع قانونی در اولویت قرار می گیرد.

نثار گفت: در اقتصاد آینده جهان، رمز ارزها نقش مهمی را خواهند داشت و باید از زیرزمینی شدن این فعالیت ها با اجرای دستورالعمل های قانونی و قضایی جلوگیری کرد. طبق مطالعات مالی و آنالیز کارشناسان صنعت برق، برای فراوری هر رمز ارز در حدود 72 هزار کیلووات ساعت برق مصرف می گردد که به طور میانگین، با مصرف برق 28 مشترک خانگی برابری می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1334

به "شناسایی 56 مزرعه رمز ارز غیرمجاز در زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 56 مزرعه رمز ارز غیرمجاز در زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید