تور چین ارزان: به نظر میرسد کانادا مواضع سختگیرانهتری در قبال چین اتخاذ نموده است

به گزارش کد الکترونیک و به نقل از سی بی سی نیوز، بعضی از تحلیلگران می گویند در پیغام تبریکی که جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا هفته گذشته به همتای نو ژاپنی خود، فومیو کیشیدا ارسال کرد، نشانه هایی از رویکردی سخت تر را مشاهده نموده اند.

تور چین ارزان: به نظر میرسد کانادا مواضع سختگیرانهتری در قبال چین اتخاذ نموده است

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

ترودو دوبار از اسم هند و اقیانوس آرام برای تاکید بر اهمیت همکاری با ژاپن در زمینه منافع مشترک منطقه ای استفاده کرد. برای بعضی از تحلیلگران، این نشانه ای بود مبنی بر اینکه کانادا در روابط آینده با چین به سمت موضع سخت تری حرکت می نماید.

پل ایوانز، کارشناس چینی در دانشگاه بریتیش کلمبیا، گفت که استفاده از اسم هند و اقیانوس آرام نشان دهنده یک تغییر ظریف اما متمایز در نحوه نگاه سنتی کانادا به این منطقه است.

کانادا به طور سنتی از نهاد ژئوپلیتیکی وسیع آن سوی اقیانوس آرام به اسم آسیا و اقیانوسیه یاد می نماید، اسمی که به گفته ایوانز به وضوح شامل چین و بسیاری از همسایگان منطقه ای آن می گردد، در حالی که واژه هند و اقیانوس آرام به نوعی نادیده گرفتن چین در آن منطقه است.

ترودو در بیانیه کتبی خود به همتای ژاپنی اش گفت: ما با هم منظره مشترک خود را برای هند و اقیانوس آرام آزاد و باز پیش می بریم و اقدامات بلندپروازانه ای را در مبارزه با تغییرات آب و هوایی انجام خواهیم داد. همچنان که به آنالیز آثار جهانی همه گیری کرونا می پردازیم، برای ارتقاء رفاه بیشتر مردم کانادا و ژاپن و سراسر منطقه هند و اقیانوس آرام کوشش خواهیم کرد.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1985

به "تور چین ارزان: به نظر میرسد کانادا مواضع سختگیرانهتری در قبال چین اتخاذ نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین ارزان: به نظر میرسد کانادا مواضع سختگیرانهتری در قبال چین اتخاذ نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید