کرونا در تراکم جمعیتی البرز می تازد ، شرایط استان نگران کننده است

به گزارش کد الکترونیک، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اظهار داشت: گرچه در موج نخست توانستیم کرونا را مهار کنیم اما با برطرف محدودیت ها، تاخت و تاز این ویروس خطرناک در تراکم جمعیتی و شلوغی بازار استان بیشتر از قبل شده است.

کرونا در تراکم جمعیتی البرز می تازد ، شرایط استان نگران کننده است

به گزارش کد الکترونیک به نقل از ایرنا، دکتر حسین کریم، آدینه 13 تیر گفت: تراکم جمعیتی و نادیده دریافت پروتکل های بهداشتی از علل بالا رفتن میزان ابتلا به کرونا در استان البرز است که باید مردم برای مهار دوباره این بیماری بیش از پیش همکاری نمایند.

وی بیان داشت: با این که میزان مرگ و میر تا قبل از سه هفته پیش در استان البرز متوقف شد اما این روزها دوباره شاهد مرگ ناشی از کرونا در استان هستیم و شیب ابتلا به این بیماری تند شده است.

کریم با نگران توصیف کردن شرایط استان البرز گفت: با این که کرونا با یک موج به نسبت تند در البرز شیوع پیدا کرد اما پس از مدتی وصعت تا حدودی به حالت عادی برگشت و بسیاری از بخش ها درمانی حالت عادی را داشتند اما اکنون این شرایط تغییر نموده و تعداد مبتلایان در حال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: اکنون آمار و ارقام ابتلا به کرونا در این استان نشان می دهد که با شیب تند وارد موج دوم این بیماری شده ایم و شرایط استان نگران نماینده است.

وی بیان داشت: اگر چه در موج اول کرونا دستگاه های اجرایی، اداری و مردم به خوبی پای کار آمدند اما اکنون باید منتظر باشیم تا ستاد ملی کرونا تصمیم گیری کند.

کریم گفت: در موج اول تمام تخت ها در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بود و بسیاری از مبتلایان امراض غیر کرونا از ترس ابتلا به کرونا به بیمارستان ها مراجعه نمی کردند و همین امر موجب شد تا

بیمارستان ها با توان بیشتر به بیماران کرونایی خدمات دهی نمایند.

وی با اشاره به جمعیت سه میلیون نفری البرز و وجود حدود سه هزار تخت بیمارستانی در این استان گفت: استان البرز به لحاظ تخت بیمارستانی قدرت مانور ندارد و باید اقدامات پیشگیرانه توسط مردم و مسوولان در این استان تشدید گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز تاکید نمود که مردم استفاده از ماسک، مواد ضدعفونی نماینده و رعایت فاصله اجتماعی را بیشتر از گذشته جدی بگیرند چراکه شرایط استان به لحاظ شیوع کرونا قرمز است.

وی تاکید نمود که پرهیز از برگزاری مراسم تجمعی عروسی و عزاداری و رعایت پروتکل ها در اتوبوس، قطار و سایر وسایل حمل ونقل عمومی برای مهار کرونا در البرز لازم است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1256

به "کرونا در تراکم جمعیتی البرز می تازد ، شرایط استان نگران کننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در تراکم جمعیتی البرز می تازد ، شرایط استان نگران کننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید