نظر نهایی ناظر بازی استقلال درباره آفساید جنجالی، اگر VAR بود نتیجه چه می شد؟

به گزارش کد الکترونیک، نماینده فدراسیون در ملاقات آلومینیوم و استقلال توضیحاتی را درباره اتفاقات این مسابقه ارائه کرد.

نظر نهایی ناظر بازی استقلال درباره آفساید جنجالی، اگر VAR بود نتیجه چه می شد؟

به گزارش گروه ورزشی کد الکترونیک، داوود رفعتی نماینده فدراسیون فوتبال در ملاقات آلومینیوم اراک و استقلال درباره صحنه ای که گوشی تلفن همراه آنالیزور استقلال را ضبط کرد، گفت: برابر مقررات سازمان لیگ استفاده از وسایل الکترونیکی در مسابقات و به خصوص روی نیمکت تیم ها ممنوع است. این رفتار از سوی آنالیزور تیم صورت گرفت و خلاف مقررات بود. بنده هم گوشی تلفن ایشان را تا آخر مسابقه ضبط کردم. البته استفاده از بعضی وسایل الکترونیکی در جریان بازی با شرایط خاص مجاز است اما این شامل موبایل نمی گردد.

وی در پاسخ به این پرسش که گوشی را کجا برده بودید، بیان نمود: برای آنالیزور استقلال گزارش نوشتم. جایی هم گوشی را نبردم، پیش خودم ماند.

ناظر ملاقات آلومینیوم و استقلال درباره اعتراض مجیدی به گلی که آفساید گرفته شد، تاکید نمود: فرهاد مجیدی البته صحنه را نشان نداد و فقط می گفت آفساید نیست.

رفعتی درباره صحنه ای که گل استقلال آفساید گرفته شد، اعلام کرد: روی گلی که به ثمر رسیده، اگر VAR بود هم نمی توان تشخیص داد که آفساید هست یا نیست. بیشتر کارشناسان صحنه اول را کارشناسی کردند اما به نظر می رسد در لحظه آخر آقای قایدی یک لمس کوچک می نماید و با آن لمس توپ نادری را در آفساید قرار می دهد. در این مواقع حق را به یاری داور می دهند. اگر یاری داور بگوید آفساید نیست یعنی نیست.

رفعتی درباره اینکه آلومینیومی ها معتقدند یک پنالتی به سودشان گرفته نشده، گفت: قبل از پنالتی روی بازیکن آلومینیوم خطا صورت می گیرد. اینکه توپ به دست می خورد پنالتی است اما قبل از آن روی بازیکن استقلال خطا می گردد.

وی اضافه نمود: در صحنه گل استقلال کارشناسانی که گفته اند این گل درست بوده، می بینید که نظرشان را تغییر داده اند. تمام تیم ها از داوری سود برده اند و ضرر کردند. همین استقلال که معتقد است داوری به ضررش است، در بازی با گل گهر یک پنالتی به سود حریفش گرفته نشده است. در بازی پرسپولیس و گل گهر داور خطا را تشخیص داد ولی جای خطا را اشتباه کرد چون چسبیده به خط بود و پنالتی نگرفت.

رفعتی در خاتمه گفت: من نمی گویم اشتباهات صورت نمی گیرد. در بازی های یورو هم می بینید که اشتباه وجود دارد. بازی ایتالیا و ترکیه را دیدید؟ آفساید را کرنر گرفتند. داوران ایرانی با مشکلاتی که دارند قضاوت شان به مراتب از داوران اروپایی بهتر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1868

به "نظر نهایی ناظر بازی استقلال درباره آفساید جنجالی، اگر VAR بود نتیجه چه می شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظر نهایی ناظر بازی استقلال درباره آفساید جنجالی، اگر VAR بود نتیجه چه می شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید