لاوروف: 2 هزار مزدور در قره باغ حضور دارند

به گزارش کد الکترونیک به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز سه شنبه در مصاحبه با روزنامه روسی کامرسانت در سخنانی از دیگر کشورها از جمله ترکیه خواست تا از قدرت خود استفاده نمایند تا از این طریق از اعزام مزدور به منطقه قره باغ خودداری گردد.

لاوروف: 2 هزار مزدور در قره باغ حضور دارند

جهت دریافت خدمات طراحی و اجرای ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

وزیر امور خارجه روسیه در این خصوص گفت: بارها از نیروهای خارجی خواسته ایم تا از توانمندی هایشان برای جلوگیری از انتقال مزدورانی که تعداد آنها تا به امروز بر اساس اطلاعات موجود حدود 2 هزار نفر است (به منطقه مورد مناقشه قره باغ) جلوگیری نمایند.

سرگئی لاوروف در ادامه اضافه نمود: این موضوع در رایزنی تلفنی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای وی در 27 اکتبر نیز گفته شد. همچنین این موضوع در جریان گفتگوهای عادی با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان نیز عنوان شده است.

لازم به ذکر است، چندی پیش جمهوری آذربایجان و ارمنستان در امتداد خط مرزی منطقه مورد مناقشه قره باغ مواضع یکدیگر را گلوله باران کردند. به دنبال این حادثه، ارمنستان با اعلام حالت جنگی فراخوان عمومی داد و مردم را به خدمت زیر پرچم فراخواند؛ جمهوری آذربایجان نیز متقابلاً حالت جنگی اظهار داشت.

مناقشه قره باغ پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی از سال 1988 شروع شد.

اگرچه میانجیگری های روسیه در پنجم آوریل سال 2018 میلادی میلادی به درگیری خونبار نظامیان دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه مورد مناقشه قره باغ پایان داد؛ اما هر دو کشور در این باره ادعاهایی را مطرح می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1419

به "لاوروف: 2 هزار مزدور در قره باغ حضور دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: 2 هزار مزدور در قره باغ حضور دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید