رندرهای گوشی شیائومی 12 لو رفت

به گزارش کد الکترونیک، بعد از رونمایی چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 به وسیله کوالکام، شیائومی اعلام نمود که شیائومی 12 از این تراشه استفاده می نماید. اگرچه این شرکت اطلاعات بیشتری را درباره این گوشی فاش نکرده، ولی به لطف گزارش های منتشر شده بخش زیادی از جزئیات آن فاش شده است. حالا به لطف رندرهای منتشر شده، می توانیم به جزئیات طراحی این گوشی هم بپردازیم.

رندرهای گوشی شیائومی 12 لو رفت

بر اساس این تصاویر، شیائومی 12 از نمایشگر مبتنی بر لبه های خمیده بهره می برد و در پنل پشتی هم ماژول دوربین مستطیل شکل به چشم می خورد که در آن 3 دوربین تعبیه شده است. طبق گزارش های منتشر شده، در این ماژول 3 دوربین 50 مگاپیکسلی واقع شده است. اگرچه بعضی شایعات به احتمال بهره گیری این گوشی از دوربین پریسکوپی اشاره نموده اند، اما حداقل در این تصاویر اثری از دوربین تله فوتو دیده نمی گردد. برای مقایسه باید بگوییم که شیائومی می 11 با دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، اولترا واید 8 مگاپیکسلی و تله ماکرو 5 مگاپیکسلی راهی بازار شد.

افشاگری که این رندرها را منتشر نموده، نوشته که ابعاد این گوشی به 152.7 در 70 در 8.6 میلی متر می رسد که البته اگر برجستگی دوربین را هم در نظر بگیریم، با ضخامت 11.5 میلی متری روبه رو خواهیم شد. با توجه به اینکه در این رندرها سه دوربین اصلی مقدار مشابهی ندارند، به نظر می رسد برخلاف گزارش های منتشر شده با سه دوربین 50 مگاپیکسلی روبه رو نخواهیم شد. البته این احتمال وجود دارد که مثلا مدل اولترا با 3 دوربین 50 مگاپیکسلی از راه برسد.

از دیگر جزئیات مطرح شده در این رندرها می توانیم به قرارگیری دکمه پاور و تنظیم صدا در سمت راست بدنه و تعبیه پورت USB-C، حفره اسپیکر و میکروفون اصلی در بخش پایینی بدنه اشاره کنیم. به غیر از این اطلاعات، جزئیات دیگری از این گوشی فاش نشده است. با توجه به اینکه قرار است حدود دو هفته دیگر گوشی های سری شیائومی 12 رسما معرفی شوند، احتمالا تا آن موقع اطلاعات بیشتری از آن ها فاش خواهد شد.

در همین رابطه می توانیم به تصاویر مربوط به شیائومی 12 اولترا اشاره کنیم. بر اساس رندرهای فاش شده از آن، ماژول دوربین این گوشی طراحی عچیبی دارد. دوربین اصلی در مرکز دایره واقع شده است و سمت چپ آن شاهد تعبیه دوربین اولترا واید هستیم. بعلاوه در بخش پایینی ماژول، دوربین پریسکوپی تعبیه شده و در بخش فوقانی ماژول هم احتمالا سنسور ToF یا یک دوربین تله فوتو با زوم 2 تا 3 برابری واقع شده است. در باقی بخش های ماژول هم فلش LED، سنسور نور و سنسور مربوط به فوکوس اتوماتیک دیده می گردد.

به نظر می رسد حداقل یکی از گوشی های سری شیائومی 12 از دوربین های مبتنی بر فناوری لایکا بهره می برند. در زمینه همکاری شیائومی و لایکا هنوز خبر رسمی منتشر نشده است. از دیگر ویژگی های احتمالی مدل اولترا می توانیم به حداکثر 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی، نمایشگر 6.9 اینچی، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، لنز سلفی 32 مگاپیکسلی و شارژ بی سیم 50 وات اشاره کنیم.

همان طور که در ابتدای مطلب گفتیم، سری شیائومی 12 از اولین گوشی های مبتنی بر چیپست پرچم دار اسنپدراگون 8 نسل 1 خواهند بود. پردازنده این تراشه مطابق معمول از 3 بخش تشکیل شده ولی حالا تمام هسته های پردازشی مبتنی بر معماری نو ARMv9 هستند. اول از همه باید به هسته اصلی یعنی Cortex-X2 اشاره کنیم که سرعت 3.0 گیگاهرتز را ارائه می نماید. بعلاوه در کنار آن 3 هسته Cortex-A710 با سرعت 2.5 گیگاهرتز و 4 هسته کم مصرف A510 با سرعت 1.8 گیگاهرتز تعبیه شده است. روی هم رفته پردازنده این چیپست حدود 20 درصد سریع تر از اسنپدراگون 888 است و تا 30 درصد انرژی کمتری مصرف می نماید. پردازنده گرافیکی اسنپدراگون 8 نسل 1 به لطف بهره گیری از معماری نو نسبت به نسل قبلی 30 درصد عملکرد بهتری ارائه می دهد و تا 25 درصد انرژی کمتری مصرف می نماید.

شیائومی از جمله شرکت هایی است که در ابتدا به لطف گوشی های مقرون به صرفه قیمت به معروفیت بسیار زیادی رسید ولی طی چند سال گذشته توجه ویژه ای به گوشی های پرچم دار نشان داده است. سال گذشته سری می 11 با استقبال زیادی روبه رو شدند و با توجه به اینکه شیائومی برند می را کنار گذاشته، نسل بعدی این گوشی ها به عنوان خانواده شیائومی 12 عرضه خواهند شد. به نظر شما آیا گوشی های سری شیائومی 12 فروش بالایی خواهند داشت؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

شیائومی 12؛ هر آنچه از پرچم داران نو شیائومی می دانیم

منبع: XDA-Developers

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 بهمن 1400 بروزرسانی: 4 بهمن 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2079

به "رندرهای گوشی شیائومی 12 لو رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رندرهای گوشی شیائومی 12 لو رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید