مسافران بدون کارت واکسن الکترونیکی حین ورود به کشور تست می شوند

به گزارش کد الکترونیک، رئیس مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت گفت: سلامت مسافرانی که از کشور های مختلف از جمله ترکیه به کشور باز می گردنند در صورتیکه دو دز واکسن کرونا تزریق نموده اند، آنالیز نمی گردد در غیر اینصورت تست از آن ها اخذ خواهد شد.

مسافران بدون کارت واکسن الکترونیکی حین ورود به کشور تست می شوند

به گزارش گروه اجتماعی کد الکترونیک، رئیس مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سلامت مسافرانی که از کشور های مختلف از جمله ترکیه به کشور باز می گردنند در صورتیکه دو دز واکسن کرونا تزریق نموده اند، آنالیز نمی گردد در غیر اینصورت تست از آن ها اخذ خواهد شد.

محمد مهدی گویا اضافه کرد: همه مسافران قبل و پس از بازگشت از سفر خارجی باید کارت واکسن الکترونیکی ارائه دهند در غیر اینصورت از آن ها تست پی سی آر گرفته می گردد.

وی توضیح داد: اگر مسافری دو دز واکسن کرونا تزریق ننموده باشد پس از بازگشت به کشور در فرودگاه تست پی سی آر از او گرفته می گردد و در صورت داشتن علائم مشکوک به کرونا، قرنطینه و تحت درمان قرار می گیرد.

گویا گفت: بعلاوه مسافرانی که پس از بازگشت از سفر خارجی پس از چند روز دارای علائم مشکوک به کرونا باشند باید هرچه سریع تر به مرکز درمانی مراجعه نمایند.

موج ششم کرونا نزدیک است

وی با تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی، به موج ششم کرونا اشاره نمود و گفت: مردم اگر دو دز واکسن را نیز تزریق نموده اند، ملزم به استفاده از ماسک، پرهیز از تجمعات و حفظ فاصله اجتماعی هستند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت اضافه کرد: به فصل سرما نزدیک تر می شویم و با توجه به اینکه دانش آموزان به مدرسه و دانشجویان به دانشگاه می فرایند موارد بیماری کرونا بیشتر می گردد و موج ششم این بیماری نزدیک است.

وی ادامه داد: دلتا کرونا، سویه ای بود که چندین برابر قدرت سرایت و بیماری زایی داشت و موج ششم در حالی شروع می گردد که هنوز واکسیناسیون کامل انجام نشده است.

گویا اضافه کرد: با وجود افزایش واکسیناسیون طی یک ماه اخیر، اگر این تصور را داشته باشیم که فقط واکسن باعث کنترل کرونا گردد، بیراهه رفته ایم و رعایت توصیه های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک، شست وشوی مکرر دست ها، پرهیز از اجتماعات و استفاده از تهویه در محیط های پر اذحام لازم است.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام وزارت بهداشت، کارت واکسن برای افرادی صادر می گردد که دو دز واکسن کرونا را تزریق نموده اند.

رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت 29 مهر ماه از صدور آنی کارت دیجیتال واکسن کرونا به زبان انگلیسی اطلاع داد.

علی شریفی در این باره گفت: تا قبل از این، ارسال لینک کارت واکسن انگلیسی چند ساعت طول می کشید که با راه اندازی سرویس برخط استعلام گذرنامه از سوی نیروی انتظامی، از این پس صدور کارت انگلیسی هم مثل کارت فارسی بلافاصله انجام می گردد.

به گفته وی، امکان صدور کارت واکسن برای اتباع خارج از کشور که در ایران واکسن زده اند، فراهم شده است.

شریفی توضیح داد: اتباع خارج از کشور که در ایران واکسن کرونا تزریق نموده اند می توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir کارت واکسن فارسی و انگلیسی دریافت نمایند.

وی ادامه داد: هنگام ثبت نام، کافی است به جای کد ملی، کد 9 رقمی اتباع خارج کشور که از سامانه سیب وزارت بهداشت دریافت شده، ثبت گردد.

تا کنون 50 میلیون و 843 هزار و 578 نفر دُز اول، 29 میلیون و 503 هزار و 783 نفر دُز دوم و 59 هزار و 427 نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق نموده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به 80 میلیون و 406 هزار و 788 دُز رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2007

به "مسافران بدون کارت واکسن الکترونیکی حین ورود به کشور تست می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسافران بدون کارت واکسن الکترونیکی حین ورود به کشور تست می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید