دستگاه نو تست سریع کرونا با بزاق فراوری شد

به گزارش کد الکترونیک به نقل از بال تی وی، محققان حدود 2 سال روی این پروژه فعالیت کردند و اکنون معتقدند آماده عرضه دستگاه به بازار هستند. دستگاه کوچک مذکور با دقت PCR، سرعت یک تست آنتی ژن و با یاری بزاق می تواند حوزه تست کووید19 را دگرگون کند.

دستگاه نو تست سریع کرونا با بزاق فراوری شد

ایشان برمن استادیار مهندسی مکانیک در جان هاپکینز در این باره می گوید: در اصل ما یک قطره بزاق روی صفحه قرار می دهیم و نوری روی نمونه می تابانیم . در مرحله بعد نور پراکنده شده را ردیابی می کنیم. این فرایند به ما نشان می دهد آیا ویروسی در نمونه وجود دارد یا خیر .بعلاوه با یاری این روش می توان اندازه ویروس در نمونه را نیز معین کرد.

دستگاه تست مذکور که در دانشگاه نیز آزمایش شده، نه تنها توانست کووید19 بلکه ویروس های دیگری مانند زیکا و H1N1 را نیز شناسایی کند.

برمن در این باره می گوید: ویروس های مختلف معینات خاص خود را دارند و استفاده از نور به ما یاری می نماید تغییرات نامحسوس اما قابل درک در یک طیف را شناسایی کنیم.

پس از جمع آوری نمونه باید آن را زیر یک دستگاه خوانش مخصوص قرار داد که نور مخصوصی به آن می تاباند تا نتیجه معین گردد. محققان امیدوارند در آینده یک دستگاه خوانش نمونه قابل حمل بسازند. به این ترتیب می توان از آن برای آنالیز ابتلای جمعیت در مکان های مختلف مانند فرودگاه، ورزشگاه و مراکز خرید استفاده کرد.

بعلاوه می توان آن را برای آنالیز سطوحی مانند ماسک، پارچه یا دستگیره در به کار برد.

محققان امیدوارند این دستگاه را تا 6 ماه دیگر برای تایید به سازمان غذا و دارو آمریکا ارائه نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 7 خرداد 1401 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2193

به "دستگاه نو تست سریع کرونا با بزاق فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه نو تست سریع کرونا با بزاق فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید