خلق نشدن شاهکارهای ادبیات موجب ادراک پایین انسان ها از یکدیگر می گردد

به گزارش کد الکترونیک، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در اهواز، شهرام شفیعی عصر یکشنبه در مراسم رونمایی از کتاب چتری برای هانیه با حضور مرجان ظریفی نویسنده کتاب و جمعی از بچه ها و نوجوانان در موسسه معاک تهران با اشاره به اهمیت داستان در زندگی اعلام کرد: هنرمندان چیزهایی در زندگی خلق می کنمد که اگر آنها خلق نمی شد، جهان چیزهایی کم داشت و مفاهیمی در آن باره شکل نمی گرفت.

خلق نشدن شاهکارهای ادبیات موجب ادراک پایین انسان ها از یکدیگر می گردد

شفیعی ادامه داد: به طور مثال اگر بتهون آهنگ نمی ساخت چه می شد؟یا اگر تابلوی مونالیزا کشیده نمی شد، جهان درباره زن ها شناخت کمتری داشت و بر همین اساس اگر شاهکارهای ادبیات شکل نمی گرفت ادراک آدم ها از همدیگر در سطح پایینی بود.

در این مراسم نویسنده کتاب چتری برای هانیه با بیان اینکه بچه های امروز نسبت به بچه های دیروز دسترسی بیشتری به کتاب داستان دارند، اظهار کرد: بچه ها و نوجوانان امروزی برای دریافت کتاب داستان و حوزه داستانی امکان بیشتری دارند و باتوجه به اهمیت مطالعه باید در تمام طول سال تحصیلی نه تنها تابستان به این مقوله بپردازند.

ظریفی درپاسخ به این سوال بچه ها که در دوران دانش آموزی خود نمرات دروسش در چه سطحی بوده است، اظهار کرد: بیشتر دروس برای من حکم داستان داشتند و به تاریخ، جغرافیا، ادبیات و دانش اجتماعی همانند یک داستان نگاه می کردم و می آموختم ولی درس ریاضی همواره سخت بود.

نویسنده کتاب یک اژدهای امروزی در پاسخ به این پرسش کهجرقه تولد کتاب چتری برای هانیه از کجا آغاز شد؟، مطرح نمود: در دوره کارگاه فانتزی یکی از فعالیت های هر جلسه، بارش فکری بود که با یک کلمه به موضوع و شخصیت سازی می رسیدیم و جرقه این کتاب ،از آن دوره آغاز شد. و بعلاوه برای درک بیشتر بارش فکری تمرین کوچکی در این جلسه انجام می شد.

اولین رونمایی در نمایشگاه کتاب تهران و در غرفه میچکا برگزار گردید. بعلاوه مرجان ظریفی پیش از این آثاری چون آتا یعنی پدر ، ما اسب ها را خسته کردیم ، غولی بالای ابرها و مجموعه 5جلدی یک اژدهای امروزی در کارنامه کاری خود دارد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 1 خرداد 1402 بروزرسانی: 1 خرداد 1402 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2391

به "خلق نشدن شاهکارهای ادبیات موجب ادراک پایین انسان ها از یکدیگر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلق نشدن شاهکارهای ادبیات موجب ادراک پایین انسان ها از یکدیگر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید