ایرانی متفاوت در لیگ ملت های والیبال، کار سخت شاگردان آلکنو در ایتالیا

به گزارش کد الکترونیک، تیم ملی والیبال ایران، لیگ ملت ها را از جمعه با صف آرایی مقابل ژاپن استارت می زند.

ایرانی متفاوت در لیگ ملت های والیبال، کار سخت شاگردان آلکنو در ایتالیا

به گزارش گروه ورزشی کد الکترونیک، بازهم والیبال و لیگ ملتها. اما کرونا امسال لیگ ملتها را حبابی کرد. متمرکز و محدود به سالن،هتل و تمرین. والیبالی ها بعداز یکسال تعطیلی، درست دو ماه قبل از المپیک در شهر ریمینی دور هم جمع شده اند تا به رغم شرایط سخت کرونایی و دور از چشم تماشا گران با هم رقابت کنند، آن هم بدون اینکه با هم دست بدهند، زمین ها عوض شود، داور خط نگه داری باشد و یا حتی در رختکن دوش بگیرند.

Fivb برای احتیاط بیشتر حتی امسال روی کد الکترونیک هم خط کشید تا آنها با پلتفرم و از راه دور کارهای خبری را انجام دهند. اما برخلاف سختگیریها برای حفظ سلامتی بازیکنان، اتاق های کوچک و نامناسب هتل اقامت، همه تیم ها را شاکی کرده، به ویژه ولادیمیر آلکنو و ویتالی هینن سرمربی تیم ملی لهستان.

آنها از اینکه کمیته برگزاری برخلاف قول و قرار خود، بازیکنان ایران و لهستان را در یک طبقه جا داده اند شاکی هستند.

مامور بهداشت برای تیم ها

فدراسیون جهانی والیبال،برای اینکه شرایط بازیکنان تحت کنترل باشد ، سقف تعداد تیم ها را به 25 نفر رسانده و به هر تیم یک مامور بهداشت داده است. مامور بهداشتی که باید از جمع خود تیم باشد.

سیامک افروزی فیزیوتراپ تیم ملی هم مامور بهداشت تیم ملی ایران است. او که در اردوی یک و ماه و نیمه تهران، با مشخص پروتکل های بهداشتی توانست کرونا در اردو را کنترل کند تا جایی که دو هفته مانده به پرواز هیچ تست مثبتی بین والیبالی ها نبود،این روزها در ریمینی هم کارش را ادامه می دهد.

ایرانی متفاوت در لیگ ملتها

تیم ملی ایران هم یکی از 16 تیم حاضر در لیگ ملتها است که از جمعه مقابل حریفانش صف آرایی می کند.

تیمی که مسافر المپیک توکیو هم هست،اما این بار با ترکیب متفاوتی در لیگ ملتها حضور دارد. این تفاوت از نیمکت تیم شروع می شود؛ جایی که ولادیمیر آلکنو سرمربی روسی ، اولین روزهای کوچینگش را روی آن تجربه می کند.

او که با وسوسه تجربه چهارمین المپیک پای قرارداد با فدراسیون ایران را امضا کرده، برای محک بازیکنان و شناخت ترکیب 12 نفره تیمش در توکیو، بدون توجه به نتیجه ، بازیکنان خود را در زمین می چیند.

هر چند مرد روسی به قول خودش از باخت متنفر است اما جدای از بازیکنان پرآوازه ، بازیکنان جوانی را هم برده تا تجربه بازی در لیگ ملتها در آینده به کارشان بیاید. ریمینی برای آلکنو، اولین میدان رسمی با تیم ملی ایران محسوب می شود.

17 سوپر استار ، علی اصغر مجرد،ایران در ریمینی

سعید معروف،سید محمد موسوی،میلاد عبادی پور،امیر غفور،پوریا فیاضی،مسعود غلامی، محمدرضا حضرت پور،صابر کاظمی،مرتضی شریفی، علی شفیعی ، میثم صالحی، آرمان صالحی، امیر حسین اسفندیار،بردیا سعادت، علی اصغر مجرد،محمد طاهر وادی و رضا عابدین،17 بازیکنی هستند که آلکنو در لیگ ملتها غربال می کند.

همه به جز ایتالیا و آرژانتین قدرتمند آمده اند

هر 16 تیم حاضر در لیگ ملتها ، البته به جز ایتالیا و آرژانتین قدرتمند به ایتالیا رسیده اند.

البته کرونا آرژانتین را هم زمین گیر کرد. این تیم با مثبت شدن تست کرونای سه بازیکنش؛ سانتیاگو دانانی، برونو لیما و نیکولاس لاسو، قبل از پرواز به ایتالیا ، با ترکیب 9 نفره به ریمینی رسید.

اگر چه اتیاس سانچس، اسکیل پالاسیوس، کریستین پوگلاخن، آگوستین لوسر، فرانکو ماسیمینو و پابلو کرر هم به دلیل ارتباط با سه مبتلا به کرونا هم قرنطینه شدند.

ژاپن ؛ اولین حریف ایران

تیم ملی والیبال که آرمانش برای المپیک صعود به جمع چهارتیم اول است، دو ماه قبل از افتتاح المپیک می خواهد بهترین استفاده را از لیگ ملتها ببرد. بازیهایی که به قول آلکنو برای ایران حکم بازی تدارکاتی را دارد ،فارغ از نتیجه.

شاگردان آلکنو لیگ ملتها را جمعه با بازی مقابل ژاپن استارت می زنند. ژاپن میزبان المپیک از چهار سال پیش برای حضوری قدرتمند به تکاپو افتاده است. آن هم با استخدام فلیپ بلین فرانسوی کنار سرمربی ژاپنی اش. بدون شک این تیم با ژاپن تیم چند سال پیش تفاوت چشمگیری دارد. آنها همه ستاره هایشان را به صف کرده اند تا مردادماه نتیجه در خور شانی از میزبانی بگیرند. ژاپنی ها که لیگ ملتهای 2019 را با 7 پیروزی و 8 شکست و دهمی تمام کردند ، این بار مثل ایران ترکیب 17 نفره را به ریمینی آورده اند، حتی ستارگان قدیمشان مثل شیمیزو،فوکوزاوا ،یاووچی ، فوکاتسو و یاناگیدا را کنار بازیکنان جدیدش نیشیدا، سکیتا و ایشیکاوا را به صف کرده اند تا با دست پر به توکیو برگردند. همیشه بازی اول برای ایرانی ها در هر تورنمنتی سخت است ، چرا که شناخت کافی از حریف ندارند. لیگ ملتها اما شرایط متفاوت تری دارد، چرا که تیم ها با اجازه fivb می توانند از 17 تا 19 بازیکن استفاده کنند و همین کار را سخت تر می کند و مشخص نیست تیم ها با چه ترکیبی در هر زمین بازی می کنند.

بنابراین آلکنو ماموریت آنالیز تک به تک بازیکنان تیم ها را به نوید مشجری آنالیزور تیم و رضا تندروان داده است تا در بازیها سورپرایز نشود. سرمربی تیم ملی و دستیارانش حالا انالیز دو بازی تیم ژاپن مقابل چین در مسابقه آزمایشب المپیک را دارند و طبق آن در بازی جمعه تاکتیک تیم را انتخاب می کند. بدون شک بازی ساعت 15:30 دقیقه جمعه ، بازی جذاربی می شودف چرا که دو تیم نمی خواهند مقابل کم بیاورند و تیم برنده بازی اول با انگیزه تر و راحت تر روز بعد مقابل حریفش قرار می گیرد. رضا تندروان مربی تیم ملی هم در این بار می گوید:فکر می کنم بازی اول مقابل ژاپن ، بازی جانا نه ای از کار درآید ، چرا که ژاپن هم تیم خوبی است.

برنامه مسابقات ایران در لیگ ملت ها

7 خرداد - ساعت 15.30

ایران - ژاپن

8 خرداد - ساعت 14.30

ایران - روسیه

9 خرداد - ساعت 14.30

ایران - هلند

13 خرداد - ساعت 14.30

ایران - کانادا

14 خرداد - ساعت 22

ایران - ایتالیا

15 خرداد - ساعت 22

ایران - بلغارستان

19 خرداد - ساعت 18.30

ایران - آمریکا

20 خرداد - ساعت 12.30

ایران - صربستان

21 خرداد - ساعت 12.30

ایران - آلمان

25 خرداد - ساعت 14.30

ایران - استرالیا

26 خرداد - ساعت 23.30

ایران - برزیل

27 خرداد - ساعت 18.30

ایران - اسلوونی

31 خرداد - ساعت 15.30

ایران - فرانسه

اول تیر - ساعت 17.30

ایران - لهستان

2 تیر - ساعت 18.30

ایران - آرژانتین

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1812

به "ایرانی متفاوت در لیگ ملت های والیبال، کار سخت شاگردان آلکنو در ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرانی متفاوت در لیگ ملت های والیبال، کار سخت شاگردان آلکنو در ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید