پیش بینی بورس فردا 11 بهمن 99 ، منبع درآمد جدید دولت کجاست؟

به گزارش کد الکترونیک، لایحه بودجه سال 1400 بسیار خوشبینانه تدوین شده و فروش 2/5 میلیون بشکه نفت در سال 1400 از سوی دولت پیش بینی شده است. تنش های دولت و مجلس نیز بعد از ارائه لایحه بودجه بیشتر شد. اما قرار است کمسیون تلفیق اصلاحات بودجه را هفته آینده تحویل دهد. کمسیون تلفیق در نظر دارد با حذف بعضی از تخفیف ها، برق ارزان برای صنایع، تغییر نرخ مقادیر گمرکی از دلار 4200 تومانی به دلار نیما و … درآمدهای جدیدی برای دولت ایجاد کند و فروش نفت را در سال آینده از 2/5 میلیون بشکه به 1/5 کاهش دهد. اما این تصمیم مجلس چه تاثیری بر بازار سهام خواهد داشت؟

پیش بینی بورس فردا 11 بهمن 99 ، منبع درآمد جدید دولت کجاست؟

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه در تبادل نظر با کد الکترونیک در رابطه با چکش کاری لایجه بودجه از سوی مجلس گفت: لایحه بودجه 1400 مانند اسبی است که از سوی دولت تزئین شده و حالا مجلس و کمسیون تلفیق می خواهد لایحه چکش کاری شده را هفته بعد تحویل دهند. مجلس میخواهد از محل آزادسازی قیمت انرژی برای صنایع، حذف ارز 4200 تومانی، تغییر نرخ مقادیر گمرکی و … درآمدهای جدیدی برای دولت به دست آورد اما این تصمیمات ممکن است بازار سهام را تحت تاثیر قرار دهند.

این کارشناس در ادامه گفت: برای صنایع تولیدی مانند فولاد، پتروشیمی ها و … انرژی ارزان در نظر گرفته شده بود که احتمالا قرار است در بودجه سال 1400 قیمت انرژی برای صنایع افزایش پیدا کند و به قیمت تمام شده نزدیک تر گردد. قیمت برق فولادی ها چیزی حدود 75 تومان بوده که احتمالا بعد از ایجاد تغییرات به حدود 400 تومان خواهد رسید. همچنین قیمت سوخت پتروشیمی ها حدود 280 تومان است که قرار است به 50 درصد قیمت تمام شده افزایش پیدا کند و این یعنی افزایش 4 برابری قیمت سوخت از 280 تومان به حدود یک هزار تومان. سوخت برای فولاد چیزی حدود 6 درصد بهای تمام شده است که احتمالا افزایش چشم گیری خواهد داشت.

این کارشناس در رابطه با تاثیر این تصمیم بر بازار سهام گفت: افزایش قیمت انرژی و سوخت برای صنایع تولیدی باعث خواهد شد تا حاشیه سود این صنایع کاهش پیدا کند و همین موضوع می تواند باعث گردد این صنایع در بازار سهام فرایند نزولی پیدا نمایند، اما از طرفی در جریان معاملات هفته گذشته شاهد افزایش قیمت دلار بودیم که شاید افزایش قیمت دلار جلوی فرایند نزولی نمادهای ارز محور را بگیرد.

این کارشناس در رابطه با فرایند بورس فردا و هفته آینده گفت: هنوز بازار سهام جان نگرفته است که بخواهیم انتظار تغییر فرایند را داشته باشیم اما به نظر می رسد معاملات هفته آینده و فردا فرایندی متعادل خواهد داشت و باید منتظر واکنش بازار سهام به تصمیم مجلس در مورد افزایش قیمت انرژی باشیم. همچنین به نظرم بازار سهام باید از لحاظ روانی نیز رشد کند و جو هیجانی و منفی بورس از بین برود.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس کد الکترونیک بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1604

به "پیش بینی بورس فردا 11 بهمن 99 ، منبع درآمد جدید دولت کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی بورس فردا 11 بهمن 99 ، منبع درآمد جدید دولت کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید