حزب چپ مجلس اروپا درباره وقوع فاجعه انسانی در یونان هشدار داد

به گزارش کد الکترونیک، خبرنگاران: رئیس فراکسیون چپ های مجلس اروپا درباره وقوع یک فاجعه انسانی در یونان در سایه بحران اقتصادی و شروط تحمیلی تروئیکای اروپایی به این کشور هشدارداد.

حزب چپ مجلس اروپا درباره وقوع فاجعه انسانی در یونان هشدار داد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل کد الکترونیک، گابی زیمر رئیس فراکسیون چپ های مجلس اروپا در تبادل نظر با روزنامه نوین اوزنا بروکر سایتونگ با نگاهی به انتخابات مجلسی در یونان که قرار است روز یکشنبه مصادف با 25 ژانویه (5 بهمن) در این کشور برگزار گردد درباره وقوع یک فاجعه انسانی در یونان هشدار داد.

وی اضافه کرد: تحت فشار تروئیکای اروپایی (متشکل از بانک مرکزی اروپا، اتحایه اروپا و صندوق بین المللی پول) ما یونان را به اصلاحاتی مجبور نموده ایم که البته به جای اینکه در نهایت در این کشور با فساد مبارزه گردد، مدیریت بیمار و متزلزل این کشور اصلاح گردد و وصول بدهی های مالیاتی انجام گردد آتن مرتبا هزینه های اجتماعی را کاهش می دهد.

این سیاستمدار بلند پایه اروپایی همچنین گفت: مردم این کشور گرسنه اند، تحت فقر و بیکاری رنج می برند و اعتماد به دولت را از دست داده اند. به ندرت مردم کشوری رنجی بیش از این را بتوانند متحمل شوند.

بر اساس نظر سنجی ها ائتلاف چپ گرای سیریزا به رهبری آلکسی تسیپراس در انتخابات یونان آشکارا جلوتر از احزاب محافظه کار قرار گرفته و پیروز این انتخابات خواهد شد. تسیپراس اعلام نموده است که در صورت پیروزی در انتخابات یونان بخش هایی از اقدامات ریاضتی را لغو نموده و روند بخگرددگی بدهی ها در یونان را دنبال خواهد نمود. در چنین شرایطی جدایی یونان از منطقه یورو نیز دیگر امری بعید به نظر نمی رسد.

البته زیمر خطر جدایی یونان از منطقه یورو را بسیار کم ارزیابی می نماید.

وی بر این عقیده است که سازمان ها و مسئولین اتحادیه اروپا به تصمیم انتخاباتی یونان احترام گذاشته و با یک دولت جدید منتخب یونان مذاکره خواهند کرد. یونانی ها به بروکسل امیدوارند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 3 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 421

به "حزب چپ مجلس اروپا درباره وقوع فاجعه انسانی در یونان هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حزب چپ مجلس اروپا درباره وقوع فاجعه انسانی در یونان هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید