مقابله به مثل چین با خبرنگاران آمریکایی

به گزارش کد الکترونیک، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: با خبرنگاران آمریکایی همانگونه رفتار می کنیم که آمریکا با خبرنگاران چینی رفتار می نماید.

مقابله به مثل چین با خبرنگاران آمریکایی

به گزارش گروه بین الملل کد الکترونیک به نقل از رادیو بین المللی چین، گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین امروز پنجشنبه گفت: آمریکا در سالهای اخیر در مقابل کد الکترونیک چین تدابیر تبعیض آمیز و محدویتهایی اتخاذ نموده و چین به ناچار بر اساس اصول برابری، در مقابل رسانه ها و کد الکترونیک آمریکا مقابله به مثل می نماید.

این مقام چینی خاطر نشان کرد: دولت آمریکا در سالهای اخیر بدون دلیل و اساس، نسبت به فعالیتهای عادی نهادها و کارمندان رسانه ای چین در خاک آن کشور محدودیت ایجاد و مانع تراشی می نماید و این تبعیض و فشار سیاسی علیه رسانه های چین را پیوسته افزایش می دهد. زندگی و فعالیت عادی کد الکترونیک چین در آمریکا به شدت آسیب دیده است و ویزای بسیاری از آنها پس از سرانجام گذراندن تعطیلات در کشور خود بدون دلیل رد می گردد و نمی توانند برای کار به آمریکا بازگردند. در فوریه سال 2020 میلادی نام 5 رسانه چینی در آمریکا در فهرست گروههای دیپلمات خارجی گنجانده شد که منجر به محدویت اجباری در شمار کارمندان چینی در آمریکا شده است. این اقدامات امریکا بهانه ای برای اخراج کد الکترونیک چینی است.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: حقایق بسیاری حاکی از این است که به اصطلاح آزادی مطبوعات در آمریکا در حقیقت ریاء و دروغ است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1013

به "مقابله به مثل چین با خبرنگاران آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقابله به مثل چین با خبرنگاران آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید