بلوکه شدن 5میلیون واکسن آنفلوآنزا در یک فرودگاه

به گزارش کد الکترونیک، معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به بلوکه شدن 5میلیون واکسن خریداری آنفلوآنزا در یک فرودگاه در پی تحریم ها گفت: ما هنوز در داروخانه ها واکسن آنفلوآنزا توزیع نکرده ایم.

بلوکه شدن 5میلیون واکسن آنفلوآنزا در یک فرودگاه

به گزارش تسنیم، دکتر ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران با اعلام مصوبات اعلام شده ستاد ملی مقابله با کرونا بیان نمود: از 20 آبان ماه در مراکز استان ها و شهر های پرجمعیت و با تشخیص ستاد استانی از ساعت 18 مشاغل گروه دو، سه و چهار تعطیل خواهند شد.

وی در همین خصوص ادامه داد: محدودیت های اعلام شده قبلی در 43 شهر همچنان برقرار است و در تهران هم محدودیت ها به قوت خود باقی است.

حریرچی در پاسخ به این سوال که اعمال محدودیت ها تا چه میزان به کاهش آمار مرگ ومیر و موارد ابتلا یاری می نماید، شرح داد: نمی توان قطع به یقین بیان کرد که چه روشی باعث کاهش آمار کرونا می گردد، اما باید از طرق مختلف برای مقابله با کرونا اقدام کرد. هر روشی نقاط ضعف و قوتی دارد، اما مسئله حائز اهمیت این است که همه راه های ممکن از جمله اقدامات فردی، استفاده از ماسک، شست وشوی دست ها و رعایت فاصله اجتماعی و مسئولیت های مشترک از جمله کاهش تردد های اجتماعی بر اساس مصوبات اخیر اجرایی گردد.

معاون کل وزارت بهداشت همچنین ابراز امیدواری کرد: با ابلاغ وزیر بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی و اعمال محدودیت های جدید در سه ماهه آینده، 50 درصد از بستری ها و 30 درصد از آمار مرگ ومیر کاسته خواهد شد.

مردم نگران آنفلوآنزا نباشند

معاون کل وزارت بهداشت در مورد آخرین اخبار واکسن آنفلوآنزا و در دسترس بودن آن در داروخانه ها نیز عنوان نمود: به دلیل اعمال تحریم ها علیه کشور ایران، 5 میلیون واکسن خریداری شده آنفلوآنزا در یک فرودگاه بلوکه شده است و نمی توان آن را ترخیص و به کشور وارد کرد. ما هنوز در داروخانه ها واکسن آنفلوآنزا توزیع ننموده ایم و اگر واکسنی نیز در بعضی جا ها موجود باشد، مورد اطمینان ما نیست.

وی گفت: مردم نباید نگران آنفلوآنزا باشند، چون با رعایت دستورالعمل های بهداشتی میزان ابتلا به آنفلوآنزا کاهش پیدا خواهد نمود، علاوه بر آن در بسیاری از کشور هایی که فصل زمستان در آن ها تمام شده، میزان ابتلا به آنفلوآنزا با رعایت دستورالعمل های کرونا، به میزان 95 درصد کاهش پیدا نموده است.

منبع: فرارو
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1452

به "بلوکه شدن 5میلیون واکسن آنفلوآنزا در یک فرودگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلوکه شدن 5میلیون واکسن آنفلوآنزا در یک فرودگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید