مصرف روزانه زنجبیل چه تاثیری بر روی سلامتی شما می گذارد؟، مقابله با سرطان تا کاهش وزن

به گزارش کد الکترونیک، یک مطالعه جدید درباره مبتلایان به دیابت نوع 2 نشان داد که فقط 2 گرم پودر زنجبیل در روز میزان قند خون ناشتا را 12 درصد کاهش می دهد.

مصرف روزانه زنجبیل چه تاثیری بر روی سلامتی شما می گذارد؟، مقابله با سرطان تا کاهش وزن

کد الکترونیک- زنجبیل از جمله چاشنی هایی است که یک چیز مفید وخاص را تقریبا به هر چیز خوردنی اضافه می نماید. مزه تند و شیرینی که در زمان مصرفمی تواند احساس خوبی را به شما منتقل کند.

اما سوال اینجاست که مصرف روزانه زنجبیل می تواندموجب حساسیت در بدن ما گردد یا خیر؟ جواب خیلی سادست! هرگز. بلکه این چاشنی خوشمزهوالبته تند می تواند به صورت روزانه به عنوان یک مکمل کاملا مفید مورد استفادهقرار بگیرد؛ حتی اگر طعم تند این گیاه مفید را نتوانید تحمل بکنید.

1. کنترل اسید رفلاکس معده

از علائم این حساسیت سوزش معده هست که بی محابا شمارا به سمت داروهای بی نام نشان می کشاند. ولی توصیه ما به شما دوستان عزیز این استکه نگاهی هم به سمت گیاه مفید وطبیعی زنجبیل بیندازید.

بعضی از مواد فعال موجود در زنجبیل به دلیل قابلیت هایضد التهابی و ضد تهوع در داروهای سوزش قلب استفاده می گردد. مصرف مقداری زنجبیل در هنگامتجربه رفلاکس اسید ، علائم را مدیریت می نماید ، اما شواهد همچنین نشان می دهد که مصرفمنظم زنجبیل می تواند احتمال بروز هر دردی را کاهش دهد.

2. خواص ضد التهابی درد مفاصل

مفصال متورم ممکن است علاوه بر درد و مانعی بزرگیدر حرکت کردن شما باشد. مطالعات جدید نشان داده که زنجبیل می تواند مانند یکایبرپروفن عمل کند و در کاهش درد مفاصل موثر است. در حقیقت ، محققان در سال 2015 مشخصکردند که مبتلایان به آرتروز حتی می توانند با استفاده از کرم یا پماد حاوی زنجبیل، درد را به صورت موضعی تسکین دهند.

3. سلامت پوست

بله سلامت پوست! اشتباه نخوانده اید. اما نه بهصورت موضعی. در خصوص مصرف زنجبیل این واقعیت وجود دارد که موجب هضم آسان غذا می گردد.عذایی که در وعده های غذایی مختلف میل میگردد در سیستم گوارش شما مینشیند و ممکن ازفراورده های سمی ایجاد کندکه باعث حساسیتهای پوستی مثل: آکنه و اگزما می گردد.

زنجبیل به وسیله هضم غذا و همچنین تعریق بدن سلامتپوست شما را تضمین می نماید. همچنین ممکن است به عنوان یک ضد عفونی نماینده برای بریدگیهای کوچک یا ساییدگی مورد استفاده قرار بگیرد.

4. مبارزه با سرطان

مطالعات پزشکان در دانشگاه میشیگان نشان داده کهزنجبیل به عنوان یک سلاح قدرتمند در برابر سرطان به حساب می آید.

تحقیقات زیادی در این مورد انجام شده اما به شماتوصیه میکنم که منتظر نمانید تا سرطان به سراغ شما بیاید و بعد آغاز به مصرفزنجبیل کنید. می دانیم که این گیاه مفید باعث کاهش التهاب روده می گردد و از این طریقخطر ابتلا به سرطان های گوارشی را کاهش می دهد.

5. یاری به هضم غذا

زنجبیل به چندین روش به بهبود هضم غذا یاری می نماید.در بهبود درد معده بسیار موثر است و به همین دلیل زنان باردار برای مقابله بابیماری ها هر روز صبح از آن استفاده می نمایند.

6. برطرف سردرد

سردرد معمولی می تواند روز شما را خراب کند اما میگرنمی تواند شما را ناتوان سازد. بیش از 200 ماده موجود در زنجبیل برای تأمین اثرات ضدالتهابی ، ضد تهوع و آنتی هیستامین به نظر می رسد که به تسکین علائم میگرنی شدید یاریمی نماید. برخلاف سایر داروهای خطرناک عوارض جانبی خاصی ندارد.

7. کاهش وزن

اضافه کردن زنجبیل به رژیم روزانه شما نیز ممکن استباعث کاهش وزن گردد. این گیاه به سوزاندن کالری یاری و متابولیسم بدن را به سمت بهبود هر چه بیشتر بهسمت جلو حرکت می دهد. همچنین این نکته رافراموش نکنید که در سلاحی سنگین در مقابل هوس های غذایی متنوع شما به حساب می آید.

8. کنترل قند خون

تشخیص اینکه شما داری بیماری قند خون هستید بسیارسخت است. ممکن است شما در چیزهایی که به صورت روزانه مصرف می کنید مقدار زیادی قندنهفته باشد که حتی انتظارش را هم نداشته باشید. این یک دلیل خوب دیگر برای افزودن هرروز زنجبیل به رژیم غذایی شماست.

یک مطالعه جدید درباره مبتلایان به دیابت نوع 2 نشانداد که فقط 2 گرم پودر زنجبیل در روز میزان قند خون ناشتا را 12 درصد کاهش می دهد.

9. مبارزه با عفونت

این گیاه نه تنها برای مصرف عادی روزانه مفید استبلکه موجب تقویت بدن در مقابل جراحت و عفونت های مختلف می گردد. زنجبیل خطر عفونت راکاهش می دهد و می تواند رشد چندین نوع باکتری را مهار کند. استفاده روزانه از زنجبیلمی تواند به تقویت شما در برابر آن دسته از ایراداتی که در اطراف دفتر یا کلاس درسمی رسد یاری کند.

منبع: زندگی امروز
انتشار: 7 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 679

به "مصرف روزانه زنجبیل چه تاثیری بر روی سلامتی شما می گذارد؟، مقابله با سرطان تا کاهش وزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف روزانه زنجبیل چه تاثیری بر روی سلامتی شما می گذارد؟، مقابله با سرطان تا کاهش وزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید