سامسونگ گلکسی M53 5G با تراشه Dimensity 900 در گیک بنچ دیده شد

به گزارش کد الکترونیک، سامسونگ پس از معرفی سری گوشی های پرچم دار گلکسی S22 که با استقبال بسیار خوب کاربران روبه رو شد، تصمیم به رونمایی از گوشی های تازه میان رده خود گرفته است. چند روز پیش غول فناوری کره ای از دو عضو تازه سری M یعنی گلکسی M33 و M13 به طور رسمی رونمایی کرد. اکنون اما به نظر می رسد که این شرکت روی گوشی دیگری از سری M کار می نماید و آن گلکسی M53 5G است. به همین دلیل، بعضی از اطلاعات این گوشی هوشمند میان رده در وب سایت بنچمارک گیک بنچ ظاهر شده که در ادامه به آنالیز آن ها می پردازیم.

سامسونگ گلکسی M53 5G با تراشه Dimensity 900 در گیک بنچ دیده شد

بر اساس آخرین خبر های منتشر شده، گلکسی M53 5G سامسونگ با شماره مدل SM M536B در وب سایت بنچمارک گیک بنچ دیده شده که از پردازنده Dimensity 900 همراه با 6 گیگابایت حافظه رم استفاده خواهد نمود. با این حال، تقریبا می توان مطمئن بود که این گوشی در یک پیکربندی با حافظه رم 8 گیگابایتی هم عرضه خواهد شد. انتظار می رود گلکسی M53 5G با برچسب قیمتی 392 دلاری معرفی گردد. در نتایج تست گیک بنچ، پردازنده این گوشی در تست تک هسته ای و چند هسته ای به ترتیب 733 و 2224 امتیاز به دست آورد. بعلاوه سیستم عامل اندروید 12 به صورت پیش فرض روی این گوشی نصب است و با آخرین نسخه رابط کاربری UI 4 در اختیار کاربران قرار می گیرد.

باید خاطر نشان کنیم که پردازنده Dimensity 900 با لیتوگرافی 6 نانومتری TSMC، طراحی و فراوری شده است. این تراشه از 8 هسته تشکیل شده که دو هسته Cortex-A78 با سرعت 2.4 گیگاهرتز و 6 هسته Cortex-A55 با سرعت 2 گیگاهرتز انجام وظیفه می نمایند. Cortex-A78 نسبت به A77 فقط اندکی بهتر شده ولی در هر صورت استفاده از این هسته پردازشی تازه نفس برای گوشی های مبتنی این چیپست خبر خوبی به شمار میرود. بعلاوه چیپست Dimensity 900 از پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 بهره می برد که مبتنی بر همان معماری Mali-G78 موجود در گوشی های پرچم دار است ولی هسته های پردازشی کمتری درون آن قرار گرفته است.

درباره دیگر مشخصات فنی این گوشی اطلاعات چندانی در رسانه های خبری منتشر نشده، اما برای یادآوری بد نیست اشاره کنیم که نسل قبلی این گوشی یعنی گلکسی M52 سامسونگ اوایل مهر ماه سال جاری به کاربران معرفی گردید. گلکسی M52 5G نمایشگری 6.7 اینچی از نوع سوپر امولد پلاس دارد که وضوح تصویر در آن +FHD است. در بخش بالای نمایشگر هم یک حفره کوچک جهت قرارگیری دوربین سلفی دیده می گردد که میزبان سنسوری به بزرگی 32 مگاپیکسل است که کاربران از آن می توانند برای برقراری تماس های ویدیویی و گرفتن عکس های سلفی بهره ببرند.

رفرش ریت این نمایشگر به 120 هرتز می رسد که برای یک میان رده تجهیز به چنین نمایشگری فوق العاده به نظر می رسد. بعلاوه باید به کلید پاور اشاره کنیم که سامسونگ سنسور اثرانگشت را هم درون آن تعبیه نموده است. قلب تپنده این گوشی هوشمند را اسنپدراگون 778G تشکیل می دهد که بر پایه لیتوگرافی 6 نانومتری فراوری شده و توانایی پردازشی فوق العاده ای دارد. در کنار این پردازنده گلکسی M52 5G بعلاوه از 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی هم بهره می برد.

سیستم دوربین این گوشی هوشمند از 4 لنز تشکیل شده که شامل دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/1.8، دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی با گگرددگی دیافراگم f/2.2 و دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو با گگرددگی دیافراگم f/2.4 هستند. یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی به عنوان منبع تغذیه این گوشی هوشمند انجام وظیفه می نماید که با شارژر 25 واتی انرژی مجدد آن تأمین می گردد. شاید بزرگ ترین ضعف این گوشی، بهره مند نبودن آن از جک 3.5 میلی متری باشد که پیش از این چنین چیزی را فقط در پرچم دارها شاهد بودیم اما به نظر می رسد به زودی باید با حذف این جک محبوب در میان رده ها هم روبه رو شویم.

گلکسی M52 سامسونگ با قیمت 380 یورو در بازار های جهانی در حال فروش است. احتمالا در روز های آینده اخبار دقیق تر و بیشتری از مشخصات فنی گلکسی M53 5G غول فناوری کره ای در رسانه های مجازی منتشر می گردد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2174

به "سامسونگ گلکسی M53 5G با تراشه Dimensity 900 در گیک بنچ دیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ گلکسی M53 5G با تراشه Dimensity 900 در گیک بنچ دیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید