دفاع از اسدبیگی به جای هفت تپه ، انتقاد نماینده دادستان از عملکرد نماینده حقوقی نیشکر هفت تپه

به گزارش کد الکترونیک، رسیدگی به پرونده 21 متهم کلان ارزی همچنان ادامه دارد و سیزدهمین جلسه دادگاه این پرونده هم دیروز به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار گردید.

دفاع از اسدبیگی به جای هفت تپه ، انتقاد نماینده دادستان از عملکرد نماینده حقوقی نیشکر هفت تپه

به گزارش کد الکترونیکآنلاین به نقل از اعتماد، رسیدگی به پرونده 21 متهم کلان ارزی همچنان ادامه دارد و سیزدهمین جلسه دادگاه این پرونده هم دیروز به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار گردید. در این جلسه دادگاه نماینده حقوقی شرکت هفت تپه و شرکت آریاک صنعت با حضور در صندلی، گفت که در کیفرخواست، ادعا شده پول بیت المال تصرف شده و موجبات اخلال در نظام ارزی ایجاد شده است، در حالی که این دو شرکت پولی از بیت المال در قالب تسهیلات نگرفته اند.

قاضی: ما بیشتر از متهمان به عملیاتشان اشراف داریم؛ پشت پرده ها را بیان کنید | جزئیات سیزدهمین دادگاه متهمان ارزی

نماینده حقوقی این دو شرکت ادامه داد: استعلام از بانک سرمایه نشان می دهد شرکت های هفت تپه مورد آنالیز قرار داده شده و تمام ارزها در محل مشخص اجرا شده است. برگ سبز در لایحه تقدیمی نشان دهنده صحت در گفتار بانک سرمایه بوده و اقدامات افراد دیگر ربطی به شخصیت حقوقی ندارد. مبلغ 745 میلیارد تومانی که به حساب اسدبیگی واریز شده است؛ بنابر اسناد ما 717 میلیارد تومان است که عینا به اقتصاد نوین و دریای زئوس عودت داده شده و شرکت هفت تپه هیچ ارتباطی به این وجوهات نداشته است. تنها یک فقره تجهیزات خط فراوری واردات شکر مربوط به هفته تپه و معتمد پارسه بوده است. بنابر ادعای او، شرکت هفت تپه نه سهامدار، نه مدیر از شرکت های معتمد پارسه و دریای زئوس نداشته و نبوده است.

نماینده حقوقی شرکت هفت تپه همچنین مدعی شد که شرکت هفت تپه در تاریخ 18 اسفندماه 94 از سازمان خصوصی سازی خریداری شد؛ بنابراین این شرکت در هیچ یک از چرخه مجرمانه ای که به شرکت دریای نور زئوس منتسب شده، دخالتی نداشته است. همچنین بین شرکت هفته تپه و بانک اقتصاد نوین و صرافی این بانک هیچ ارتباطی وجود ندارد. به گفته او، منشأ 10 میلیارد تومان پرداختی برای خرید هفت تپه، از محل فساد نبوده است. از تاریخ 2 آذرماه 94 تا 22 تیرماه 95، مبلغ 745 میلیارد به حساب اسدبیگی آمده اما پرداخت پیش خرید هفت تپه از محل این پول ها نبوده است.

موضوعات مطرح شده ازسوی نماینده حقوقی شرکت هفت تپه اما با واکنش نماینده دادستان روبرو شد. او با انتقاد از نماینده حقوقی این دو شرکت، گفت: انتظار من از شما به عنوان نماینده حقوقی این بود که از شرکت هفت تپه و آریاک صنعت دفاع کنید. در حالی که در نقش دفاع از امید اسدبیگی بوده اید.

نماینده دادستان ادامه داد: شما اشتباه متوجه شدید، مبلغ 1947 میلیارد تومان در بازه زمانی 5 و 6 ماهه واریز شده است و ایرادی به کیفرخواست نیست. درباره خصوصی سازی هفت تپه هم باید بگویم این پرونده در دادسرا مفتوح و در حال آنالیز است.

او با اشاره به قرارداد 14 میلیون دلاری تجهیزات خط فراوری شکر، گفت: بابت این قرارداد 354 میلیون دلار از بانک کشاورزی تسهیلات گرفته شده است در حالی که به قول خود آقایان این تجهیزات مستعمل بوده است یعنی قرار بوده است 14 میلیون دلار تجهیزات مستعمل وارد کشور گردد که اگر وارد هم می شد در گمرگ کشور دچار مشکل می شد. با این روش از بانک رفاه تسهیلات گرفته اند. به گفته نماینده دادستان، شرکت زوکان شکایت و اعلام نموده که پروفرم ها و ثبت سفارش ها جعلی است و تاکید نموده است که اسناد جعل شده است. با خاتمه صحبت های نماینده دادستان، قاضی ختم جلسه را بیان کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1278

به "دفاع از اسدبیگی به جای هفت تپه ، انتقاد نماینده دادستان از عملکرد نماینده حقوقی نیشکر هفت تپه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفاع از اسدبیگی به جای هفت تپه ، انتقاد نماینده دادستان از عملکرد نماینده حقوقی نیشکر هفت تپه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید