افراد مبتلا به کرونا واکسن نزنند!

به گزارش کد الکترونیک، نایب رئیس انجمن داروسازان با بیان این که واکسن کرونا نباید به افراد مبتلا به بیماری تزریق گردد، گفت: تزریق واکسن کرونا باعث درگیری ریوی افراد نمی گردد.

افراد مبتلا به کرونا واکسن نزنند!

به گزارش کد الکترونیک به نقل از تسنیم، دکتر سید علی فاطمی درباره واکسن کرونا گفت: زمانی که فرد به بیماری کرونا مبتلاست و علائم ابتلا به این بیماری را دارد، نباید واکسن کرونا به او تزریق گردد.

وی اضافه کرد: توصیه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا این است که افرادی که در دوران ابتلا به بیماری کرونا از داروهای آنتی بادی مونوکلونال استفاده نموده اند مثلاً افرادی که از داروی توسیلیزومب یا همان اکتمرا استفاده نموده اند، بهتر است سه ماه پس از انتها مصرف این داروها اقدام به تزریق واکسن کرونا نمایند.

فاطمی ادامه داد: در ایران نیز بعضی پزشکان به بیماران توصیه می نمایند که از زمان بهبودی از بیماری تا زمان تزریق واکسن کرونا سه ماه فاصله بیندازند.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: تزریق واکسن کرونا به افرادی که مبتلا به کرونا و فاقد علائم بیماری هستند ممکن است باعث تشدید علائمی مانند تب گردد اما منجر به افزایش درگیری ریوی نمی گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1804

به "افراد مبتلا به کرونا واکسن نزنند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افراد مبتلا به کرونا واکسن نزنند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید