وزیر خارجه انگلیس برای بحث درباره یمن به عربستان و عمان می رود

به گزارش کد الکترونیک، وزارت خارجه انگلیس از سفر وزیر خارجه این کشور به عمان و عربستان برای بحث و رایزنی درباره اوضاع یمن اطلاع داد.

وزیر خارجه انگلیس برای بحث درباره یمن به عربستان و عمان می رود

با تور لحظه آخری عمان 99 از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل کد الکترونیک، وزارت خارجه انگلیس روز دوشنبه از سفر آینده وزیر خارجه این کشور به بعضی کشورهای حاشیه خلیج فارس اطلاع داد.

به نوشته وبگاه وزارت خارجه انگلیس، دومنیک راب وزیر خارجه انگلیس میخواهد با سفر به عربستان و عمان با مقامات ارشد این دو کشور درباره موضوعات مهم دوجانبه و منطقه رایزنی کند.

به نوشته این وبگاه، وزیر خارجه انگلیس قبل از سفر به عربستان و عمان گفت که هدف وی از این سفر پیشبرد روابط تجاری، امنیتی و همکاری های نزدیکتر در مورد چالش های جهانی از جمله وخامت اوضاع در یمن است.

وزیر خارجه انگلیس گفته است که در این سفر درباره اوضاع حقوق بشر در این دو کشور نیز با همتایان خود گفت وگو می نماید. راب در سفر به عمان، علاوه بر ملاقات با همتای عمانی خود با هیثم بن طارق آل سعید پادشاه جدید عمان ملاقات می نماید.

گفته می گردد بعد از موفقیت ارتش یمن در تسلط بر مرکز استان الجوف و ترس عربستان، وزیر خارجه انگلیس برای رایزنی در این زمینه به عمان می رود. (جزئیات بیشتر)

وزیر خارجه انگلیس در ریاض علاوه بر ملاقات با مقامات عالی رتبه عربستانی از جمله وزیر خارجه این کشور با عبد ربه منصور هادی رئیس دولت مستعفی یمن نیز گفت وگو می نماید.

انتهای پیغام/ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 881

به "وزیر خارجه انگلیس برای بحث درباره یمن به عربستان و عمان می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه انگلیس برای بحث درباره یمن به عربستان و عمان می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید