بحران در تعداد تخت های بیمارستانی در ایران ، قرارگاه خاتم 20روزه بیمارستان های سریع النصب می سازد

به گزارش کد الکترونیک، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: قرارگاه خاتم الانبیا آمادگی ساخت تعدادی بیمارستان سریع النصب در کشور ظرف مدت 20 روز را دارد.

بحران در تعداد تخت های بیمارستانی در ایران ، قرارگاه خاتم 20روزه بیمارستان های سریع النصب می سازد

به گزارش کد الکترونیک به نقل از کد الکترونیک، سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا امروز در نشست خبری اظهار کرد: قرارگاه خاتم در حوزه ساخت بیمارستان توافقنامه ای با وزارت بهداشت به امضا رسانده است.

او اضافه نمود: از نظر ما شرایط تعداد تخت بیمارستانی در کشور بحرانی است. متوسط جهانی به ازای صد هزار نفر 3.1 تخت بیمارستانی است، اما در کشور ما به ازای هر هزار نفر 1.6 تخت بیمارستانی وجود دارد. در حالی که در کشوری مثل ژاپن به ازای هر هزار نفر 13 تخت بیمارستانی وجود دارد.

محمد گفت: با این حال در کشور ما توزیع تخت بیمارستانی هم متوازن نیست و به لحاظ درمانی نوعی بی عدالتی وجود دارد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ادامه داد: در این راستا وزارت بهداشت قراردادی با قرارگاه خاتم برای ساخت 19 هزار تخت بیمارستانی منعقد کرد که تا به امروز 7 هزار و 200 تخت منجر به قرارداد و اجرا شده است و از این رقم هزار و 50 تخت تکمیل و تحویل شده است.

او تاکید کرد: 6200 تخت بیمارستانی در حال احداث و اجرا داریم و قرارداد خاتم در 11 استان بابت این پروژه ها فعال است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اضافه نمود: از آنجا که دانشگاه علوم پزشکی مسائل مالی دارد، برای تامین مالی این پروژه ها تفاهم کردیم بخشی به صورت نقد و بخشی در قالب تهاتر با ملک تامین مالی شوند.

محمد گفت: قیمت ساخت و تجهیزات دائما رو به افزایش است، اما قرارگاه در شهرهای مختلف بابت این پروژه ها فعال است و کار را ادامه داده است.

او اضافه نمود: بیمارستان پوست رازی در ضلع شرقی بیمارستانی رازی تهران در خیابان وحدت اسلامی در قالب 8 طبقه با 160 تختخواب توسط قرارگاه تکمیل شد که در حال حاضر در حال بهره برداری است، اما به زودی با حضور مقامات افتتاح رسمی می شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اظهار کرد: همچنین بیمارستان شهدای تجریش در فاز دوم با 750 تخت خواب توسط قرارگاه اجرا می شود؛ و 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا سرانجام سال تحویل خواهد شد.

محمد گفت: جمع کل 7 هزار و 200 تختخواب بیمارستانی جمعا 19 هزار مترمربع بنا است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ادامه داد: با توجه به مسائلی که هم اکنون در خصوص بیماری کرونا در کشور ایجاد شده، در جلسه ای که با وزیر بهداشت و درمان برگزار شد، ما اعلام کردیم در صورت لزوم آمادگی ساخت بیمارستان های سریع النصب به صورت بلوکی و همچنین بیمارستان دائم به صورت فلت در بخش هایی که دولت اعلام می کند را داریم.

او اظهار کرد: مشخصات این بیمارستان های سریع النصب مانند بیمارستان های دائمی است و در هر نقطه از کشور قابلیت بنا دارد.

محمد شرح داد: بیمارستان های 400 تختخوابی سریع را می توانیم در مدت 20 روز بسازیم و تحویل دهیم.

او تاکید کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سعی دارد در حوزه درمان و بهداشت در خدمت مردم باشد و در این حوزه خدمت رسانی کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1284

به "بحران در تعداد تخت های بیمارستانی در ایران ، قرارگاه خاتم 20روزه بیمارستان های سریع النصب می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران در تعداد تخت های بیمارستانی در ایران ، قرارگاه خاتم 20روزه بیمارستان های سریع النصب می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید