ناپدید شدن دیپلمات سابق کانادایی در چین پس از بازداشت مدیر هواوی در کانادا

به گزارش کد الکترونیک، در حالی که تنش ها میان پکن و اتاوا به دلیل دستگیری مدیر ارشد شرکت چینی هواوی در کانادا بالا گرفته است، یک دیپلمات سابق کانادایی در چین ناپدید شد.

ناپدید شدن دیپلمات سابق کانادایی در چین پس از بازداشت مدیر هواوی در کانادا

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل کد الکترونیک به نقل از نیویورک تایمز، مایکل کووریگ دیپلمات سابق کانادایی در چین ناپدید شده و احتمال می رود که دستگیر شده باشد.

گروه بین المللی بحران، سازمانی غیردولتی که کووریگ اکنون کارمند آن است، روز سه شنبه خبر ناپدید شدن وی در چین را اظهار داشت.

این اتفاق کمتر از یک هفته پس از آن افتاد که کانادا خبر دستگیری سابرینا منگ وانژو مدیر ارشد اقتصادی شرکت هواوی را به دلیل نقض تحریم های آمریکا علیه ایران اظهار داشت.

کووریگ از اوایل سال 2017 برای گروه بین المللی بحران کار می نماید. وی پیش از این دیپلمات بود و به عنوان نایب کنسول در سفارت کانادا در پکن مشغول به کار بوده است. او متخصص مسائل شرق آسیا و سیاست خارجی چین است.

گروه بین المللی بحران با ابراز نگرانی در خصوص سرنوشت کووریگ اظهار داشت ارتباط او با دوستانش در پکن قطع شده است. این سازمان تاکید نموده است از هیچ تلاشی برای به دست آوردن اطلاعات درباره کووریگ و آزادی وی فروگذار نخواهد کرد.

کانادا شنبه هفته پیش خانم منگ را در شهر ونکوور دستگیر نموده بود. این مدیر ارشد شرکت هواوی متهم است که به دروغ به بانک انگلیسی HSBC اعلام نموده است که شرکت او از قوانین تحریمی آمریکا علیه ایران تبعیت نموده است، در حالی که ظاهرا یکی از شرکت های زیرمجموعه هواوی این تحریم ها را نقض نموده است.

طبق اعلام وزارت خارجه چین، به سفیر کانادا در پکن اعلام شده است که بازداشت خانم منگ عملی بسیار شنیع است و از دولت کانادا خواسته شده است تا فورا وی را آزاد کند.

چین به کانادا هشدار داده است که عدم آزادی مدیر ارشد هواوی عواقب زیادی در پی خواهد داشت.

کانادا منگ را به درخواست مقامات قضایی آمریکا دستگیر نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 315

به "ناپدید شدن دیپلمات سابق کانادایی در چین پس از بازداشت مدیر هواوی در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناپدید شدن دیپلمات سابق کانادایی در چین پس از بازداشت مدیر هواوی در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید