تمام خانه های خالی تا دو ماه آینده شناسایی می شوند

به گزارش کد الکترونیک، خبرنگاران: معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی گفت: وزارت راه و شهرسازی درحال استخراج و بارگذاری اطلاعات مربوط به خانه های خالی در سامانه املاک و اسکان است و تا دو ماه آینده سازمان امور مالیاتی می تواند بر مبنای این اطلاعات قبض های مالیات مسکن خالی را صادر کند.

تمام خانه های خالی تا دو ماه آینده شناسایی می شوند

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش کد الکترونیک به نقل از ایرنا، محمود محمودزاده در مورد آخرین شرایط سامانه املاک و اسکان گفت: اطلاعات سازمان امور مالیاتی کشور را به طور کامل گرفته ایم و اکنون درحال پالایش اطلاعات مربوط به خانه های کلانشهرها هستیم.

وی گفت:استخراج اطلاعات مربوط به خانه های خالی درحال انجام است و بعد از تکمیل اطلاعات که حدود دو ماه طول خواهید کشید، سازمان امور مالیاتی میتواند اجرای مصوبه اخذ مالیات از خانه های خالی را شروع کند.

محمودزاده توضیح داد: ریز اطلاعات مربوط به خانه های خالی تا دو ماه آینده قابل برداشت از سامانه است و بر این اساس سازمان امور مالیاتی میتواند از انتها مرداد ماه وظیفه قانونی خود را انجام دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: استخراج و ثبت اطلاعات مربوط به خانه های خالی کار آسانی نیست و شاید به همین دلیل این مصوبه از سال1395 روی زمین مانده بود، باید تک تک پلاک هایی که در سطح شهر تهران و تک تک واحدهایی که در یک پلاک است را شناسایی کنید و این فرایند زمانبری است.

وی توضیح داد: این کار زمان بر است و کوشش وزارت راه جمع آوری اطلاعات درست و جامع است که مبنای اقدام قانونی قرار بگیرد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه اضافه نمود: پیش بینی می کنیم صدور قبض های مالیاتی برای مالکان احتکارنماینده مسکن که خانه های خود را خالی نگه داشته اند در تابستان سال جاری صادر گردد، ضمن اینکه مالکانی که سریعتر نسبت به فروش و اجاره خانه های خود اقدام نمایند از چرخه پرداخت مالیات خارج خواهند شد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1185

به "تمام خانه های خالی تا دو ماه آینده شناسایی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمام خانه های خالی تا دو ماه آینده شناسایی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید