تخفیف ویژه باغ کتاب به مناسبت چهارمین سالگرد افتتاح

به گزارش کد الکترونیک، تهران (پانا) - محسن جلالی فراهانی مدیرعامل باغ کتاب تهران اسم کرد: باغ کتاب تهران در روزهای 12 و 13 تیرماه به مناسبت سالروز افتتاح این مجموعه علمی و فرهنگی تخفیف های 10 تا 50 درصدی را به مخاطبان خود ارائه می نماید.

تخفیف ویژه باغ کتاب به مناسبت چهارمین سالگرد افتتاح

جهت دریافت خدمات طراحی داخل باغ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

12 تیر ماه 1396 باغ کتاب تهران به اسم عظیم ترین کتابفروشی ایران در فضایی به وسعت 110 هزار متر مربع در اراضی عباس آباد افتتاح شد. محسن جلالی فراهانی مدیرعامل باغ کتاب در چهارمین سالگرد شروع به کار این مجموعه، گزارشی از فعالیت های باغ کتاب در این سال ها ارائه کرد و از تأثیر جدی شیوع ویروس کرونا بر این مرکز اطلاع داد.

کشف کن، تجربه کن، یاد بگیر

جلالی فراهانی درباره جهت طی شده باغ کتاب در این چهار سال گفت: در زمان راه اندازی باغ کتاب تهران، مقرر شد مکانی برای فراغت و استراحت خانواده های تهرانی و البته مسافران شهرهای دیگر باشد. با این تفاوت جدی که نمی خواهیم یک شهربازی روبسته بسازیم و قرار است در پس زمینه همه فعالیت های سرگرمیی، اندازهی از آموزش هم وجود داشته باشد. الان در باغ کتاب بازی های زیادی وجود دارد، ولی بازی خنثایی در بین آنها نیست. به همین علت به شعار معروف باغ کتاب رسیدیم که می گوید کشف کن، تجربه کن، یاد بگیر. قرار است حین همه بازی ها، بچه ها چیزهای تازه ای یاد بگیرند.

وی اضافه نمود: بعد از چهار سال، تا حدودی به اهداف اولیه رسیده ایم و بسیاری از اشکالات را هم با بازنگری رفع نموده ایم. این اصلاحات روز به روز اجرا شده است و الان در همان جهت حرکت می کنیم.

کمبود برق و مسائل اقتصادی؛ مهم ترین مسائل باغ کتاب

مدیرعامل باغ کتاب تهران درباره موانع توسعه فعالیت های این مرکز اسم کرد: مجموعه باغ کتاب هنوز به بهره برداری کامل نرسیده و بخش هایی از آن نیمه تمام است. البته همه تلاشمان این بوده که این به چشم مردم نیاید و شاید خیلی ها متوجه نشده باشند که بعضی بخش های پروژه ناقص است. به اسم مثال بام باغ کتاب هنوز کامل به بهره برداری نرسیده، چون آب و برق و فاضلاب آن تکمیل نشده است. حدود یک دهم فضای بام را به آمفی تئاتر روباز تبدیل نموده ایم که روزهای اخیر هم بازی های یورو را برای مردم نمایش می دهیم. این موانع زیرساختی باعث شده بعضی کارها را نتوانیم در باغ کتاب محقق کنیم.

وی ادامه داد: مشکل دیگرمان کمبود برق است و تقریباً نیمی از اندازه مورد نیازمان برق در اختیار داریم. مثلاً پله برقی ها خاموش است و شهروندان باید از آسانسور استفاده نمایند. یا مثلاً خیالستان را در تابستان خاموش نموده ایم.

جلالی فراهانی مسائل اقتصادی را یکی دیگر از موانع باغ کتاب دانست و گفت: باید این را در نظر داشت که در هیچ کجای جهان از مجموعه ای مانند باغ کتاب انتظار سوددهی ندارند و چنین مکان هایی فقط در حدی عایدی دارند که بتوانند خودشان را اداره نمایند. هزینه نگه داری تاسیسات، انشعابات، نیروی انسانی و... باعث می گردد عایدی ما فقط کفاف اداره مجموعه را بدهد و دیگر به افتتاح بخش های نو و... نرسد. ما در برترین حالت توانسته ایم خودمان را اداره کنیم.

افتتاح پردیس تئاتر و موسیقی، آمفی تئاتر روباز و فروشگاه اینترنتی

مدیرعامل باغ کتاب تهران با بیان اینکه در این چند سال بخش های متعددی در باغ کتاب افتتاح شده است، اضافه نمود: این مجموعه در سال 1396 با هفت بخش شروع به کار کرد و امروز 30 بهره بردار مستقر داریم. مجموعه فکربازیا به اسم یک مرکز سرگرمیی با بازی های متعدد بر اساس مبانی روانشناسی و هوش های هشت گانه گاردنر، با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شد. بخش روبوکیدز در سال گذشته افتتاح شد که در آن یک منطق رباتیک به همان بازی های بچگانه ساده خانه های بازی اضافه نموده شده که باعث می گردد در جریان بازی یک کشف و یادگیری هم برای کودک اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: یکی از بخش های مهمی که با سرمایه گذاری بخش خصوصی به باغ کتاب اضافه شد، پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب بود که یک استودیوی ضبط موسیقی بسیار عظیم دارد و گروه های عظیم تا 70 نفر نوازنده می توانند از آن استفاده نمایند. یک بلک باکس با 180 نفر ظرفیت برای اجرای نمایش دارد و سالن اصلی تئاتر آن هم با یک سن بسیار عظیم به مساحت 150 متر مربع، 280 نفر ظرفیت تماشاگر دارد. این مجموعه در اوایل شیوع ویروس کرونا آماده شد و در یک سال اخیر به اسم سالن تمرین در اختیار گروه ها قرار می گیرد.

جلالی فراهانی اظهار کرد: فروشگاه اینترنتی باغ کتاب هم چند ماهی است راه اندازی شده و شهروندان می توانند به صورت اینترنتی کتاب و سایر کالاهای باغ کتاب را از سایت shop.bagheketab.com خریداری نمایند.

تاثیرات شیوع کرونا بر فعالیت باغ کتاب

وی درباره تاثیرات شیوع ویروس کرونا بر باغ کتاب اسم کرد: عظیم ترین بخشی که از کرونا آسیب دید، صنعت سرگرمیات بود. سفرها لغو شد، هتل ها ضرر کردند، سینماها و شهربازی ها تعطیل شدند و... باغ کتاب هم چون اولین کارکردش سرگرمی و فراغت خانواده هاست، خیلی آسیب دید. در طول زمان هایی که شرایط شهر تهران قرمز می شد، تعطیل بودیم و عایدی مجموعه به شدت کاهش یافته است.

مدیرعامل باغ کتاب تهران افزود: در این مدت همه تلاشمان را کردیم که شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنیم. باغ کتاب سقف بلندی دارد و نظارت سخت گیرانه ای بر استفاده از ماسک به وسیله کارکنان و مراجعان داریم. رعایت این نکات باعث می گردد شهروندان با خیال آسوده تری به باغ کتاب بیایند، اما با این وجود بعضی عایدیهایمان حذف قطعی شدند. مثلاً اردوهای دانش آموزی که صبح ها با همکاری مدارس برگزار می شد، باعث می شد باغ کتاب بسیار شلوغ گردد. متاسفانه این ظرفیت با تعطیلی مدارس به کلی از بین رفت.

وی با اشاره به علت تعطیلی باغ علم کودک گفت: باغ علم کودک تنها بخشی است که سقف آن مجزاست و از سقف اصلی باغ کتاب پایین تر است. اعضای ستاد مقابله با کرونا در بازدیدی که داشتند، گفتند صلاح نیست تا زمانی که تهران از شرایط نارنجی خارج نشده، این بخش باز باشد. علاوه بر این، در شرایط کنونی برای فعال کردن باغ علم کودک کمبود برق داریم و حتی اگر شرایط کرونا سفید بود، امکان این کار را نداشتیم.

تخفیف به مناسبت سالگرد افتتاح باغ کتاب

جلالی فراهانی کامل نگه داشتن منابع باغ کتاب را یکی از سخت ترین کارهای مدیریت این مجموعه دانست و شرح داد: در یک کتابفروشی کوچک اگر کسی دنبال یک کتاب کم فروش بگردد و پیدا نکند، تعجب نمی نماید. اما باغ کتاب به علت عظیم بودنش، اصولاً باید کارکرد کامل بودن منابع را داشته باشد. منابع باغ کتاب باید به گونه ای باشد که وقتی کسی کتابی می خواهد، بتواند بین ترجمه های مختلف آن کتاب انتخاب کند. تأمین کتابفروشی ای با این ویژگی ها کار سختی است، چون باغ کتاب با پخش کار نمی نماید و مستقیم با خود ناشران کار می نماید. کتاب به روز گرفتن از ناشر هم کار ساده ای نیست.

وی افزود: ما به طور مداوم تازه های نشر را رصد می کنیم و قبل از اینکه یک کتاب تازه را از ناشر بگیریم، به سرعت چند نسخه اش را از دفاتر پخش تأمین می کنیم که در روزهای اول در کتابفروشی باشد. بعد از چند روز کتاب را در تعداد بالا از ناشر می گیریم. این فرایند رو به بهبود است و گلایه از نبود یک کتاب در باغ کتاب کمتر از قبل شده است.

مدیرعامل باغ کتاب در خاتمه گفت: در روزهای 12 و 13 تیر ماه به مناسبت سالگرد افتتاح باغ کتاب، تخفیف هایی در نظر گرفته شده است. این تخفیف برای کتابفروشی عظیمسال و کودک و نوجوان و فروشگاه آثار هنری 10 درصد و برای خدمات خانه کودک، روبوکیدز، اتاق فرار، فکربازیا و باغ علم نوجوان 50 درصد خواهد بود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1877

به "تخفیف ویژه باغ کتاب به مناسبت چهارمین سالگرد افتتاح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخفیف ویژه باغ کتاب به مناسبت چهارمین سالگرد افتتاح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید