تصاویری از تبلت اندرویدی پیکسل منتشر شد

به گزارش کد الکترونیک، این طور که به نظر می رسد گوگل می خواهد امسال از یک تبلت اندرویدی با برند پیکسل رونمایی کند که سال قبل پتنت آن ثبت و امروز هم تصاویری بر اساس آن پتنت منتشر شد.

تصاویری از تبلت اندرویدی پیکسل منتشر شد

از مدت ها قبل مطالبی منتشر شده بود مبنی بر اینکه گوگل می خواهد برای رقابت با اپل، اکوسیستم خود را توسعه دهد. این کار با تولید تراشه اختصاصی تنسور که تمرکز آن روی پردازش تصویر بود آغاز شد و شاهد رونمایی از سری پیکسل 6 در دو مدل استاندارد و پرو بودیم. همچنین پیکسل بادز به عنوان ایربادز بی سیم شرکت آمریکایی هم راهی بازار شد تا سبد محصولات گوگل غنی تر از قبل شود. کمی بعد، شایعه هایی را در رابطه با پیکسل واچ، ساعت هوشمند گوگل شنیدیم که گفته می شود در ماه مه امسال باید شاهد رونمایی از آن باشیم (26 مه = 5 خرداد).

گوگل اما روی ساخت یک تبلت اندرویدی از خانواده پیکسل هم مشغول کار است. اگرچه شرکت سخت افزارهای زیادی نظیر بلندگو و نمایشگر هوشمند دارد اما تبلت در یک اکوسیستم همیشه نیاز است که گوگل قصد دارد این جای خالی را به زودی پر کند. به خصوص اینکه در دوران شیوع بیماری کرونا، بسیاری از کاربران که برای انجام کارهای اداری و تحصیلی خود به خرید تبلت روی آوردند. بنابراین به نظر می رسد این محصول از لحاظ کاربردی واقعا ضروری است و باید در سبد محصولات گوگل حضور داشته باشد.

هفته گذشته بود که خبری منتشر شد مبنی بر اینکه ریچ ماینر که در کنار اندی روبین از پایه گذاران سیستم عامل اندروید به شمار میرود، به عنوان مدیر فنی بخش تبلت های اندرویدی انتخاب شد. او قرار است روی تولید تبلت هایی نظارت داشته باشد که گفته می شود دنیا را تحت تأثیر قرار خواهند داد.

گویا گوگل در حال تست نسخه ای از اندروید 12 برای نمایشگرهای بزرگ است که اندروید 12L هم نام دارد (L در اینجا اول حرف Large به معنای بزرگ است). این یعنی تبلت یادشده همین امسال و زمانی که اندروید 13 رونمایی نشده راهی بازار می شود. هفته گذشته وب سایت LetsGo Digital تصاویری را از تبلت پیکسل منتشر کرد که یک طراح گرافیک ایتالیایی با نام Spinelli آن را طراحی کرده بود. این تصاویر بر اساس پتنتی هستند که در سال 2019 و در کشور ژاپن از طریق گوگل به ثبت رسید.

در ماه ژوئن سال گذشته به لطف تصاویر منتشر شده، متوجه شدیم این تبلت از حاشیه بسیار کمی برخوردار است و گوشه های منحنی شکلی دارد. با استفاده از همین پتنت بود که Spinelli تصاویر واقعی این تبلت را طراحی کرد که البته ممکن است در نهایت تبلت گوگل به این شکل نباشد. حتی شاید شرکت این محصول را عرضه نکند که در این صورت، اولین باری نخواهد بود که می بینیم پتنت در قالب یک محصول واقعی راهی بازار نمی شود.

این طور که به نظر می رسد، قلب تپنده این تبلت باید تراشه تنسور باشد که در سری پیکسل 6 هم استفاده شده است. این تبلت به احتمال بسیار زیاد از قابلیت های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین فراوانی بهره خواهد برد تا کاربر بتواند از این قابلیت ها در نمایشگر بزرگ تر هم بهره مند شود.

البته تبلت ها به مقدار گوشی های هوشمند محبوب نیستند. بنابراین گوگل باید خیلی مراقب این قدم نو باشد. کاربران کمتر پیش می آید که تبلت خود را بعد از مدتی تعویض کنند بنابراین کننده گوگل باید واقعا ارزشمند باشد. بازار تبلت ها آن قدر بد هست که آیپدها با این همه کاربر و طرفدار در سه ماه مالی نخست سال 2022 با افت 14.1 درصدی از لحاظ فروش روبرو شدند.

گوگل در سال 2019 اظهار داشت دیگر تبلت نخواهد ساخت

در سال 2018 گوگل از یک محصول تبلت مانند با نام پیکسل اسلیت (Pixel Slate) رونمایی کرد. این محصول یک تبلت اندرویدی نبود بلکه در واقع از سیستم عامل کروم بهره می برد و نمایشگری 12.3 اینچی داشت. پردازنده به کار رفته در آن هم 14 نانومتری و از سری i7 اینتل بود. اما یک سال بعد ریک اوسترلوح، نایب رییس ارشد محصولات و خدمات گوگل اظهار داشت شرکت دیگر تبلت نخواهد ساخت اما از شرکای خود در راستای تولید تبلت حمایت خواهد کرد.

این بیانیه در زمانی که خبری از تنسور و اندروید 12L نبود منتشر شد. حالا داستان فرق کرده و به نظر می رسد گوگل تمام ابزارهای نرم افزاری و سخت افزاری لازم را برای تولید یک تبلت اندرویدی مجذوب کننده در اختیار دارد. باید دید شرکت آمریکایی چگونه قدر داشته های خود را می داند و از آن ها به نحو احسنت استفاده می کند.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2167

به "تصاویری از تبلت اندرویدی پیکسل منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویری از تبلت اندرویدی پیکسل منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید