عجیب ترین مکان های جهان

به گزارش کد الکترونیک، زمینی که در آن زندگی می کنیم، پر از شگفتی و عجایب است. روی این کره خاکی مکان هایی وجود دارد که بعضی شبیه معمایی حل نشدنی هستند و بعضی از زیبایی، حیرت شما را برمی انگیزند. ما در این مطلب قصد داریم شما را با دیدنی های عجیب و غریب جهان آشنا کنیم. این بار که به هر یک از کشورهای نامبرده شده در این فهرست سفر کردید، حتما سری هم به این دیدنی های شگفت انگیز بزنید. با مجله گردشگری خبرنگاران همراه شوید!

عجیب ترین مکان های جهان

خرید بلیط مقرون به صرفه هواپیما خارجی

جزیره گربه ها در ژاپن

جزیره گربه ها در ژاپن یکی از عجیب ترین جاهای روی زمین است. از ساحل شرقی ژاپن با قایق سواری کوتاهی به تاشیروجیما می رسید. جایی که صد نفر جمعیت انسانی دارد که با گربه های پشمالو زندگی می نمایند.

از آنجا که این جزیره به فراوری ابریشم می پردازد و موش ها هم شکارچی قهار کرم های ابریشم هستند، جمعیت گربه های شکارچی موش ها هم افزایش یافته است. بومی ها هم از این گربه ها استقبال کردند، تا جایی که برایشان معبد ساختند و کابین هایی به شکل گربه ساخته اند که گردشگران در آنها اقامت داشته باشند.

دخمه Catacombs در پاریس

در اعماق زمین های پاریس، یک دخمه با تونل های قدیمی وجود دارد که پر از استخوان ها و جمجمه های قدیمی است. این مکان در واقع یک قبرستان متعلق به قرن هجدهم و نوزدهم بوده و اکنون به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری پاریس شناخته می گردد. اگر به پاریس سفر کردید، حتما به این دخمه ترسناک سری بزنید. بلیط هواپیما پاریس را با قیمت مناسب از کد الکترونیک بخرید.

آبفشان نوادا در آمریکا

منطقه نوادا در آمریکا به نوبه خود بسیار عجیب است. جایی که هم جنگل دارد، هم دشت و هم کویر، اما شگفتی بیشتر این منطقه، به آبفشان نوادا مربوط می گردد. این آبفشان نتیجه خطای انسانی به همراه معجزه طبیعت است.

این آبفشان صد سال قدمت دارد. در آن موقع مردم محلی در کوشش برای پیدا کردن آب برای آبیاری، چاهی حفر کردند، جایی وسط بیابان که نقطه جوش آب 200 درجه بوده و به دلیل داغ بودن زیاد آب و غیر قابل استفاده بودن، آن را رها می نمایند. کم کم با بیرون آمدن آب جوش از چاه و رسوب کربنات کلسیم، سه تپه بزرگ شکل گرفت. اینها که در واقع همان آبفشان ها هستند، آب داغ را 4 تا 5 فوت از سطح زمین به آسمان پرتاب می نمایند. جلبک های زیادی هم در اطراف این آبفشان ها رشد نموده اند و رنگ های جالبی به این تپه های آبفشان داده اند.

پاموکاله در ترکیه

پاموکاله در زبان ترکی به معنای قلعه پنبه ای است. در این مکان گردشگری عجیب، استخرهایی با آبشارهای بزرگ هستند. استخرهایی که از سنگ آهک ناشی از رسوب چشمه های آب گرم، درست شده اند. گردشگران در آب گرم این استخرها که 36 درجه سانتیگراد است، حمام می نمایند. آبی که از کربنات کلسیم اشباع شده، به سطح می رسد و دی اکسید کربن آزاد می نماید. کربنات کلسیم به شکل ژل نرم رسوب می نماید و به صورت تراورتین درخشان درمی آید. با خرید بلیط ترکیه ماجراجویی در این کشور زیبا را آغاز کنید.

دریاچه ناترون در تانزانیا

تانزانیا پر از شگفتی و پوشش گیاهی و جانوری عجیب است. یکی از منطقه ها عجیب این کشور، دریاچه ناترون در منطقه آروشا است. دریاچه ناترون یک دریاچه نمک محسوب می گردد که به دلیل مقادیر زیاد ناترون - ترکیب کربنات کلسیم و جوش شیرین - در آب بسیار قلیایی شده است. وجود هالوفیل ها که میکروارگانیسم های قلیایی هستند، سبب ایجاد رنگدانه های قرمز در این دریاچه می گردد. اکوسیستمی از باتلاق های نمکی، فلامینگو و پرندگان تالابی در این دریاچه شکل گرفته است.

دریاچه خالدار در کانادا

دریاچه خالدار برای مردم بومی اوکاناگان بسیار مقدس است. در تابستان که آب این دریاچه تبخیر می گردد، حوضچه های کوچکی شکل می گیرند که هر یک با دیگری فرق دارد. از بزرگراه 3 در شمال غربی شهر کوچک اوسویوس می توانید این دریاچه را ببینید.

کوه های تیانزی در چین

در شمال غربی استان هونان در چین، قله های سنگ آهکی پوشیده از گیاه واقع شده است که اغلب پشت مه پنهان می گردد، تصویری خارق العاده و جادویی که شما را مسحور می نماید. از روستای هوانگشی یک تله کابین به این منطقه می آید و می توانید منظره ها خیره نماینده این کوهستان را ببینید. این همان منطقه ای است که در فیلم پرفروش آواتار، ورود به یک سیاره بیگانه را نمایش می دهد.

باداب سورت در ایران

در مازندران یکی از پدیده های عجیب و زیبا به نام باداب سورت، قرار گرفته است. این پدیده طبیعی طی هزاران سال شکل گرفته است. از رسوب کلسیم در چشمه های آب گرم، تراورتن شکل گرفته و با رنگ متمایل به قرمز، تراس های زیبا و خاصی را شکل داده اند. با خرید بلیط هواپیما ساری، برای تماشای این جاذبه زیبا به مازندران سفر کنید.

مجسمه مسیح زیر آب های ایتالیا

در سواحل دریای مدیترانه در سان فروتوزو ایتالیا، مجسمه مسیح را در اعماق دریا می توانید ببینید. این یک مجسمه برنزی است که به وسیله گیدو گالتی ساخته شده و در سال 1954 به افتخار اولین ایتالیایی که از تجهیزات غواصی استفاده کرد، به دریا سپرده شد.

غار کریستالی در مکزیک

مکزیک، یکی از کشورهای مورد علاقه کسانی است که در پی ماجراجویی هستند. از تالاب های حیات وحش و جنگل های سرسبز تا غذاهای تند و کوه های آتشفشان پوشیده از برف را می توان در مکزیک یافت. اما در کنار این زیبایی ها، در شهر چیهواهوا غار کریستالی بزرگی قرار گرفته که از جاذبه های گردشگری عجیب در جهانست.

این غار که متعلق به 26 میلیون سال پیش است، در عمق 300 متر زیر کوه ها واقع شده است. غار با 30 متر طول و 10 متر عرض، طی ده ها هزار سال مملو از آب های زیرزمینی شده است. مواد معدنی آب و ترکیب کلسیم و سولفات، کریستال های سفیدرنگی شکل داده اند که هر بیننده ای را مسحور خود می نماید.

جزیره سوکوترا در یمن

این جزیره که از شش میلیون سال پیش از آفریقا جدا افتاده است، تنوع زیستی باورنکردنی دارد. گیاهان و درختان عجیبی در این جزیره روییده که فقط می توان گفت که شبیه فیلم های علمی تخیلی هستند. درخت خون اژدها و درخت پیازی، معروف ترین نوع درختان در این جزیره است که باید حتما از نزدیک دید.

دستی در کویر در شیلی

در وسط صحرای آتاکاما در شیلی، یک دست از زمین بیرون آمده است. این در واقع اثر هنری هنرمندی به نام ایرارازابال است که با قرار گرفتن در این منطقه متروک و دور، تنهایی و رنج انسانی را به تصویر می کشد.

تپه های شکلاتی در جزیره بوهول فیلیپین

اشتباه نکنید، این تپه ها از جنس شکلات نیستند، اما دلیل نامگذاری آنها به این دلیل بوده که وقتی هوا خشک است، شاخ و برگ درختان این تپه ها به رنگ قهوه ای درمی آید و شبیه شکلات می گردد. اما عجیب بودن این تپه های مخروطی به دلیل شکل منظم آنهاست، گویی همه 1700 تپه مخروطی این منطقه به وسیله انسان شکل داده و چیده شده اند.

نقش و نگار ناسکا در پرو

یکی از عجایب جهان در جنوب آمریکا در منطقه پرو قرار گرفته است. خطوط و اشکال هندسی از پیکره حیوانات که تنها از بالا و از ارتفاع زیاد قابل تشخیص است. این اشکال که بیش از 200 متر طول دارند، در یک خط پیوسته کشیده شده اند. شاید تماشای این خطوط از بالا، یکی از تجربه های شگفت انگیز برایتان باشد.

رودخانه رنگی در کلمبیا

پدیده ای به نام کانو کریستالس در منطقه لا کارنا در کلمبیا به رودخانه پنج رنگ و رنگین کمانی معروف است. در این رودخانه می توانید رنگ های زرد، سبز، قرمز، نارنجی و بنفش را ببینید. البته این رنگ ها بسته به نور خورشید و دمای آب خود را نشان می دهند. دلیل ظهور این رنگ ها، در واقع وجود گیاهان آبزی است.

سفر به عجایب جهان

شگفتی های زمین به 15 موردی که در بالا اشاره کردیم، خلاصه نمی گردد. در جای جای کره زمین و حتی در روستاها و شهرهای کشورمان ایران، می توان تعداد زیادی جاذبه ها و مکان های خاص و شگرف یافت. برای سفر به هر یک از منطقه ها معرفی شده، می توانید بلیط هواپیما و رزرو هتل را با مقرون به صرفهترین قیمت در کد الکترونیک تهیه کنید.

این فهرست می تواند به وسیله شما تکمیل گردد؛ منطقه ها عجیبی که دیده یا شنیده اید را در قسمت پیشنهادات به ما معرفی کنید.

صبا پلاشانی

منبع: فلای تودی
انتشار: 8 مهر 1401 بروزرسانی: 8 مهر 1401 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2290

به "عجیب ترین مکان های جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین مکان های جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید