فیضی در طرح سوال خود از وزیر علوم: چرا برخی موسسات با سیاسی کاری و بدون داشتن حداقل ها فعالیت می نمایند، وضعیت استخدامی اعضای هیئت علمی دانشگاه های پیغام نور را معین کنید

به گزارش کد الکترونیک، نماینده مردم اردبیل گفت: برخی موسسات با سیاسی کاری و بدون داشتن حداقل ها با رشته های مختلف به فعالیت خود ادامه می دهند.

فیضی در طرح سوال خود از وزیر علوم: چرا برخی موسسات با سیاسی کاری و بدون داشتن حداقل ها فعالیت می نمایند، وضعیت استخدامی اعضای هیئت علمی دانشگاه های پیغام نور را معین کنید

به گزارش ، محمد فیضی نماینده مردم اردبیل در صحن علنی امروز (سه شنبه 6 آذر ماه) در سوال خود از غلامی وزیر علوم و تحقیقات مبنی بر آنکه علت توسعه تحصیلات تکمیلی در موسسات آموزشی غیر انتفاعی بدون داشتن حد نصاب هیئت علمی چیست، گفت: برای ایجاد رشته های کارشناسی ارشد در دانشگاه های 2 استادیار و 2 دانشیار احتیاج است که طبق عرف برای دانشگاه های سراسری و آزاد سه استادیار قرار داده می شود.

وی توضیح داد: بنده مخالف وجود مؤسسات غیر انتفاعی نیستم، بلکه توسعه این موسسات امکان دسترسی آزاد را برای عموم مردم فراهم می نماید.

نماینده مردم اردبیل اعلام کرد: در برخی دانشگاه ها هنوز هیئت علمی تشکیل نشده یا امکان جذب برای استادیار و دانشیار توسط وزارت علوم صورت نگرفته است، در صورتیکه وزیر علوم باید بدون هیچگونه تبعیضی در دانشگاه های سراسر کشور این اقدام را انجام دهد.

فیضی اضافه نمود: برخی دانشگاه ها و موسسات بدون داشتن حتی یک عضو هیئت علمی و با سیاسی کاری با رشته های متنوع به کار خود ادامه می دهند که این اقدام درستی نیست زیرا دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف به موسسات شهریه پرداخت می نمایند اما از عملکرد آنها راضی نیستند.

وی تاکید نمود: اینگونه موسسات در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد ساده ترین استاندارد ها را که داشتن هیئت علمی است در اختیار ندارند و چرا با وجود این همه فارغ التحصیل دکترا در کشور، وزارت علوم نمی تواند هیئت علمی آنها را تأمین نمایند.

نماینده مردم اردبیل اظهار کرد: بسیاری از موسسات مدعی هستند که سال ها پرونده خود را برای حضور هیئت علمی داده اند، اما وزارت علوم در این مورد جوابی به آنها نداده است، پس وزیر علوم باید اقدامات خود را در این زمینه برای مجلس تشریح کند.

فیضی با اشاره به سوال بعدی خود درباره استاندارد سازی هیئت علمی پیغام نور هم گفت: این موضوع دغدغه بیش از 800 نفر از هیئت علمی های پیغام نور سراسر کشور است که بخشی از مشکل به قبل از سال 89 باز می شود.

وی اضافه نمود: در سال 89 دانشگاه پیغام نور با فراخوان عده ای را به عنوان دستیار علمی دعوت کرد و این افراد حتی برای حضور در این سمت از شغل رسمی خود استعفا دادند اما اکنون بیش از 10 سال است که معطل مانده اند و تنها با آنها قرارداد های چند ماهه بسته می شود.

نماینده مردم اردبیل اظهار کرد: افرادی هم که در سامانه جذب هیئت علمی ثبت نام نموده اند با استفاده از سایت رسمی و فراخوان وزارت علوم جذب شده اند و طبق قانون وزارت علوم باید کمتر از 150 روز این افراد را مشخص تکلیف نمایند؛ اما برای آنها به جای زدن حکم پیمانی در واقع یک حکم پیمانی من درآوردی مشروط آن هم چند ماهه صادر شده است که وزارت علوم باید به این مسائل رسیدگی کند.

فیضی بعد از سخنان وزیر علوم به صورت مشروط در صورتیکه وزیر بتواند این مشکل را حل نماید قانع شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 31 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 161

به "فیضی در طرح سوال خود از وزیر علوم: چرا برخی موسسات با سیاسی کاری و بدون داشتن حداقل ها فعالیت می نمایند، وضعیت استخدامی اعضای هیئت علمی دانشگاه های پیغام نور را معین کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیضی در طرح سوال خود از وزیر علوم: چرا برخی موسسات با سیاسی کاری و بدون داشتن حداقل ها فعالیت می نمایند، وضعیت استخدامی اعضای هیئت علمی دانشگاه های پیغام نور را معین کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید