9 فیلم در قاب های روان، با انیمیشن های وقت اضافه آشنا شوید

به گزارش کد الکترونیک، بخش قاب های روان به آنالیز آثاری می پردازد که با استفاده از تکنیک زیر دوربین خلق شده اند. در این روش که خلق تصاویر و متحرک سازی به صورت فریم به فریم و به طور مستقیم در زیر دوربین اتفاق می افتد، ابتدا بر سطحی شیشه ای و با استفاده از مواد مختلف تصویری خلق می گردد و پس از آن این تصویر از طریق دوربینی که کاملاً عمود بر سطح شیشه و با فاصله ای مناسب قرار گرفته است، ثبت و سپس با ایجاد تغییرهای اندک در تصویر، عکس بعدی گرفته شده و در خاتمه با پخش متوالی این عکس ها، تصاویر جان گرفته و به نمایش در می آیند. در این تکنیک با تغییر دادن هر فریم، دیگر امکان برگشت به آن وجود نخواهد داشت و در خاتمه جز عکس هایی که ثبت شده اند و مقداری شن یا رنگ، چیزی باقی نمی ماند.

9 فیلم در قاب های روان، با انیمیشن های وقت اضافه آشنا شوید

نورمن به کارگردانی راب وروائک به مدت 10 دقیقه از بلژیک، تونل به کارگردانی مریم کشکولی نیا به مدت 7:20 دقیقه از ایران، بافنده شب از جون گراتز به مدت 5:45 دقیقه از آمریکا، چاه از فیلیپ واچر به مدت 12:10 دقیقه از کشور کانادا و داستان گرفتاری از کوری فرانسیس پارکس به مدت 5:30 دقیقه از آمریکا از جمله آثار بخش قاب های روان دهمین جشنواره پویانمایی هستند.

تصنیف خانه جزیره هلند به کارگردانی لین تاملینسون به مدت 4:19 دقیقه از آمریکا، بهار به کارگردانی شین لی به مدت 3:40 دقیقه از استرالیا، علامت به کارگردانی ویتولد گیرسز به مدت 14:00 دقیقه از لهستان و پدربزرگ به کارگردانی شیوا صادق اسدی به مدت 10:05 دقیقه از ایران از دیگر آثار بخش قاب های روان به شمار می روند.

انیمیشن های مطرح دنیا در بخش وقت اضافه

در بخش جنبی جشنواره دهم پویانمایی بخشی با عنوان وقت اضافه وجود دارد که به نمایش فیلم های مطرح دنیا می پردازد. در این بخش فیلم­ هایی که به دلیل محدودیت های زمانی یا محدودیت در تعداد آثار به بخش مسابقه راه پیدا نکرده اند، نمایش داده می گردد.

در این بخش، فیلم های مختلفی نمایش داده می­گردد که خروس تنهای غمگین به کارگردانی لئونید اشملکوف به مدت 6 دقیقه از روسیه، آشغال به کارگردانی والتر تورنیر به مدت 5 دقیقه از اروگوئه، امواج 98 به کارگردانی الی داقر به مدت 15 دقیقه از دو کشور لبنان و قطر، ذخیره گردد به نام به کارگردانی مشترک آرتور بوردات، ماکسیم دوپوی، لوک جیراود و ماتیو پاگی به مدت 5:36 دقیقه از فرانسه و رویای بچگانه به کارگردانی کریستوف ژرارد به مدت 10:22 دقیقه از فرانسه از جمله آن ها هستند.

کشور مسافر به کارگردانی ایوان بوگدانوف به مدت 13:38 دقیقه از دو کشور بلغارستان و کرواسی، خالی بی سر بزرگ به کارگردانی کرین نایلی خلیفه به مدت 4:08 دقیقه از کانادا، پیپو به کارگردانی مشترک الیوت دشوسس و تیمور تهرانی به مدت 9:12 دقیقه از آلمان، فرای کتاب ها به کارگردانی مشترک ژرومی باتیستلی، ماتیلده کارتیگنی، نیکلاس ایوین، مائنا پایلت، روبین پلیسیر و جودیتواهلر به مدت 6:38 دقیقه از فرانسه، محافظ به کارگردانی الساندرو نوولی به مدت 4:52 دقیقه از اسپانیا و ایتالیا، گرگ شکم قلمبه به کارگردانی ماریون دیان جاماولت به مدت 3:46 دقیقه از بلژیک و قلب زیبای زشت به کارگردانی گرگوری کاسارس به مدت 11:50 دقیقه از سوئیس از دیگر آثاری است که در این بخش به نمایش در می آید.

دهمین جشنواره دو سالانه بین المللی پویانمایی از 15 تا 19 اسفندماه در تهران و 32 سالن کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان در سراسر کشور برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 609

به "9 فیلم در قاب های روان، با انیمیشن های وقت اضافه آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 فیلم در قاب های روان، با انیمیشن های وقت اضافه آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید