با افزایش واکسیناسیون، شرایط دورکاری کارکنان تغییر می نماید؟

به گزارش کد الکترونیک، از اسفند 1398 و با شدت گرفتن شیوع کرونا و اعمال تدریجی محدودیت ها، با مصوبات ستاد ملی کرونا حضور کارکنان در دستگاه های اجرایی هم دستخوش تغییر شد، این در حالی بود که در آبان ماه سال گذشته، سازمان اداری و استخدامی طی بخشنامه ای تکلیف حضور کارکنان در دوران کرونا را تعیین کرد و تا کنون هم در دستور کار قرار داشته است.

با افزایش واکسیناسیون، شرایط دورکاری کارکنان تغییر می نماید؟

اما در مدت اخیر با افزایش واکسیناسیون و البته فرایند کاهشی ابتلا به کرونا و تغییر رنگ منطقه ها از قرمز به نارنجی و یا زرد، این مطرح می گردد که آیا ممکن است شرایط دورکاری تغییر کند یا برداشته گردد؟

پیگیری موضوع از سازمان اداری و استخدامی با این شرح همراه بود که همچنان بخشنامه آبان 1399، در رابطه با دورکاری کارکنان پابرجاست و تغییر تازه ای اعمال نشده و دستگاه ها طبق همان دستورالعمل باید در دوران کرونا ادامه دهند.

این در حالی است که جریان دورکاری، محدود به دوران کرونا نبوده و مصوبه مربوطه در سال 1389 از سوی هیات دولت صادر شده و این امکان را به دستگاه های اجرایی می دهد که براساس شرایط دستگاه و تشخیص بالاترین مقام مسئول بتواند با توجه به امکان ارائه خدمات به صورت الکترونیک و ایجاد بستر برای دورکاری در این رابطه تصمیم گیری نمایند.

بر این اساس، در حال حاضر با تغییر رنگ بندی، در منطقه ها قرمز در دستگاه های با خدمات ضروری کاهش 50 درصدی نیروها مشروط به این که خللی در ارائه خدمات ایجاد نگردد، در سایر دستگاه های این منطقه ها هم حضور یک سومی و دورکاری به صورت دو سوم اعمال می گردد.

در منطقه ها نارنجی در دستگاه های ارائه دهنده خدمات ضروری، حضور کارکنان به صورت دو سوم و یک سوم دورکار هستند و در سایر دستگاه ها حضور 50 درصدی بوده و 50 درصد دیگر امکان دورکاری دارند.

در منطقه ها زرد هم کارکنان دستگاه های با خدمات ضروری باید به طور کامل و 100 درصد حضور پیدا نمایند، اما در سایر دستگاه ها یک سوم به صورت دورکار و دو سوم خواهند بود.

در حالی دستگاه ها ملزم به رعایت دستورالعمل سازمان اداری و استخدامی خواهند بود که بعید نیست در ماه های آینده و با تکمیل فرآیند واکسیناسیون و تغییر شرایط، در رابطه با دستورالعمل فعلی هم تجدید نظر گردد.

منبع: ایسنا

مهم ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه کد الکترونیک بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1958

به "با افزایش واکسیناسیون، شرایط دورکاری کارکنان تغییر می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با افزایش واکسیناسیون، شرایط دورکاری کارکنان تغییر می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید