آشنایی کامل با مدرن ترین مجموعه تفریحی تهران، بام لند

به گزارش کد الکترونیک، یکی از مکان های تفریحی که به تازگی در تهران بین مردم شهر و مخصوصا جوانان با استقبال ویژه ای روبرو شده است، مجموعه بام لند است. مجموعه بام لند که در جوار دریاچه چیتگر که به آن دریاچه شهدای خلیج فارس نیز می گویند، مکانی است که تمامی تفریحات سالمی که به ذهنتان می رسد را در خود جمع نموده است. ضمن این که اگر از فودکورت ها و مرکز خرید این مجموعه نامی نبریم، واقعا در حق آن کم لطفی نموده ایم. در ادامه پیشنهاد می کنیم که با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، مجموعه بام لند در تهران را به خوبی بشناسید.

آشنایی کامل با مدرن ترین مجموعه تفریحی تهران، بام لند

از پروفایل اینستاگرام بهروز ازند دیدن نمایید.

جهت رزرو آنلاین بلیط هواپیما تهران بر روی لینک کلیک کنید.

داستان پیدایش بام لند فراز و نشیب های مختلفی دارد. از 50 سال پیش بود که غرب تهران مورد توجه بسیاری از سازنده ها و سرمایه گذاران نهاده شد. همتن موقع ها بود که تصمیم گرفته شد تا مجموعه ورزشی آزادی و پارک جنگلی چیتگر ساخته شوند که الحق هم به خوبی معروف شدند و افراد بسیاری را به خود جذب کردند. درباره به وجود آمدن یک دریاچه که دست ساز انسان است و در واقع مصنوعی است، بحث و گفتگوهای فراوانی صورت گرفت. البته سال های سال این پروژه، اجرا نشد اما بالاخره سال ها بعد، این دریاچه مصنوعی ساخته شد و با استقبال بسیار زیادی از طرف شهروندان و سرمایه گذاران روبرو شد.

طبیعتا وجود مرکز خرید و تفریحی زیبا و عظیمی مانند بام لند باید با استقبال زیادی هم روبرو شود. همین توجیهات کافی بود تا مرکزی به نام بام لند که نخستین مرکز خرید خطی در فضای باز در ایران هم بود در جوار این دریاچه افتتاح شود. بام لند دارای مساحتی بالغ بر 60 هزار متر مربع در یکی از بهترین موقعیت های جغرافیایی تهران افتتاح شده است.

امکانات بام لند باعث شده تا همه روزهزاران نفر از این مکان بازدید نمایند. از جمله مواردی که باعث شده است تا بام لند محبوب شود، وجود کافه و رستوران های با کیفیت و متنوع در این مجموعه که به خاطر آب و هوای فوق العاده ای که دریاچه به آن می دهد باعث خاص تر شدن رستوران های آن نیز شده است. وجود برندهای برتر جهان و مراکز تفریحی جذابی مانند سالن های سینما، مجموعه تفریحی مخصوص بچه ها، راستا مخصوص پیاده روی، کلوپ ماهی گیری، وی آر لند، پاتیناژ، آمفی تئاتر روباز و بسته و کلی مجموعه جذاب و جالب دیگر، بام لند را از سایر مراکز تفریحی تهران متمایز نموده است.

از لحاظ معماری بام لند، با ترکیب معماری قدیمی ایرانی و اِلمان های مدرن و مجل ساختمان های بسیار زیبایی را به وجود آورده اند. ساختمان های 3 طبقه ای که ستون هایی با طرح تخت جمشید و باد گیرهای یزد در آن چشم نوازی می نمایند.

سرگرمی ها و تفریحات بام لند

کلوپ ماهی گیری بام لند

از آن جایی که دریاچه چیتگر پر از ماهی های مختلف است. مجموعه کلوپ ماهی گیری تهران با استفاده از فضای منحصر به فرد دریاچه چیتگر، امکانات بی نظیری را برای ماهی گیری در تهران به وجود آورده است. کلوپ ماهی گیری با دارا بودن فروشگاه اختصاصی لوازم ماهی گیری و همچینین محوطه مخصوص ماهی گیری به طول 205 متر و 32 صندلی برای ماهی گیری بهترین و مکان برای ماهی گیری است. شما برای ماهی گیری می توانید همه روزه از ساعت 6:30 صبح تا 23 به کلوپ ماهی گیری تهران مراجعه نمایید. این کلوپ همچنین خدماتی مانند آموزش ماهی گیری، سرویس کیترینگ و پذیرایی با انواع نوشیدنی های گرم و سرد را به مراجعانش ارائه می دهد.

پیست پاتیناژ بام لند

بام لند با افتتح پیست فقط و فقط ویژه پاتیناژ، تبدیل به یکی از محبوب ترین مجموعه های تفریحی تهران و یا حتی شاید ایران شده است. شما می توانید برای آموزش پاتیناژ در این پست اقدام کنید و هم می توانید برای حداقل 30 دقیقه از این پیست حرفه و یا آماتور بهره ببرید.

راستا پیاده روی و دوچرخه سواری بام لند

راستا پیاده روی بام لند برای کشانی می تواند جذاب و دوست داشتنی باشد که هم دوست دارند قدمی بزنند و در کنارش هم گذری خرید نمایند ولی بدون عجله و هیاهو! برای پیاده روی در این مجموعه تنها کافی است تا وارد راستاهای ویژه پیاده روی بشوید. علاوه بر پیاده روی راستا دوچرخه سواری دریاچه چیتگر هم پیشنهاد خوبی برای یک سواری آرام و بی دردسر است. چه دوچرخه سواری کنید چه پیاده روی، فرقی ندارد زیرا شما در هر دو صورت هم از آب و هواهی خوش دریاچه چیتگر و هم از تماشای پرندگان و چشم انداز های اطراف این دریاچه لذت خواهید برد.

مرکز خرید بام لند

تمامی کسانی که از خریداران حرفه ای هستند می دانند که بسیاری از برندهای معروف ایرانی و خارجی را می توانند در بام لند بیابند. فروشگاه های باملند در طبقه همکف و زیر همکف ساختمان های مرکز خرید بام لند نهاده شده اند. در این مرکز خرید ه سادگی می توانید تا فروشگاه های ساعت، طلا و جواهر و فروشگاه های لوازم ورزشی را را آن هم از بهترین نوعشان پیدا کنید. در این مجموعه برندهای معروفی مانند: منگو، بنتون، جین وست، ال سی وایکیکی، آنتونی موراتو، کیا گالری، سواچ، آدیداس، ریباک، سیاوود و بسیاری از برندهای دیگر حضور دارند.

آمفی تئاتر بام لند

اگر از قسمت چپ به انتهای باملند بروید می توانید تا به قسمت آمفی تئاتر بام لند برسید. این قسمت از ای مجموعه، میزبان انواع جشنواره ها و برنامه های متنوع و جذاب است. مجموعه آمفی تئاتر بام لند هم روباز است و 250هم نفر در خود ظرفیت دارد. در این جا جشن های سالانه و هفتگی، جلسه نقد و آنالیز کتاب، نقاشی ، تئاتر بچه ها و برنامه های شبانه نیز برگزار می شود.

واقعیت مجازی زاویه بام لند

مجموعه واقعیت زاویه بام لند با استفاده از بهترین دستگاه واقعیت مجازی در جهان (HTC VIVE Pro) یکی از بهترین مکان های برای تجربه واقعیت مجازی است. در واقعیت مجازی زاویه شما امکان بازی همزان 4 نفر را به شما می دهد. انواع بازی های پر تحرک، هیجانی و تیراندازی که بازی های روز جهان هم هستند را در واقعیت مجازی زاویه می توانید تا امتحان کنید. تجربه ارتفاع، بازی های ماشینی، بازی های معمایی، بازی های ورزشی و بازی های تیراندازی از جمله بازی های قابل استفاده در واقعیت مجازی زاویه هستند. واقعیت مجازی زاویه در واقع محیطی خصوصی و بسیار مناسب را برای تجربه واقعیت مجازی درست نموده است. داشتن فضای استراحت برای شما و همراهان از جمله امکانات واقعیت مجازی زاویه است. همچنین کافه زاویه همه روزه آماده خدمت رسانی به شما با انواع نوشیدنی و اسنک های خوشمزه است.

قایق سواری در بام لند

قایق سواری یکی دیگر از تفریحاتی است که در مجموعه بام لند وجود دارد. دریاچه چیتگر دو اسکله مجزا برای قایق سواری دارد. یکی از این اسکله ها در بام لند تهران نهاده شده است. شما امکان استفاده از 2 نوع قایق پدالی و قایق موتوری را دارید. قایق های پدالی در دو نوع 2 نفره و 4 نفره هستند. شما با خرید هر بلیط امکان 30 دقیقه استفاده از قایق پدالی را در دریاچه خواهید داشت و هرجایی از دریاچه که می خواهید نیز می توانید بروید. به یاد داشته باشید که شما با قایق های موتوری فقط یک دور کامل دور دریاچه چیتگر می توانید بزنید.

موسیقی خیابانی در بام لند

یکی دیگر از جذابیت های موجود در بام لند اجرای موسیقی خیابانی در گوشه و کنار این مرکز تفریحی و تجاری بسیار عظیم است. وجود فضای باز بزرک و گوشه و کنارهای دنج باعث شده گروه های موسیقی خیابانی جذب این منطقه شوند. موسیقی خیابانی چند سالی می شود که در تهران رواج پیدا نموده و مخاطب های بسیار خوبی هم به خود جذب نموده و به بخشی از هویت زندگی شهری غرب تهران تبدیل شده است. موسیقی خیابانی در بام لند هم رواج دارد. تماشای جوان هایی که به صورت تکی یا گروهی مشغول اجرای موسیقی هستند در بام لند به لیست علاقمندی های خیلی ها تا به الان اضافه شده است.

ساحل سنگی و شهربازی

در نزدیکی بام لند، ساحل سنگی و شهربازی بام لند نهاده شده است. شهربازی چیتگر در انتهای سمت راست بام لند نهاده شده و با بازی های جذابی مانند چرخ و فلک، ماشین برقی، ماشین کوبنده و بسیاری از موارد تفریحی دیگری در این شهربازی نهاده شده است. در کنار شهربازی به ساحل سنگی دریاچه چیتگر می رسید. ساحلی که نرده ندارد و می توانید از کنار آب بودن لذت ببرید و حتی فکر کنید که در حال تفریح و استراحت در شمال هستید. برای این که مجموعه تفریحات شما در این ساحل کامل شود، برای شما امکان پیک نیک در این ساحل سنگی هم وجود دارد.

بتمن کلاب بام لند

بتمن من کلاب در بلاک A بام لند نهاده شده است. امکان پرش از 2 ارتفاع مختلف در این مجموعه برای شما ممکن است. با خرید هر بلیت شما امکان 2 پرش را خواهید داشت. اگر برای اولین بار است که تصمیم گرفته اید که بگ جامپ را تجربه کنید، حتما آموزش های لازم به شما داده خواهد شد. تجربه اول پرش شما از ارتفاع کمتر خواهد بود و دومین پرشتان از ارتفاع بلندتر خواهد بود.

رستوران ها و کافه های بام لند

در طبقات مختلف بام لند، کافه ها و رستوران های مختلفی با سبک های خاصی طراحی شده است که یکی از جذاب ترین بخش های این مجموعه هستند. این رستوران ها و کافه ها معمولا در محوطه هایی زیبا ایجاد شده اند. منوهای جذاب، قدرت انتخاب بالا و خدمات با کیفیت این کافه و رستوران ها عامل اصلی موفقیت این مجموعه ها هستند.

راستاهای دسترسی به بام لند

برای رفتن به بام لند به این آدرس بروید:

ﺗﻬﺮان، ﺑﺰرﮔﺮاه ﺷﻬﯿﺪ ﻫﻤﺖ، ﺧﺮوﺟﯽ ﺑﻠﻮار ﮐﺎﺷﺎن، میدان موج، خیابان موج، بلوار صدف، مرکز تجاری تفریحی بام لند

برای استفاده از ماشین شخصی باید دید که شما از کدام قسمت تهران به راه می افتید و بهترین راه استفاده از راستا یاب های انترنتی است.

برای استفاده از مترو، باید بدانید کهخط 5 مترو خط مناسب برای رسیدن به بام لند است که می توانید در ایستگاه چیتگر پیاده شوید و با استفاده از تاکسی های پایانه تاکسیرانی ایستگاه چیتگر به خیابان هوانیروز برسید. از آنجا راه خود به سمت میدان و بلوار موج را پیدا کنید. در صورتی که می خواهید با نقشه مترو تهران به طور کامل آشنا شوید می توانید مطلب راهنمای کامل استفاده از متروی تهران را در مجله گردشگری کد الکترونیک مطالعه نمایید.

برای استفاده از اتوبوس، اتوبوس های خط 323 پایانه آزادی- شهید باقری در نزدیکی بام لند توقف دارند. سوار این اتوبوس ها شده و در ایستگاه بلوار کاشان در نزدیکی میدان موج پیاده .شوید. پس از نزدیک به چند دقیقه پیاده روی به سمت بلوار موج به بام لند می رسید

اطلاعات پارکینگ بام لند

کسانی که با اتومبیل شخصی خودشان اقدام به رفتن به سمت بام لند می نمایند، می توانند از پارکینگ این مجموعه که روبروی بلوک C قرار دارند استفاده نمایند.

  • ساعت کاری

روزهای تعطیل: 08:00 تا 1:00 بامداد

روزهای عادی: 09:00 تا 01:00 بامداد

جاذبه های اطراف مجموعه بام لند در تهران

بازدیدنمایندگان این مجموعه می توانند از دیگر جاذبه هایی که در کنار بام لند در تهران قرار دارند هم بروند.

  • آبشار تهران در فاصله 7 کیلومتر
  • پارک جنگلی چیتگر در فاصله 7.8 کیلومتر
  • پارک جوانمردان در فاصله 10.5 کیلومتر
  • شهربازی ارم در فاصله 12 کیلومتر

ما در این مطلب سعی کردیم، تا هر آنچه که ضروری است درباره مجموعه تفریحی بام لند در تهران بدانید را برایتان توضیح دهیم؛ در صورتی که تجربه رفتن به سمت آن را داشته اید تجربه خود را با ما و دیگر مخاطبان کد الکترونیک در میان بگذارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1094

به "آشنایی کامل با مدرن ترین مجموعه تفریحی تهران، بام لند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی کامل با مدرن ترین مجموعه تفریحی تهران، بام لند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید