لزوم آمادگی برای مقابله جدی با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در یزد

به گزارش کد الکترونیک، عباس حیدری عصر امروز در جلسه ستاد شهرستانی پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یزد با اشاره به اینکه شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یک موضوع حاکمیتی است و غفلت از توصیه های پیشگیرانه موجب شیوع این بیماری در سطح جامعه و وارد آمدن خسارات بزرگی به صنعت فراوری مرغ و تخم مرغ می گردد، گفت: خوشبختانه اتفاقات ناگواری که در دو سه سال اخیر به دلیل شیوع این بیماری مهلک در صنعت دام و طیور شاهد بودیم در کنار خسارات هنگفت، تجارب بسیار ارزشمندی را به دنبال داشت.

لزوم آمادگی برای مقابله جدی با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در یزد

وی اعلام کرد: این تجارب هم برای سرمایه گذاران و مردم و هم برای دستگاه های دولتی شهرستان یزد ارزشمند بود و سبب شد تا سرمایه گذاران و مردم در زمینه آموزش، بهسازی، بازسازی و بیمه محصولات خود اهتمام بیشتری داشته باشند.

فرماندار یزد اظهار داشت: دستگاه های درگیر نیز در راستای اتخاذ تدابیر پیشگیرانه تشریک مساعی بیشتری داشته باشند تا علاوه بر جلوگیری از هدر رفت سرمایه های ملی، هزینه های سرسام آور مقابله و درمان نیز بر آنان تحمیل نگردد.

رئیس شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان یزد همچنین با اشاره به اینکه شیوع آنفلوآنزای پرندگان به یک مشکل ملی و مهم در کشور تبدیل شده است، اضافه نمود: درگیر شدن هر نقطه از کشور به این بیماری، مسئولیت سنگینی را برای کنترل و مهار آن در دیگر نقاط به دنبال دارد.

حیدری اظهار داشت: در این برهه از زمان که مشکل تورم و تحریم های اقتصادی، بروز نارضایتی هایی در اقشار ضعیف جامعه را به دنبال داشته، شیوع این بیماری و بروز مسائل در فراوری و عرضه مناسب طیور و تخم مرغ، گرانی مضاعف این محصولات را نیز به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه تشدید نظارت بر واحدهای مرغداری و اقدامات پیشگیرانه باید جدی گرفته گردد، تأکید کرد: دستگاه های اجرایی باید آمادگی لازم برای مواجهه با بروز احتمالی آنفلوآنزای پرندگان در استان را داشته باشند و کوتاهی در این امر قابل پذیرش و جبران نیست.

فرماندار یزد تاکید نمود: موارد مشکوک به بیماری در طیور باید به سرعت گزارش شده و دقت و سرعت عمل برای مقابله با این بیماری باید مورد توجه قرار گیرد و از ایجاد وحشت و هراس در بین مردم جلوگیری گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 123

به "لزوم آمادگی برای مقابله جدی با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم آمادگی برای مقابله جدی با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید