برلین درخواست یونان برای حمایت های اقتصادی بیشتر اروپا را رد کرد

به گزارش کد الکترونیک، خبرنگاران: برلین امروز(پنج شنبه) بلافاصله چند ساعت بعد از اینکه یونان درخواست خود برای حمایت های اقتصادی بیشتر از کشورش را به اروپا ارائه کرد این درخواست را رد کرد.

برلین درخواست یونان برای حمایت های اقتصادی بیشتر اروپا را رد کرد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل کد الکترونیک، به نقل از روزنامه سوئیسی تاگس آنسایگر ظاهرا امیدها برای دستیابی به یک توافق در مناقشات بر سر بدهی های یونان کم است. درست حدود سه ساعت بعد از اینکه امروز آتن درخواست خود برای تداوم حمایت های مالی را به اتحادیه اروپا ارائه کرد وزیر دارایی آلمان ترمز اضطراری را کشید.

مارتین یاگر سخنگوی وزارت دارایی آلمان اعلام نمود نامه درخواستی آتن یک پیشنهاد راه چارهی اساسی نیست. آلمان با این واکنش خود نه تنها آتن را شوکه کرد بلکه بسیاری از سران اتحادیه اروپا را متعجب ساخت.

مهلت برنامه های یاریی اتحادیه اروپا به یونان در سرانجام فوریه تمام می گردد. بدون تداوم حمایت های این اتحادیه این کشور در ماه های آینده در معرض خطر ورشکستگی قرار خواهد گرفت.

از زمان پیروزی حزب چپ گرای سیریزا در انتخابات مجلسی یونان در اواخر ژانویه دولت جدید این کشور کوشش می نماید شروط اصلاحی و سیاستهای ریاضتی تحمیلی اتحادیه اروپا و وام دهندگان بین المللی به یونان را کاهش دهد. از چهار شنبه هفته گذشته دو نشست وزرای دارایی منطقه یورو برای توافق در این راستا به شکست انجامیده است. گروه یورو تا روز آدینه به آتن مهلت داده بود که درخواست های خود را ارائه دهد.

سخنگوی وزارت دارایی آلمان توضیح داد که درخواست یونان برای تمدید توافق نامه وام خود با طلبکاران منطقه یورو با معیارهایی که در روز دوشنبه در آخرین دیدار وزرای دارایی منطقه یورو توافق شده بود منطبق نیست.

ظاهرا دولت یونان تصمیم ندارد درخواست خود برای گسترش حمایت های اعتباری از اتحادیه اروپا را اصلاح کند. یک سخنگوی دولت یونان در آتن اعلام نموده است که وزرای دارایی منطقه یورو تنها این گزینه ها را در پیش رو دارند که یا با پیشنهاد یونان موافقت نمایند یا آن را رد نمایند. تصمیم گروه یورو این مسئله را تعیین می نماید که چه کسی خواهان یک راه چاره است و چه کسی خواهان آن نیست.

مدت کوتاهی قبل از موضع گیری برلین و آتن، رئیس گروه یورو یک دیدار دیگر وزرای دارایی منطقه یورو برای مشاوره درباره این درخواست یونان را اعلام نموده بود.

یک سخنگوی رئیس کمیسیون اروپایی هم اعلام نموده بود که این درخواست راه برای یک توافق عاقلانه را می گشاید. ظاهرا یان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپایی شب گذشته و امروز صبح گفتگوهای فشرده ای را با نخست وزیر یونان ورئیس گروه یورو در این راستا داشته است.

از محافل دولتی در یونان به گوش می رسد که آتن در این درخواست خود تمدید تفاهم نامه ای که در آن پایبندی به درخواست های وام دهندگان بین المللی مورد تاکید قرار گرفته است را درخواست ننموده بلکه تنها خواهان تمدید توافق نامه اعتباری و یاری مالی بیشتر شده است.

البته یونان اعلام نموده است که بعضی از بندهای درخواست های وام دهندگان و خواسته های مهم آن ها را برآورده می نماید.

وزیر دارایی یونان در این نوشته دو صفحه ای اعلام نموده است که همه وام های دریافتی از اهدا نمایندگان را باز پرداخت خواهد نمود. اما باید از اقدامات یکجانبه که اهداف بودجه ای، بهبود اوضاع مالی و پایداری مالی یونان را به خطر می اندازد اجتناب گردد.

حالا همه طرف های مناقشات بر سر بدهی های یونان تحت فشار بالای زمان قرار دارند. تا سرانجام فوریه چند روزی بیشتر باقی نمانده است تا شکاف های بین برلین و آتن در این باره کم گردد. توافق انجام گرفته در بروکسل باید تا سرانجام هفته آِینده همچنین در بسیاری از مجلس های کشورهای اروپایی و همچنین مجلس آلمان تصویب گردد.

به دلیل شرایط نا امن مالی در یونان بسیاری از مردم این کشور دارایی های خود را از بانک ها بیرون کشیده و بعضا به خارج منتقل نموده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 422

به "برلین درخواست یونان برای حمایت های اقتصادی بیشتر اروپا را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برلین درخواست یونان برای حمایت های اقتصادی بیشتر اروپا را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید